Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR 50cc cilinderkeuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35005 - Honda NSR 50cc cilinderkeuze
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 16-2-2006 15:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
biet als je een ge2 bijwerkt dan is ie voor 50cc toch echt wel heel snel hoor


Jah weet ik. Maar ben geirrteerd door het geblaat van die walsum:P. Moe je ook maris in andere topics kijken . Ge2 Ge2 Ge2 Ge2 Ge2 Ge2... Maar volgens mij heeftie niet eens ervaring met andere cils
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Terror 16-2-2006 15:11 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Jah weet ik. Maar ben geirrteerd door het geblaat van die walsum:P. Moe je ook maris in andere topics kijken . Ge2 Ge2 Ge2 Ge2 Ge2 Ge2... Maar volgens mij heeftie niet eens ervaring met andere cils



wel 2x what`s the point ontopic
 
BIET 16-2-2006 15:12 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
[...]



wel 2x what`s the point ontopic

Gwoon hoe hij er over praat overal.. het is irritant:P.. Zooooow hard trekt zown ding nou ook weer niet

Toevallig is op een NSR gerede met net zown setup als de zijne

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 15:12 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 16-2-2006 15:39 Print reply

Posts: 692
je bent aan het zeiken. Hij vroeg om een snel nsr blok. En het mooiste is origineel. Dus zeg ik ge2...

Er zijn ongetwijfeld snellere cilinders... maar heb op zat andere brommer gereden jah, alleen geen enkele die zo trekt met alles origineel. dus wat zeik je nou. Enigste wat is zei was belgische ge2. Wat moet ik dan doen, gewoon niet antwoorden? misschien is het wel een goed alternatief voor zijn blokkie..

goeie tip: valium
 
BIET 16-2-2006 15:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
je bent aan het zeiken. Hij vroeg om een snel nsr blok. En het mooiste is origineel. Dus zeg ik ge2...

Er zijn ongetwijfeld snellere cilinders... maar heb op zat andere brommer gereden jah, alleen geen enkele die zo trekt met alles origineel. dus wat zeik je nou. Enigste wat is zei was belgische ge2. Wat moet ik dan doen, gewoon niet antwoorden? misschien is het wel een goed alternatief voor zijn blokkie..

goeie tip: valium

wtf is valium. Nou ik weet niet wat jij dan snel noemt.. ik heb wellis op een brommer gereden met net zown setup als die van jouw en ik was niet echt onder de indruk ofzow
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 16-2-2006 15:44 Print reply

Posts: 692
valium: kalmeringmiddel...

ach jah... de een is er niet van onder de indruk de ander wel. Ik weet in ieder geval dat ie behoorlijk snel is. btw, had die ook een racekrukas?
 
BIET 16-2-2006 15:45 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
valium: kalmeringmiddel...

ach jah... de een is er niet van onder de indruk de ander wel. Ik weet in ieder geval dat ie behoorlijk snel is. btw, had die ook een racekrukas?

Zal het niet weten.. maar van zown kruk gatie nie 10x sneller trekken hor . Ori honda asjes zijn prima. Daaruit blijkt maar dat je niet echt al te goed weet waar je over blaat. In een ander topic had je het ook al over ge2'tje, mooi krukasje en dan gaat het wel hard.. zo iets
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 16-2-2006 15:49 Print reply

Posts: 692
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Zal het niet weten.. maar van zown kruk gatie nie 10x sneller trekken hor . Ori honda asjes zijn prima. Daaruit blijkt maar dat je niet echt al te goed weet waar je over blaat. In een ander topic had je het ook al over ge2'tje, mooi krukasje en dan gaat het wel hard.. zo iets


Vind je argumenten toch steeds behoorlijk zwak...

Ik heb niet gezegt dat hij er 10 keer sneller van wordt. Maar het verschil mag er wezen...

En dat van dat je niet weer waar je over blaat...onzin. Ik heb nergens gezegt dat die dingen niet goed zijn. Dus even nadenken...
 
wipe-out 16-2-2006 16:54 Print reply

Posts: 7672
Kommop, niet ruzie?n.

Persoonlijk denk ik dat de TS niet veel vermogen wint met een andere krukas, maar dat is hier niet de vraag. De vraag is welke cilinder 50cc de beste keus zou zijn voor hem.

In deze FAQ staan trouwens wat cilinders voor NSR. Er zijn er natuurlijk meer dan dat daar in staan.
 
John Huijben 16-2-2006 17:06 Print reply

Posts: 2433
ik ga mee met t hele eurocilindro met fluiters idee.
maar mij lijkt een ge2 het beste.
het is trouwens ook mogelijk om een uitlaatpoortspijl te plaatsen in een gietijzeren cilinder dmv hardsolderen. emot doet dit ook voor anderen geloof ik.
en wat is er idd mis met gietijzer als je goed spul hebt kan t net zo goed gewoon toere draaien hoor, en kun je tenminste uithonen als t vast loopt.
ge2 + vlinderpoort = hardgaan
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Honda MBX80 16-2-2006 22:56 Print reply
Posts: 258
Ik wil in princiepe van dat gietijzer af, ik heb hier nog een ge2 liggen met nieuwe zuiger, maar dan zit ik weer met gietijzer, en dat wil ik niet. Ik wil iets maken wat anders is als het andere 50cc spul wat je voorbij ziet komen, kom maar op met de ideeen. Ik heb al zitten denk aan scootercilinder pas maken, en een membraanhuis voor op het carter maken, maar daar ben ik nog niet over uit eigelijk, het blijft lastig om een goede keuze te maken. Maar ik wil overstappen naar aluminum, er komt zoiezo een vhm cilinderkop op, en ik zat te denken aan evt. een 63cc 44mm kitaco cilinder, als ik niks in de 50cc categorie naar me zin kan vinden.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MBX80 op 16-2-2006 om 23:06 uur.
 
Mr Pain 16-2-2006 23:39 Print reply
Posts: 4966
alu cilinder, zelf een gietijzer bus pas maken met poorten naar wens, kan je geloof ik ook nadien nog een nicasil wandje in laten zetten en klaar, sneller kan het niet (als je het goed doet!) als ik jou was en geld had zou ik dat doen
 
Honda MBX80 16-2-2006 23:52 Print reply
Posts: 258
Ik heb al een gietijzeren 80 die ik heb laten ferrosealen bij powerseal, en dat gaat ook goed, hechting op de wand is trouwens werelds, heb een warmloper gehad, en helemaal niks uit de wand, ff gediamantpoetst, en helemaal nieuw, maargoed. Alu cilinder met gietijzeren bus, hebbie weer gietijzer als loopoppervlak, en daar wil ik vanaf. Maar bedankt voor je suggestie en tijd, ik hou hem in t achterhoofd.
 
SpeedY_the_Devil 17-2-2006 0:00 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
Ik wil in princiepe van dat gietijzer af, ik heb hier nog een ge2 liggen met nieuwe zuiger, maar dan zit ik weer met gietijzer, en dat wil ik niet. Ik wil iets maken wat anders is als het andere 50cc spul wat je voorbij ziet komen, kom maar op met de ideeen..


als je iets speciaals wil:

die ge2 uitboren naar 70cc, laten ferrosealen, neem een mooie 70cc zuiger en je heb een "vrij uniek" cilindertje die wss nog best snel is ook

en eventueel poorten bij werken

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 17-2-2006 om 0:01 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
wipe-out 17-2-2006 7:57 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_Devil
[...]


als je iets speciaals wil:

die ge2 uitboren naar 70cc, laten ferrosealen, neem een mooie 70cc zuiger en je heb een "vrij uniek" cilindertje die wss nog best snel is ook

en eventueel poorten bij werken

Dat zal over het algemeen zeker moeten gebeuren wanneer je een cilinder opboort van 39mm naar 45mm. De poorten komen dan heel anders te liggen.
 

Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved