Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Begrenzer ideetje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3498 - Begrenzer ideetje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 10-4-02?22:37 Print topicpost
Posts: 7079
Als je een keer tijd zat hebt voor je de rollenbank op moet kun je het volgende doen.


Bij een Suzuki TSX kun je je schakelpedaal 'afstellen' door je pedaal naar het blok toe te duwen ( dan komt het tandwiel van het pedaal vrij van de versnellingsbak )
en dan iets naar boven en dan moet je je pedaal weer naar je toe trekken tot je voelt dat je schakelpedaal tandwiel weer in de versnellingsbak valt dan kun je nog maar tot de 2,3, of 4 schakelen
Het is wel wat anders dan een schakelaartje omzetten maar de flikken ontdekken niks

Hoop dat jullie het snappen
Graag jullie reacties
 

70malossi 10-4-02?22:48 Print reply
Posts: 4176
nee i ksnap er geen fuk van .
leg eens uit.
waarom hou jeje by the way eigenlijk met die suzuki meuk bezig?
michiel wil ze tsx shit ook in changen tegen en api.dus dat wil veel zeggen.
een aap met een api!!!!!
ghe ghe ghe
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Woeter 10-4-02?23:04 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Hans ?C(ventig) uit M(alossi)

nee i ksnap er geen fuk van .
leg eens uit.
waarom hou jeje by the way eigenlijk met die suzuki meuk bezig?
michiel wil ze tsx shit ook in changen tegen en api.dus dat wil veel zeggen.
een aap met een api!!!!!
ghe ghe ghe

Hou je bek ja?!?! :(
Er is niks mis met Suzuki. Mijn dealer zegt dat Suzuki beter is als Honda MT MB en dergelijke.
En Micheil doet ze tsx echt niet weg omdat ie het meuk vind, integendeel zelfs!!!
EDIT:
Normaal kan je je schakelas niet naar links of rechts bewegen als je koppelingsdeksel erop zit dus dat feestje gaat niet door. Zou wel erg beroerd zijn asl dat wel kon, dat schiet dat ding er steeds af en kan je niet meer schakelen, lekker handig

[This message is edited by Woeter TS80x on 10-4-02 23:09]
 
Neonlampje 10-4-02?23:12 Print reply

Posts: 14825
chill

mijn brommerdealer zegt tegenovergestelde... alhowel hij zegt dat al die ouwe zooi gewoon goed en degelijk is, honda toch makkelijker en goedkoper op te voeren is, vanwege easy-membraam syst..

maar tsx blokken echt roelen!! leuk koppelings-systeem, schakel dinges ken je gewoon makkelijk bij enzo.. echt meeterlijk!!
 
Nick - Administrator 10-4-02?23:31 Print reply

Posts: 4967
Mhhh ik weet niet zoveel van die Suzuki barrels, maar wat wel relext is, is de kabelboom, de standaard 5 bak, de buddy met sleuteltje open, de velgen die niet roesten (zien er verder niet uit, maar ze roesten in ieder geval niet ).

En de slechte dingen? Denk dat die er bij elk merk wel zijn, maar zoals ik al zei ken ik TSX daar niet goed genoeg voor.
De meeste TSX-en die ik zie zijn in ieder geval wel mooi.
 
SIWWN 10-4-02?23:43 Print reply
Posts: 7079
"waarom hou jeje by the way eigenlijk met die suzuki meuk bezig?


Omdat ik op dit moment een tsx heb

michiel wil ze tsx shit ook in changen tegen en api.dus dat wil veel zeggen"

Misschien vindt hij een Aprilia wel mooier dusss
da wil niks zegge.:p

p.s. Nick wat vindt je zo relaxt aan een tsx kabelbooom

 
Nick - Administrator 10-4-02?23:48 Print reply

Posts: 4967
Nou ik heb ze eens naast elkaar gelegd en wat zowiezo een dikke pr? is, dat het licht op je accu zit aangesloten -> geen gekut met dubbel uitgevoerde gelijkrichter/stabilisator.
Ik dacht ook dat alle hoofd-stekkertjes enzo bij TSX onder de buddy zitten. Bij MT is dat allemaal bij het voorlicht :(
En het geheel is vet veel duidelijker; er zijn minder draden nodig voor meer aansluitingen.

Maarja dat zegt allemaal niet zoveel, want Wouters licht is er wel 30 keer mee uitgescheden.
Maargoed TSX-en lijken me wel goeie dingen, maar dat komt misschien ook omdat ze nieuwer zijn weet niet of dat zo is maar ik dacht dat een keer gehoord te hebben...
 
SIWWN 11-4-02?00:05 Print reply
Posts: 7079
Ik dacht dat de tsx werd gebouwd van +- 84 t/m
93 ofsow
 
-Michiel RS- 11-4-02?00:13 Print reply
Posts: 2803
Jaa klopt ongeveer wel.
En wat nick zegt klopt ook wel, alleen het nadeel ervan is dat als je accu oud wordt, dan heb je nog maar een heeeel zwak lampje, dus je kan niet met gare accu doorrijden.
En ik weet niet hoe het komt maar ik heb al heel wat accu's versleten in me tsx.

En ik wil eens een andere brommer omdat ik op me tsx ben uitgekeken:
-ik wil eens een racer ipv crosser
-TSX wordt al oud
-Zo mooi ziet hij er kwa look niet meer uit
-Niet echt snel (Maar ik reej wel veel voorop met de zeewolde meeting )
 
Neonlampje 11-4-02?00:58 Print reply

Posts: 14825
moet je ff je accut leeg laten lopen (nog wel bodempje zuur laten staan hoor!) en dan bijvullen met gedestileertwater, dan is je accu weer helemaal top en anders kan je hem zo weer in topstaat brengen door hem te ontladen, en dan met een snel-lader (zo'n ding die het in 5minz helemaal oplaad) opladen, ontladen, opladen.. paar keer..
en dan kan hij er weer tegen..

nadeel van brommeraccu's is dat ze nooit volledig vol of volledig op raken.. dus de conditie van de accu gaat daat sterk op achteruit


ja idd, kabelboom en buddy, groot voordeel.. nadeel vin ik echter wel dat het meer plastic heeft dan een mt b.v, mt is in dat opzicht veel degenlijker.
Enne velgen, die vin ik nog niet eens zo heel lelijk.. maar ze passen qua kleur niet onder elke brommer
 
Baasbas 11-4-02?16:07 Print reply
Posts: 2176
[ontopic] wie was er ook alweer bezig met digitale dashboard? Whatever. Misschien kan je je begrenzer op je kmteller aansluiten. ZOdra hij iets aangeeft dat je begrenzer uitstaat. Geeftie 0 (nul) aan, dattie aanstaat. Zou dat kunnen? Volgens mij kunnen de cops dat nooit vinden? Nja, boeiend [/ontopic]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Nick - Administrator 11-4-02?20:57 Print reply

Posts: 4967
Ja dat wilde ik doen met mijn 'high beam' lampie. Dat die gaat branden als begrenser aan staat. Das inderdaad wel handig.
 
SkaBla [Pim] 11-4-02?21:30 Print reply

Posts: 4659
Waar is eigelijk dat High Beam lampie voor? als je groot licht voert? of (wat ik d8) als je heel veel toeren maakt omdat het op de toerenteller zat.....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Nick - Administrator 11-4-02?21:46 Print reply

Posts: 4967
Hehehe nee het is inderdaad je groot licht lampje.
Lijkt me wel gaaf, in digitale cockpit:
Zo'n vet groot bord in je display "DANGER", als je meer dan 12000 toeren maakt ofzo
 
SkaBla [Pim] 11-4-02?22:23 Print reply

Posts: 4659

 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 11-4-02?23:06 Print reply
Posts: 10000
ja dat was ik met die digi shit...
heb ik ook al over gedacht... of begrenzer koppelen aan versnelling...dus dat ie alleen in zn 5 begrenst maar dat slaat nergens op...

ik maak dus ook een digi toerenteller... die kun je afstellen met een potmeter...de gevoeligheid...dus dan zet je em lekker gevoelig...sta je bij de cops...

ok hee teef..niet in het rood he...
maakt ie 4000 tpm... hee gore klootzakk...ik zei toch..niet in het rood...

trouwens dat met het schakelen... heb ik ook al es bedacht..maar wat al gezegd werd.. et kan nie met de koppelingsdeksel er op... volgens mij klopet het ook niet wat je zegt...
want bij elke versnelling draait dat ding even ver...dus hij schakelt goed ?f hij schakelt niet... niet dat ie bij de 4e er mee nokt...

trouwens ik heb gelezen dat de koppeling en de vering van suzuki beter zijn... en er zitten schokbrekers in de overbrenging... zoeits...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved