Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blokje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 613 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34987 - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blo...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 13-2-2006 23:02 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruud1
jeps das een mooie setup
wil ik ook

zuipt niet teveel, en nja als je hard wil, dan verbruik je altijd meer benzine...

dat wil ik ook vlgnde maand maar s die ge2 hale bij motoimport

 
AOF 13-2-2006 23:04 Print reply

Posts: 1477
ik zou voor mbx blok gaan en beetje (laten) afwerken
 
stoeptegel 13-2-2006 23:16 Print reply

Posts: 3085
Ik heb ook al met andere mensen gesproken erover.
Ns1 blokje valt af.Jammer genoeg, gaat dat gewoon te hard zuipen.
Wss wordt het een mbx80 blokje, met een wat snel uitlaatje of een ori uitlaat.Daar moet toch wel de 1:25 mee te halen zijn.
Of een blokje van een mtx r2, aangezien ik er dan eentje emt 6 versnellingen kan kopen.


Hoe denken jullie hierover?
 
80 cc ownatsj
buldogo2 13-2-2006 23:25 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik heb ook al met andere mensen gesproken erover.
Ns1 blokje valt af.Jammer genoeg, gaat dat gewoon te hard zuipen.
Wss wordt het een mbx80 blokje, met een wat snel uitlaatje of een ori uitlaat.Daar moet toch wel de 1:25 mee te halen zijn.
Of een blokje van een mtx r2, aangezien ik er dan eentje emt 6 versnellingen kan kopen.


Hoe denken jullie hierover?


blok van een mtx-r2 is zuinig dat weet ik uit ervaaring, maar ik denk dat een orgineel ns-1 blok bijna net zo zuinig is(dus ook met orgineel uitlaat) niet dat ik daar ervaaring mee heb, maar lijkt me stug als dat ding echt supper erg zuipt. Ik denk zoiso dat je met een orgineele 80cc lc goed zit
 
Born to ride
stoeptegel 13-2-2006 23:28 Print reply

Posts: 3085
hmm,honda crosser zegt ook dat het zuipen wel meevalt met een ns1 blokje.En hoeveel zoop die mtx r2 bij jouw ongeveer?
 
80 cc ownatsj
mblover 14-2-2006 0:23 Print reply

Posts: 5391
Van wie weet je dat een NS1 blokje zoveel gaat zuipen? Als dat een gokje is, mss weet Splendid hier wat over, volgens mij heeft hij ook een ns1 gehad.

Als je een ge2 neemt fix je er beter een 16mm op, zuipt ook niet zo super veel maar trekt een stukkie beter.

en een mtx-r2 blok gaat volgens mij op de kop schakelen op een nsr. Want op een mtx wijst het pookje naar voren en op een nsr wijst het pookje naar achteren. (correct me if i'm wrong)

Waar zit je btw op school als ik vragen mag? En ga je zondag ook naar het Gelredome toe?

 
SpeedY_the_Devil 14-2-2006 0:48 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Van wie weet je dat een NS1 blokje zoveel gaat zuipen? Als dat een gokje is, mss weet Splendid hier wat over, volgens mij heeft hij ook een ns1 gehad.



die ns1 had ie dus van mij..

ns1 blokje is snel.. en relatief zuinig

dus als je niet altijd vol gas gaat zitten rijden maar gewoon met t verkeer mee rij en af en toe ff beetje optrek en dan lekker laagtoerig rijden dan is hij heel zuinig

ik weet nog wel dat ik een keer met mijn ns1 20 km verder op moes zijn voor nieuwe carb (hij was toen nog orgineel)
vriend achterop.. ding volgegooit en ben in 1 stuk door gaan rijden (120 in ze 6)
en toen ik terug kwam had ik 40 km gereden en dr was niet eens veel meer als een liter uit
miss zelfs minder geen idee..

maar toch zou ik jou aanraden om gewoon een mbx blokje te kopen

waarom? onsteking vna ns1 is anders.. heb ik ervaring mee..
ik kreeg een mbx blok niet goed werkend op me ns1 en onstekingen verwisselen is niet makkelijk

daarbij is er voor mbx80 meer te halen.. makkelijker..
en t is toch allebij even illegaal

maar hij heeft ook veel koppel.. en gaat niet zo hard als ns1 dus voordeliger met boetes

en hij is ook nog een zuiniger doordat hij minder toeren heeft ed

dus mijn advies.. neem een mbx80 blok met standaard mbx80 cil en kop en 18mm kehin.. dan loopt hij lekker, rustig en goed!

en pijp.. tjah.. proma is mijn favoriet maar da zoek je zelf maar uit


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
en een mtx-r2 blok gaat volgens mij op de kop schakelen op een nsr. Want op een mtx wijst het pookje naar voren en op een nsr wijst het pookje naar achteren. (correct me if i'm wrong)



als je zo'n blok wil dan kan je de schakelwals vervangen boor een mbx/nsr wals oid..

maar das meer moeite.. mbx blok is gewoon plug and play

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 14-2-2006 om 0:50 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
SpeedY_the_Devil 14-2-2006 1:00 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



ns1 slijt alleen wat harder omdat het iets hoogtoeriger is.



het valt wel allemaal mee hoor.. slijtage is te verwaarlozen (heb bijna 2 jaar met ori cilinder gereden die er gewoon opzat toen ik em kocht)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruud1
[...]


zou ns1 harder slijten dan een nsrblok met belgische 50cc??


nee

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ok, maar alles wat een beetje toeren maakt slijt wle.Als je het zo bekijkt kan ik net zo goed een 4takt gaan rijden
Ns1 zal zker wle betrouwbaar zijn, maar hoe zit het nu met het verbruik daarvan?


slijtage valt mee.. probleem waarmee je zit is je krukas (pen13)
en ns1 zuiger en cil valt nergens nieuw te kopen (heb i knooit gevonden)

mbx cilinder past er wel op met verloop naaldlager.. maar jah ken je net zo goed mbx blok nemen

en t verbruik.. tjah.. mits je beetje normaal rij ligt dat een stuk lager als je een ge2 heb waarmee je 90 rij

bv: 90 in ze 6 met 7000 toeren en lekker weinig gas of 90 in ze 6 met 11000 toeren en vol gas

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
lijkt me logisch, maar is een verbruik van 1:25 realistisch?


ik gok op 1:20 bij normaal rijden

kijk als je net als mij overal hard optrek en als je kan lekker top ga rijden.. tjah.. dan wel 1:15 of iets minder

maar ik heb soms ook wel eens buien gehad dat ik ff chill ging toeren (ja dat kan met ns1 blok) en gewoon met super lage toeren rijden in hoge versnelling want dat trekt hij makkelijk

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 14-2-2006 om 1:03 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
christianos 14-2-2006 13:45 Print reply

Posts: 20445
1 regel:

het verbruik is grootste gedeelte af te leiden aan het toerental.
als je dus voor het gebruik gaat neem dan mbx 80 (9k op top).
ge2 zou ik niet nemen, het janktm het slijt, het zuipt, en het trilt vooral
ns1 is meer als je egt sportief en hard wil gaan rijden maar die zuipen ook wat meer...en je zal relatief gezien meer geld kwijt zijn aan slijtageonderdelen, en ook omdat alles van een ns1 20 x duurder is dan van een mbx

mijn voorkeur ligt bij de mbx blokken omdat die dingen altijd lopen, wannziniig betrouwbaar zijn (stfu wouter)en het minste geld kosten als ze mooi lopen
 
stoeptegel 14-2-2006 17:33 Print reply

Posts: 3085
hmm ok,Het wordt dus waarshcijnlijk een mbx80 cc lblok.Klopt het dat die alleen maar in 5bak versie te verkrijgen zijn? Met een ori 80 cc moet dus wel 95 te halen lijkt me? En 1:25 is dan wel te doen met een normale rijstijl? Ik heb ook gehoord dat er nsr80 cc blokjes bestaan.Zijn deze ook goed en wel in 6bak te krijgen zijn?Of Zijn deze ook zeldzaam?


@mblover:ik rijd trouwens elke schooldag van batenburg naar heeswijk dinther.eN ik kom wel naar de gelderdome meeting


 
80 cc ownatsj
buldogo2 14-2-2006 17:38 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
hmm ok,Het wordt dus waarshcijnlijk een mbx80 cc lblok.Klopt het dat die alleen maar in 5bak versie te verkrijgen zijn? Met een ori 80 cc moet dus wel 95 te halen lijkt me? En 1:25 is dan wel te doen met een normale rijstijl? Ik heb ook gehoord dat er nsr80 cc blokjes bestaan.Zijn deze ook goed en wel in 6bak te krijgen zijn?Of Zijn deze ook zeldzaam?


@mblover:ik rijd trouwens elke schooldag van batenburg naar heeswijk dinther.eN ik kom wel naar de gelderdome meeting




Alle 80cc lc blokjes zit standaart een 6 bak in, dus als je er een hebt gevonden waar maar een 5 bak in zit, dan is er gegarandeert aan geromeld(of iig de bak verwisseld)
 
Born to ride
stoeptegel 14-2-2006 17:42 Print reply

Posts: 3085
ow ok,Wat voor pijpjes passen erop?Behalve proma?
 
80 cc ownatsj
buldogo2 14-2-2006 17:44 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
ow ok,Wat voor pijpjes passen erop?Behalve proma?


licht er aan wat je er mee wil gaan doen, met orgineele uitlaat is i lekker stil en heb je veel koppel, met proma zal i wat meer bovenin krijgen(weer meer zuipen) ik geloof dat je er ook een homoet voor hebt(volghens sommige de beste pijp maar smaken verschillen), en verder ken ik er zo uit me hooft geen pijpen voor.


Maar mijn voorkeur zou naar orgineel pijpje gaan, aangezien je nogal op het verbruik let.
 
Born to ride
mblover 14-2-2006 17:44 Print reply

Posts: 5391
Mooizo dan zie ik je zondag dus
Maar dat is best wel een stukje kachelen elke dag.

@ Christianos, klopt, maar het hangt ook af van de vulling en inhoud van de cilinder en dus ook van de carburateur.
(grotere carb --> meer vulling)

ge2 met 16mm ofzo wordt wss toerenjanken. mbx80 blokkie is wel mooi. Andere optie is nsr blok met leuke laagtoerige 70cc?
 
BIET 14-2-2006 17:47 Print reply

Posts: 22355
Wat doe je nou moeilijk... een NSR blokje met een 13mm zal gewoon altijd zuiniger zijn dan een NS1 blok met wat voor carb dan ook...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 3483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved