Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #34987 - 50 cc ge2 onder nsr of een ns1 blo...
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 3512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
stoeptegel |
13-2-2006 19:37 |
Posts: 3085 |
Heej, ik wil nu eeen nsr gaan kopen.Alleen weet ik nog niet wat voor setup ik eronder moet leggen.Het liefste leg ik er een honda ns1 blokje onder.Helemaal origineel,dus gewoon met 18 mmm carb, ori cil en ori kop en een leuk passend uitlaatje.
Alleen ben ik bang dat het teveel gaat zuipen?Aan wat voor verbruik meot ik dan denken?
Wat mij anders ook wel leuk lijkt, is een gewoon nsr blokje met een 50 cc ge2, 13 mm carb en nog ene leuk uitlaatje erbij.Alleen heb je dan neit zoveel koppel onderin.Dus liever heb ik een ns1 blokje.
Alleen zit ik erg met het verbruik in mij maag, aangezien ik elke schooldag 66 km moet rijden, heb ik geen zin in een extreeem hoog brandstof verbruik.Alleen zou dit toch in principe mee moeten vallen lijkt me.
Anngezien ge2 ook ori honda is en een ns1 blokje ook.
Ik heb trouwens al search gebruikt maar kon niks vinden
mvg, stoeptegel
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:41 uur.
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:53 uur.
|
|
80 cc ownatsj |
|
mb-gek |
13-2-2006 19:40 |
Posts: 10385 |
wrom geen ori mbx blok eronder?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Kawasaa |
13-2-2006 19:40 |
Posts: 778 |
Op verbruik letten is helemaal orgineel natuurlijk het zuinigste, maar dat tuft niet door.
Ik zou er een GE2 op leggen met een 18 mm en een leuk uitlaatje daarmee is de 1 op 20 denk ik nog wel mee te halen
|
|
|
|
De Schout |
13-2-2006 19:43 |
Posts: 5327 |
is een heel groot topic over verbruik. moet je mar is goed zoeken. mar m'n nsr liep met licht bewerkte ge2, 6 bakje, 18mm en ori onbegrensde uitlaat 1:27/1:30 op lange stukken. dan reej ik zo'n 80/85. top was trouwens 100 km/h @ teller.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
stoeptegel |
13-2-2006 19:43 |
Posts: 3085 |
Ik rijd nu origineel mb5, Het verbruikt ligt ongeveer 1:35.Ik weet ook wel dat 1:35 niet realistisch is.Maar 1:25 moet ocoh wel te doen zijn?Voor politie hoef ik niet bang te zijn, want ik rijdt toch alleen maar op platteland.En ik ga nu niet meer origineel rijden, heb ik nu wel vort gezien.
|
|
80 cc ownatsj |
|
puch_master |
13-2-2006 19:44 |
Posts: 3429 |
orri mbx blok rijd ook lekker en zuinig..
is best laag toerig en loopt op top kleine 90..
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Vinnie-89 |
13-2-2006 19:47 |
Posts: 1870 |
ik heb een NSR met GE2 rijd 90/95 met 20mm carb maar die lust wel een slokje . gelukkig is het maar 3 km naar school en fiets ik meestal
|
|
|
|
stoeptegel |
13-2-2006 19:49 |
Posts: 3085 |
Hmm, ns1 blokje leek mij noujuist leuk omdat, je dan over de 100 km per uur gaat .90 km per uur kan ik denk ik ook met een ge2 halen.Natuurlijk heb je wel meer koppel met een mbx blokje.Maar 80 cc blokje neem je natuurlijk wel een groter risico met de verzkering lijkt me.Daarom is ge2 ook niet verkeerd
Er komt wel een 13 mm carb bij de ge2 he
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:50 uur.
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:51 uur.
|
|
80 cc ownatsj |
|
Jarco |
13-2-2006 19:50 |
Posts: 4520 |
als je het voor de zuinigheid zou ik dit blok houden.
Dan ori ontgrentst, met een ge2 en een 13 mm carb.
Dan rijd je redelijk zuinig en toch wel wat harder dan origineel...
|
|
|
|
-Tom- |
13-2-2006 19:50 |
|
mb-gek |
13-2-2006 19:53 |
Posts: 10385 |
maakt toch geen fuck uit of je nou 90 of 90 gaat
mbx blok is gewoon betrouwbaarder dan zon 50 blok die opgevoerd is
ook rijd het lekkerder
en ns1 is al minder betrouwbaar vergeleken met een mbx blok
ook gelijk een stuk hoogtoeriger
ik weet niet hoe jij door die polders heen wil rijden maar als ik lange stukken rijd rijd ik het liefst laagtoerig
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
stoeptegel |
13-2-2006 19:54 |
Posts: 3085 |
@ tom: natuurlijk wel, maar dat heb ik er wel voor over als ik dan 110 haal.Maar als ik 90 haal, rijd ik liever met 50 cc rond alst kan
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:55 uur.
|
|
80 cc ownatsj |
|
mb-gek |
13-2-2006 19:56 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
natuurlijk wel, maar dat heb ik er wel voor over als ik dan 110 haal.Maar als ik 90 haal, rijd ik liever met 50 cc rond alst kan
dus jij gaat liever plat op de tank 90 dan 90 in een lekkere zithouding ?
tsja jou keuze dan
als je zoveel km maakt op een dag zou ik nooit voor hoogtoerig gaan
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
-Tom- |
13-2-2006 19:56 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
@ tom: natuurlijk wel, maar dat heb ik er wel voor over als ik dan 110 haal.Maar als ik 90 haal, rijd ik liever met 50 cc rond alst kan
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 13-2-2006 om 19:55 uur.
Koop gewoon een standaard MB8 blok, thijs zal er vast nog wel ergens 1 weten te liggen. Dingen rijden zuinig, betrouwbaar, en vallen niet op.
|
|
FTS Member |
|
stoeptegel |
13-2-2006 19:57 |
Posts: 3085 |
hmm, daarom ben ik hier nog aan eht informeren Aan wat voor verbruik meot ik trouwens denken met een mbx blok helemaal origineel?
|
|
80 cc ownatsj |
|
ruud1 |
13-2-2006 19:57 |
Posts: 806 |
nja honda blokjes moeten het denk ik wel aardig kunne hebben, die hoge toeren die een ge2 geeft, en je hoeft niet overal knetterhard te rijden want dat gaat niet overal...
ik ben ook van plan een ge2 op me nsr te gooien, dus als iemand er nog eentje weet...
|
|
|
|
Dit topic is 3512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|