Honda_driver |
14-2-2006 13:48 |
Posts: 1574 |
Kan geen kwaad als je er een beetje meer bij doet.
|
|
|
|
Almer |
14-2-2006 13:53 |
Posts: 3325 |
beste waarde is 1:40, niet meer niet minder, 1:50 is eigenlijk wat te schraal En ik zie niet in waarom je motor warmer wordt van meer olie, meer olie is meer smering en betere smering is minder wrijving wat resulteert in minder warmteomzet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kawasaa |
14-2-2006 14:54 |
Posts: 778 |
hoezo niet gewoon 1:50 dat rijd je normaal ook, de functie van inrijden is juist ervoor bedoel dat de onderdelen op elkaar inslijten.
Gewoon 1:50 erin gooien en de eerst iets van 150 km (of meer) rusten aan doen en af en toe een keer los trekken bijv. een keer bij de 50 km bij de 100 km en de 150.
Niet direct 150 km achter elkaar maken maar af en toe een keertje af laten koelen.
|
|
|
|
Almer |
14-2-2006 15:45 |
Posts: 3325 |
hmwoah, de oliefabrikanten schrijven een smering van 1:4o voor, dus ik zou deze waarde maar aanhouden, en dan kan de pomp wel 1000 x zeggen dat et niet zo is, maar dat zijn ook maar gewoon mensen, die geen zin hebben om te rekenen en dus gewoon maar 1:5o mengen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
hoezo niet gewoon 1:50 dat rijd je normaal ook, de functie van inrijden is juist ervoor bedoel dat de onderdelen op elkaar inslijten.
Gewoon 1:50 erin gooien en de eerst iets van 150 km (of meer) rusten aan doen en af en toe een keer los trekken bijv. een keer bij de 50 km bij de 100 km en de 150.
Niet direct 150 km achter elkaar maken maar af en toe een keertje af laten koelen.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
bart de scootergek |
14-2-2006 15:46 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmwoah, de oliefabrikanten schrijven een smering van 1:4o voor, dus ik zou deze waarde maar aanhouden, en dan kan de pomp wel 1000 x zeggen dat et niet zo is, maar dat zijn ook maar gewoon mensen, die geen zin hebben om te rekenen en dus gewoon maar 1:5o mengen
[...]
wat lul jij nou weer? laat me die bronnen eens zien waar je dat vandaan hebt?
aangezien de meeste brommerfabrikanten een smering van 2% olie aanhouden, en dat is nou net 1:50. met een goede olie kun je zelfs 1:55 of minder mengen.
|
|
Honda RC-33 |
|
Baasbas |
14-2-2006 15:48 |
Posts: 2176 |
In princiepe geldt wel dat hoe meer olie je erbij gooit, hoe armer je mengsel wordt
Maar alstie ingereden is zouik gewoon lekker 1:50 rijden. Dat is wat je in je instructieboekjes ook terugvindt. Dat oliefabrikanten voorschrijven om m??r olie te gebruiken is zo vreemd niet
Dus de volgende tip is om alles wat Almer typt gewoon te vergeten...
Edit: Bart is me voor
Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 14-2-2006 om 15:49 uur.
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Almer |
14-2-2006 16:01 |
Posts: 3325 |
hmm jullie hebben gelijk, het was die met benzine voorgemende olie voor betere oplosbaarheid die je wat zwaarder moest mengen
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Schrabbekerke |
14-2-2006 16:13 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm jullie hebben gelijk, het was die met benzine voorgemende olie voor betere oplosbaarheid die je wat zwaarder moest mengen
En als het waar is, waarom denk je dan dat ze dat 40% aanhouden? Juistja, idd.. dan verkopen ze meer van hun producten.
Lul aub geen onzin ok?
|
|
|
|
Hans B |
14-2-2006 16:29 |
Posts: 920 |
gewoon zelf menge 1:45 1:40 krijg je weer te veel koolaanslag en 1:50 is te weining olie ,,en bij inrijden gewoon 1 volle tank met 1;40 dat ie ff wat beter word gesmeerd
|
|
|
|
mb-gek |
14-2-2006 16:32 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
En als het waar is, waarom denk je dan dat ze dat 40% aanhouden? Juistja, idd.. dan verkopen ze meer van hun producten.
Lul aub geen onzin ok?
en wat lul jij dan over 40 procent??
maaru zelf meng ik altijd rond de 1 op 40 of iets vetter
maar met een ori setup kan je makkelijk 1 op 50 aanhouden ook met inrijden
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Schrabbekerke |
14-2-2006 21:36 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
en wat lul jij dan over 40 procent??
maaru zelf meng ik altijd rond de 1 op 40 of iets vetter
maar met een ori setup kan je makkelijk 1 op 50 aanhouden ook met inrijden
Sorry, typefoutje (k)
|
|
|
|
zundappchef |
14-2-2006 21:39 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Xander
hey
ze zegge altijd als je een cil of een zuiger in gaat rijden dat je dan iets meer olie moet gebruiken dan 1:50
maar word die cil en zuiger en zuigerveren enz dan niet
veeeel warmer? ik doe na de 150km nog wellis een zeikstraaltje olie in me tank... maar volgens mij is dat helemaaaal niet goed
koop fles olie en klets er een dikke scheut bij
t gaat hierbij niet om precicie gewoon wa der pleuren
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
zeno |
14-2-2006 21:41 |
Posts: 1595 |
wat een gelul over mililiters
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
christianos |
14-2-2006 21:48 |
Posts: 20445 |
ahaha ja wat een glul
ah ahah
ha-ha-ha
@ zundapchefke, als je er steeds in inpleurt veranderd je afstelling he...
@ de rest, meng gewoon 1:45 maximaal, 1:55 kan ook nog, heyt gaat niet om de hoeveelheid, meer om je algemene afstelling..
org juist dat dit 1 van je aandachtspunten is, meng met goede olie, hou secuur de goede hoeveelheid aan en zorg voor de goede afstelling...
en trouwens zundaps lopen volgens mij op water ook nog, maar die techniek is zo anders dan prestatie gerichte cilinder van nu
|
|
|
|
Sypie_Honda |
14-2-2006 21:53 |
Posts: 13830 |
ik heb ff zitte rekene jaja, als ju nu 20 liter tankt he! dan moet er tog 500ml olie door heen om 1:40 te bereiken?
de berekening gaat volgens mij zo: 20/0.5=40
klopt dit wel?
edit: klopt dus niet hoe moet het dan wel??
Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 14-2-2006 om 21:54 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|