Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #34987 - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blo...
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 3513 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
stoeptegel |
14-2-2006 17:49 |
Posts: 3085 |
snap ik ook wel.Maar met ns1 blok kan je gewoon harder rijden, dan met een nsr blokje.Natuurlijk verwacht ik dat ie meer gaat zuipen dan met 13MM.Maar dan moet het niet te grof worden.
|
|
80 cc ownatsj |
|
mb-gek |
14-2-2006 17:50 |
Posts: 10385 |
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
ruud1 |
14-2-2006 17:51 |
Posts: 806 |
ok voor en nadelen:
ge2: toeren maken, en je blok slijt ietsjes sneller (laag verbruik)
ns1 blok: maakt vrij veel toeren (rijd sportief) en slijt ook wat sneller (hoger verbruik)
mbx blok: minder toeren slijt niet heel hard (redelijk verbruik)
dit is wat ik uit het hele verhaal een beetje opmaak
Dit bericht is gewijzigd door ruud1 op 14-2-2006 om 17:52 uur.
|
|
|
|
-Tom- |
15-2-2006 20:46 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
snap ik ook wel.Maar met ns1 blok kan je gewoon harder rijden, dan met een nsr blokje.Natuurlijk verwacht ik dat ie meer gaat zuipen dan met 13MM.Maar dan moet het niet te grof worden.
Waarom zou je uberhaupt elke dag zo hard willen rijden. Je bent nog geen 18, gaat naar school toe. Waarom zou je dan perse een brommer meoten hebben die 120 km/h rijd. Je kan toch nooit lang 120 km/h rijden, vooral niet op een brommer op een fietspad (of provenciale weg). Beter koop je gewoon een standaard MBX80 blok, en dan gewoon met standaard uitlaat. Dit valt niet op, maakt geen herrie, en rijd hard zat om naar school te rijden :P
|
|
FTS Member |
|
vanwalsum |
15-2-2006 21:08 |
Posts: 692 |
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.
Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.
|
|
|
|
buldogo2 |
15-2-2006 21:19 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.
Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.
Het gaat het em om het verbruik niet om welke nou sneller gaat, en je hebt zeker wel gezijk met de woute
|
|
Born to ride |
|
stoeptegel |
15-2-2006 21:23 |
Posts: 3085 |
gezeik heb ik toch wel met de woutuh als ik hem opvoer.Of eht nou met 80 cc is of met 50 cc.
Maar daar hoef ik echt neit bang voor te zijn
Met de verzkering:tjah, da risico neem ik maar.Ik rijd nu al bijna een jaar brommer,dus ik weet wel van mezelf dat ik niet zo gauw een ongeluk maak.Misschien maar ff op de cilinder ff wegslijpen hoeveel inhoud die heeft,en misshcien het nummer op de carter wegslijpen.Dan meot eht wel goed zitten
|
|
80 cc ownatsj |
|
christianos |
15-2-2006 23:55 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Alle 80cc lc blokjes zit standaart een 6 bak in, dus als je er een hebt gevonden waar maar een 5 bak in zit, dan is er gegarandeert aan geromeld(of iig de bak verwisseld)
neej, er zijn idd mbx blokken met 5 bak, heb er zelf ook 1 van
zijn zelfs net zo makkelijk te krijgen als 6 bak..
|
|
|
|
khpoppema |
16-2-2006 0:03 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
neej, er zijn idd mbx blokken met 5 bak, heb er zelf ook 1 van
zijn zelfs net zo makkelijk te krijgen als 6 bak..
is daar dan neit gewoon een 5 bak ingezet ?
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
christianos |
16-2-2006 0:08 |
Posts: 20445 |
nopez
lertouwer had ook 4 blokken met 5 bak liggen, er zijn versie van mbx 80cc uitegebracht met 5 bak
off het is mtx, moek ff nazoeken dan
|
|
|
|
mblover |
16-2-2006 0:35 |
|
BIET |
16-2-2006 7:48 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
gewoon een ge2 kopen. Heb je niks geen gezeik met politie. En het gaat echt ontzettend snel. Vooral lekker optrekken enzo. Is gewoon een van de snelste 50cc cilinders als je het mij vraagt. Dus gewoon een ge2 met een leuke krukas ofzo. Rij je ook zo 100 mee met een snelle uitlaat en grote carb.
Je neemt zoieso een kleiner risico...met verzekering enzo. Dus dat is beter. Ik heb dus ook een ge2 met 13 mm carb. En rij met een originele ontgrensde uitlaat ongeveer 80 - 85. Moet kan veel harder want heb grote vertanding, rij op top ook 12000 toeren. Dus stel dat je een andere verhouding neemt met grotere carb... als de cilinder eenmaal in zijn powerband komt boven de 7 k dan istie niet meer te houden.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:10 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 15-2-2006 om 21:12 uur.
Beter niet aan jouw vragen dan...
Je blaat echt onzin. Snel valt wel meej en wat lul je over een leuke krukas . Tis geen derbi of am6 kut. . En als jij 12000 op top draaid zit je denk ik wel erg licht vertand als je een ori pijp erop hebt.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 13:49 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
nsrracer |
16-2-2006 10:00 |
Posts: 8625 |
je kan ook een charmoo cilinder nemen, prestaties vergelijkbaar met ge2
|
|
|
|
richard3 |
16-2-2006 10:08 |
Posts: 5198 |
ik denk dat een mbx blok idd wel een leuke keuze is zit lekker tussen de 2 andere blokken in
verbruik zal 1:20 wel haalbaar zijn als je niet elke 100 meter vol gs wilt enz. dus beetje zuinig rijdt zal meer misschien ook nog wel haalbaar zijn
ik stap zelf binnenkort over naar ge2 20mm homoet pijp
dit verbruik zal ook redelijk meevallen dus ik denk dat je met 13 mm dan echt heel zuinig zal gaan rijden en het zeker wel een leuke powerband heeft maja
|
|
op naar de grote brommers |
|
Dit topic is 3513 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|