Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR 50cc cilinderkeuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35005 - Honda NSR 50cc cilinderkeuze
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MBX80 14-2-2006 17:41 Print topicpost
Posts: 258
Ik wil een snel 50cc NSR blok gaan maken, dat wil ik gaan doen met een alu. cilinder met nicasil wand. Ik heb al een 80cc blok met de gietijzeren 80, die laten nicasilen tunen, en alles op maat. Ik denk het word ns tijd om met 50cc wat te gaan doen. Maar nou wou ik weten wat ik het beste als cilinder kan kiezen, qua merk dan. Ik ken de meest voor de hand liggende merken, athena, hebo en al dat andere spul. Maar ik weet niet of er evt. cilinders van betere qualiteit zijn, van kitaco of daytona ofzo. Gaarne jullie advies.
 

Neonlampje 14-2-2006 17:50 Print reply

Posts: 14825
Ik kan via een kennis van mij cilinders krijgen voor nsr, 50cc zonder wand met vlinderpoort.. een goeie optie, maar waarschijnlijk wel duur.
 
Honda MBX80 14-2-2006 17:54 Print reply
Posts: 258
Wat voor poorten zitten hier standaard in? behalve dan die vlinderpoort? Is dat een soort van blinde cilinder, waar de tapeind gaten nog ingeboord moeten worden, of hoe moet ik dat zien? alvast bedankt voor je inzet.
 
Neonlampje 14-2-2006 17:57 Print reply

Posts: 14825
Zijn gewoon gietsels, alles zit erin, alleen je moet de uitlaatpoort nog afwerken volgensmij.. heb er verder weinig info over, maar reken er maar op dat het duur is
 
Honda MBX80 14-2-2006 18:06 Print reply
Posts: 258
Wat vind jij duur?, een gietijzeren cilinder ferrosealen is pas duur . Maar wat zou er evt. als alternatief zijn? moet je die cilinders ook nog op hoogte maken trouwens?
 
Pingu 14-2-2006 18:21 Print reply
Posts: 1842
Als je een standaard cilinder wilt pakken, zou ik voor een eurocil gaan, en deze van fluiters proberen te voorzien. Anders is het misschien een optie om een cil. van een ander merk blok pas te maken, je zit dat echter wel met een slagverschil.
Maar wat is er mis met gietijzer? Ik neem aan dat het blok erg snel moet worden, dus slijtage lijkt me geen argument, en ori honda gietijzer is niets mis mee.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 14-2-2006 18:24 Print reply
Posts: 258
Slijtage is ook zker geen argument, maar alu. heeft een veel btere warmteafvoer ten opzichte van gietijzer, en nicasil loopt lichter. Ik weet voor rest niet wat er voor leuke "Speciale cilinders" voor te krijgen zijn.
 
Pingu 15-2-2006 9:44 Print reply
Posts: 1842
Die punten die je noemt wegen niet echt op tegen de betere cilinders die er in gietijzer te krijgen zijn.
Maar fluiters in een euro plaatsen, zie je dat niet zitten? Bij de 45mm is er iig plek genoeg voor, hoe het bij de 39mm zit weet ik niet.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 15-2-2006 18:20 Print reply
Posts: 258
Maar die alu cilinders kan je net zo goed maken in princiepe, misschien iets meer werk, maar ik zat zelf te denken aan de 44mm boring kitaco cilinder evt. ik weet niet of die ook een 39mm vaiant hebben, of evt. een daytona cilinder. Heeft iemand ervaring met een van deze 2? En evt. fluiters in die euro plaatsen kan ook nog, ik zit nog een btje te prakkiseren(schrijf ie dat zo?). wat mij het beste lijkt.
 
wipe-out 15-2-2006 22:04 Print reply

Posts: 7672
Ik heb het topic verplaatst van PF naar TF omdat een topic met als vraag als "welke cilinder is de beste keuze" niet echt PF-waardig is.
Houd het topic wel netjes met net taalgebruik, zonder offtopic, en m?t onderbouwde reacties.
 
vanwalsum 16-2-2006 11:52 Print reply

Posts: 692
Belgische ge2
 
barry 16-2-2006 12:48 Print reply

Posts: 7387
een belgische ge2 icm opmaat uitlaat is al zeer snel standaard!

geen enkele andere 50cc cil die ongetuned bij die in de buurt komt....

jaja, blablablabla gt4 is sneller , die vind je toch niet

Dit bericht is gewijzigd door barry op 16-2-2006 om 12:50 uur.
 
He?
mulder 16-2-2006 13:00 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
een belgische ge2 icm opmaat uitlaat is al zeer snel standaard!

geen enkele andere 50cc cil die ongetuned bij die in de buurt komt....

jaja, blablablabla gt4 is sneller , die vind je toch niet

Dit bericht is gewijzigd door barry op 16-2-2006 om 12:50 uur.

Is die op 50cc.nl geen echte of wel? TS heeft lijkt me een red. groot budget voor de cilinder.
 
christianos 16-2-2006 13:05 Print reply

Posts: 20445
ik denk dat met goed zoeken er nog wel aan een gt4 te komen is.
informeren bij Leertouwer denk ik, met een beetje mazzel heeft die nog wat liggen.
Of johan in st oedenrode...


persoonlijk vond ik eurocilindro 50cc met die T vormige inlaat ook ziek snel.. zit std een huge uitlaatpoort in.
 
BIET 16-2-2006 13:55 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk dat met goed zoeken er nog wel aan een gt4 te komen is.
informeren bij Leertouwer denk ik, met een beetje mazzel heeft die nog wat liggen.
Of johan in st oedenrode...


persoonlijk vond ik eurocilindro 50cc met die T vormige inlaat ook ziek snel.. zit std een huge uitlaatpoort in.

Leertouwer heeft die naar mijn weten achter niet liggen...

 @ vanwalsum: Wat zit je nou steeds heilig te doen over ge2.. zo snel ist nou ook weer niet. Tis waarsg de enigste cil op nsr die je ooit bereden hebt 


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 15:19 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
richard3 16-2-2006 13:59 Print reply

Posts: 5198
biet als je een ge2 bijwerkt dan is ie voor 50cc toch echt wel heel snel hoor

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 4299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved