Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraag stotteren ( scooter )

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34995 - vraag stotteren ( scooter )
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theremover 14-2-2006 10:14 Print topicpost

Posts: 234
Vraagje over scooter. Yamaha neos

50cc met race vario, prop eruit

Rijdt 90

Hij start in 1x in de ochtend loopt niet gewldig stationair maar blijft egt net aan of valt soms net uit.
Als ik ga rijden trekt hij als een paard en rijdt gelijk door tot 90.
Maar na dikke 10 minuten rijden als hij warm is rijdt hij brak.
Je staat stil en geeeft gas dan gaat hij stotteren en eenmaal opgang trekt hij weer lekekr door, maar hij blijft maar stotteren als die warm is. Als je optrekt. Egt van die schokken zijn het in het begin.

Is er iets zo dat de cyl niet zo warm word?
Andere bougi iets met hittegraard ( maakt dat wat uit )
Iemand idee om hem niet zo warm te laten worden of hoe ik hem goed kan afstellen? Stationiar schroef al ingedraaid en loopt nu statio maar nog steeds het zelfde probleem:S

bedankt alvast
 

HersenSpinsel 14-2-2006 10:16 Print reply

Posts: 2984
90

niet een te grote sproeier? welke kleur heeft de bougie ?
 
HPT www.derbi-club.com!
theremover 14-2-2006 10:18 Print reply

Posts: 234
bougi is licht bruin/ bruin.

JAh ik zat ook te denken 90 maar dat geeft hij egt aan op de teller.
Ke scooter tellers zitten er wel atlidj naast maar op scooter teller geeft hij 90 aan.

Setup is 50cc
Race vario
Prop uit uitlaat en prop uit de bocht.

Iemand idee?
 
HersenSpinsel 14-2-2006 10:19 Print reply

Posts: 2984
het is iig niet de sproeier dus, zuigerveren nog goed?
 
HPT www.derbi-club.com!
theremover 14-2-2006 10:20 Print reply

Posts: 234
compressie is nog goed.
Of heeft dat er nix mee te maken?
Heb de cyl nog niet erafgehaald omdat ie helemaal is ingepakt met berscherkappen
 
Marko 14-2-2006 10:28 Print reply

Posts: 1521
hoogstwaarschijnlijk luchtstelschroef(das bij mij altijd het probleem
als ie dat doet)
Of een niet goed isolerende bougiedop(ff een silicone bougiedop halen)

Maar ik zou beginnen met je luchtstelschroef helemaal in te draaien
En dan 1 1/2 of 2 slagen open te zetten
waarschijnlijk is de luchtstelschroef er gewoon uitgetrild
dat heb ik ook weleens gehad en toen ging ik ook helemaal flippen
terwijl het gewoon aan de luchtstelschroef lag.

Of je moet een iets kleinere sproeier dat kan ook

Het lijkt me iig sterk dat het aan je compressie licht
tenzij je pas geleden een keer je cilinder eraf heb gehad.

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 14-2-2006 om 10:29 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
theremover 14-2-2006 10:32 Print reply

Posts: 234
had geen zin om cyl te controleren, had alleen ff bougi uitgehaald en vinger op kop gehoude, gekick en aardig druk kwam er .
Maar als hij in de ochtend goed rijdt en daarna niet meer ligt het dan aan de luchstchroef? , HEb net ff gereden en trok weer hard door alleen weer na 10 minuten reed hij weer brak.
 
Marko 14-2-2006 10:34 Print reply

Posts: 1521
ja gewoon luchtstelschroef controleren
en van je cilinder afblijven
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
theremover 14-2-2006 10:35 Print reply

Posts: 234
,

ke zal hem vanmiddag ff indraaien, zit nou in de les
Bedankt voor reacties alvast ik zal wel zeggen of het geholpen heeft
 
Shinigami 14-2-2006 18:26 Print reply

Posts: 797
hmm, dat is raar, want warm heeft die niet meer lucht nodig dan koud, dus dat is een beetje vaag lijkt mij, denk toch dat die ergens valse lucht trekt misschien, of toch die sproeier?
 
...

Dit topic is 928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved