Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blokje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34987 - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blo...
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 14-2-2006 17:49 Print reply

Posts: 3085
snap ik ook wel.Maar met ns1 blok kan je gewoon harder rijden, dan met een nsr blokje.Natuurlijk verwacht ik dat ie meer gaat zuipen dan met 13MM.Maar dan moet het niet te grof worden.
 
80 cc ownatsj
mb-gek 14-2-2006 17:50 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
1 regel:

het verbruik is grootste gedeelte af te leiden aan het toerental.
als je dus voor het gebruik gaat neem dan mbx 80 (9k op top).
ge2 zou ik niet nemen, het janktm het slijt, het zuipt, en het trilt vooral
ns1 is meer als je egt sportief en hard wil gaan rijden maar die zuipen ook wat meer...en je zal relatief gezien meer geld kwijt zijn aan slijtageonderdelen, en ook omdat alles van een ns1 20 x duurder is dan van een mbx

mijn voorkeur ligt bij de mbx blokken omdat die dingen altijd lopen, wannziniig betrouwbaar zijn (stfu wouter)en het minste geld kosten als ze mooi lopen

ze zijn idd betrouwbaar
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
ruud1 14-2-2006 17:51 Print reply

Posts: 806
ok voor en nadelen:

ge2: toeren maken, en je blok slijt ietsjes sneller (laag verbruik)
ns1 blok: maakt vrij veel toeren (rijd sportief) en slijt ook wat sneller (hoger verbruik)
mbx blok: minder toeren slijt niet heel hard (redelijk verbruik)

dit is wat ik uit het hele verhaal een beetje opmaak


Dit bericht is gewijzigd door ruud1 op 14-2-2006 om 17:52 uur.
 
-Tom- 15-2-2006 20:46 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
snap ik ook wel.Maar met ns1 blok kan je gewoon harder rijden, dan met een nsr blokje.Natuurlijk verwacht ik dat ie meer gaat zuipen dan met 13MM.Maar dan moet het niet te grof worden.

Waarom zou je uberhaupt elke dag zo hard willen rijden. Je bent nog geen 18, gaat naar school toe. Waarom zou je dan perse een brommer meoten hebben die 120 km/h rijd. Je kan toch nooit lang 120 km/h rijden, vooral niet op een brommer op een fietspad (of provenciale weg). Beter koop je gewoon een standaard MBX80 blok, en dan gewoon met standaard uitlaat. Dit valt niet op, maakt geen herrie, en rijd hard zat om naar school te rijden :P
 
FTS Member
vanwalsum 15-2-2006 21:08 Print reply

Posts: 692
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.

Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.


Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.
 
buldogo2 15-2-2006 21:19 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.

Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.


Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.



Het gaat het em om het verbruik niet om welke nou sneller gaat, en je hebt zeker wel gezijk met de woute
 
Born to ride
stoeptegel 15-2-2006 21:23 Print reply

Posts: 3085
gezeik heb ik toch wel met de woutuh als ik hem opvoer.Of eht nou met 80 cc is of met 50 cc.
Maar daar hoef ik echt neit bang voor te zijn
Met de verzkering:tjah, da risico neem ik maar.Ik rijd nu al bijna een jaar brommer,dus ik weet wel van mezelf dat ik niet zo gauw een ongeluk maak.Misschien maar ff op de cilinder ff wegslijpen hoeveel inhoud die heeft,en misshcien het nummer op de carter wegslijpen.Dan meot eht wel goed zitten
 
80 cc ownatsj
christianos 15-2-2006 23:55 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Alle 80cc lc blokjes zit standaart een 6 bak in, dus als je er een hebt gevonden waar maar een 5 bak in zit, dan is er gegarandeert aan geromeld(of iig de bak verwisseld)

neej, er zijn idd mbx blokken met 5 bak, heb er zelf ook 1 van

zijn zelfs net zo makkelijk te krijgen als 6 bak..
 
khpoppema 16-2-2006 0:03 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

neej, er zijn idd mbx blokken met 5 bak, heb er zelf ook 1 van

zijn zelfs net zo makkelijk te krijgen als 6 bak..



is daar dan neit gewoon een 5 bak ingezet ?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
christianos 16-2-2006 0:08 Print reply

Posts: 20445
nopez

lertouwer had ook 4 blokken met 5 bak liggen, er zijn versie van mbx 80cc uitegebracht met 5 bak

off het is mtx, moek ff nazoeken dan
 
mblover 16-2-2006 0:35 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
gezeik heb ik toch wel met de woutuh als ik hem opvoer.Of eht nou met 80 cc is of met 50 cc.
Maar daar hoef ik echt neit bang voor te zijn
Met de verzkering:tjah, da risico neem ik maar.Ik rijd nu al bijna een jaar brommer,dus ik weet wel van mezelf dat ik niet zo gauw een ongeluk maak.Misschien maar ff op de cilinder ff wegslijpen hoeveel inhoud die heeft,en misshcien het nummer op de carter wegslijpen.Dan meot eht wel goed zitten



Met een ge2 kan je goed zo rond de 1.6kw oid komen, met een 80cc jaag je hem zo over de 2kw... en met beide kan je gewoon lekker doorrijden. Op die afstanden ga je toch niet echt racen neem ik aan.
 
BIET 16-2-2006 7:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.

Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.


Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.

Beter niet aan jouw vragen dan...

Je blaat echt onzin. Snel valt wel meej en wat lul je over een leuke krukas. Tis geen derbi of am6 kut. . En als jij 12000 op top draaid zit je denk ik wel erg licht vertand als je een ori pijp erop hebt.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 13:49 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nsrracer 16-2-2006 10:00 Print reply

Posts: 8625
je kan ook een charmoo cilinder nemen, prestaties vergelijkbaar met ge2
 
richard3 16-2-2006 10:08 Print reply

Posts: 5198
ik denk dat een mbx blok idd wel een leuke keuze is zit lekker tussen de 2 andere blokken in
verbruik zal 1:20 wel haalbaar zijn als je niet elke 100 meter vol gs wilt enz. dus beetje zuinig rijdt zal meer misschien ook nog wel haalbaar zijn


ik stap zelf binnenkort over naar ge2 20mm homoet pijp
dit verbruik zal ook redelijk meevallen dus ik denk dat je met 13 mm dan echt heel zuinig zal gaan rijden en het zeker wel een leuke powerband heeft maja

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 3513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved