Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35005 - Honda NSR 50cc cilinderkeuze
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 4305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Honda MBX80 |
14-2-2006 17:41 |
Posts: 258 |
Ik wil een snel 50cc NSR blok gaan maken, dat wil ik gaan doen met een alu. cilinder met nicasil wand. Ik heb al een 80cc blok met de gietijzeren 80, die laten nicasilen tunen, en alles op maat. Ik denk het word ns tijd om met 50cc wat te gaan doen. Maar nou wou ik weten wat ik het beste als cilinder kan kiezen, qua merk dan. Ik ken de meest voor de hand liggende merken, athena, hebo en al dat andere spul. Maar ik weet niet of er evt. cilinders van betere qualiteit zijn, van kitaco of daytona ofzo. Gaarne jullie advies.
|
|
|
|
Neonlampje |
14-2-2006 17:50 |
Posts: 14825 |
Ik kan via een kennis van mij cilinders krijgen voor nsr, 50cc zonder wand met vlinderpoort.. een goeie optie, maar waarschijnlijk wel duur.
|
|
|
|
Honda MBX80 |
14-2-2006 17:54 |
Posts: 258 |
Wat voor poorten zitten hier standaard in? behalve dan die vlinderpoort? Is dat een soort van blinde cilinder, waar de tapeind gaten nog ingeboord moeten worden, of hoe moet ik dat zien? alvast bedankt voor je inzet.
|
|
|
|
Neonlampje |
14-2-2006 17:57 |
Posts: 14825 |
Zijn gewoon gietsels, alles zit erin, alleen je moet de uitlaatpoort nog afwerken volgensmij.. heb er verder weinig info over, maar reken er maar op dat het duur is
|
|
|
|
Honda MBX80 |
14-2-2006 18:06 |
Posts: 258 |
Wat vind jij duur? , een gietijzeren cilinder ferrosealen is pas duur . Maar wat zou er evt. als alternatief zijn? moet je die cilinders ook nog op hoogte maken trouwens?
|
|
|
|
Pingu |
14-2-2006 18:21 |
Posts: 1842 |
Als je een standaard cilinder wilt pakken, zou ik voor een eurocil gaan, en deze van fluiters proberen te voorzien. Anders is het misschien een optie om een cil. van een ander merk blok pas te maken, je zit dat echter wel met een slagverschil.
Maar wat is er mis met gietijzer? Ik neem aan dat het blok erg snel moet worden, dus slijtage lijkt me geen argument, en ori honda gietijzer is niets mis mee.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda MBX80 |
14-2-2006 18:24 |
Posts: 258 |
Slijtage is ook zker geen argument, maar alu. heeft een veel btere warmteafvoer ten opzichte van gietijzer, en nicasil loopt lichter. Ik weet voor rest niet wat er voor leuke "Speciale cilinders" voor te krijgen zijn.
|
|
|
|
Pingu |
15-2-2006 9:44 |
Posts: 1842 |
Die punten die je noemt wegen niet echt op tegen de betere cilinders die er in gietijzer te krijgen zijn.
Maar fluiters in een euro plaatsen, zie je dat niet zitten? Bij de 45mm is er iig plek genoeg voor, hoe het bij de 39mm zit weet ik niet.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda MBX80 |
15-2-2006 18:20 |
Posts: 258 |
Maar die alu cilinders kan je net zo goed maken in princiepe, misschien iets meer werk, maar ik zat zelf te denken aan de 44mm boring kitaco cilinder evt. ik weet niet of die ook een 39mm vaiant hebben, of evt. een daytona cilinder. Heeft iemand ervaring met een van deze 2? En evt. fluiters in die euro plaatsen kan ook nog, ik zit nog een btje te prakkiseren(schrijf ie dat zo?). wat mij het beste lijkt.
|
|
|
|
wipe-out |
15-2-2006 22:04 |
Posts: 7672 |
Ik heb het topic verplaatst van PF naar TF omdat een topic met als vraag als "welke cilinder is de beste keuze" niet echt PF-waardig is.
Houd het topic wel netjes met net taalgebruik, zonder offtopic, en m?t onderbouwde reacties.
|
|
|
|
vanwalsum |
16-2-2006 11:52 |
Posts: 692 |
Belgische ge2
|
|
|
|
barry |
16-2-2006 12:48 |
Posts: 7387 |
een belgische ge2 icm opmaat uitlaat is al zeer snel standaard!
geen enkele andere 50cc cil die ongetuned bij die in de buurt komt....
jaja, blablablabla gt4 is sneller , die vind je toch niet
Dit bericht is gewijzigd door barry op 16-2-2006 om 12:50 uur.
|
|
He? |
|
mulder |
16-2-2006 13:00 |
|
christianos |
16-2-2006 13:05 |
Posts: 20445 |
ik denk dat met goed zoeken er nog wel aan een gt4 te komen is.
informeren bij Leertouwer denk ik, met een beetje mazzel heeft die nog wat liggen.
Of johan in st oedenrode...
persoonlijk vond ik eurocilindro 50cc met die T vormige inlaat ook ziek snel.. zit std een huge uitlaatpoort in.
|
|
|
|
BIET |
16-2-2006 13:55 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk dat met goed zoeken er nog wel aan een gt4 te komen is.
informeren bij Leertouwer denk ik, met een beetje mazzel heeft die nog wat liggen.
Of johan in st oedenrode...
persoonlijk vond ik eurocilindro 50cc met die T vormige inlaat ook ziek snel.. zit std een huge uitlaatpoort in.
Leertouwer heeft die naar mijn weten achter niet liggen...
@ vanwalsum: Wat zit je nou steeds heilig te doen over ge2.. zo snel ist nou ook weer niet. Tis waarsg de enigste cil op nsr die je ooit bereden hebt
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 15:19 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
richard3 |
16-2-2006 13:59 |
Posts: 5198 |
biet als je een ge2 bijwerkt dan is ie voor 50cc toch echt wel heel snel hoor
|
|
op naar de grote brommers |
|
Dit topic is 4305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|