Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welk soort aluminium opmaat kop?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34968 - welk soort aluminium opmaat kop?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 12-2-2006 15:31 Print topicpost
Posts: 4966
Hallo mensen, ik ben van plan zelf een binnenkop te draaien voor mijn straks 125cc cilinder, maar ik weet niet wat voor alu ik moet bestellen.

ik heb op de site van www.elcas.nl alu gezien, nu heb ik de keuze uit 28ST alu en 51ST nu gaat mijn keuze uit naar de 51ST want daar zit de meest geschikte maat tussen voor mijn kop, maar kan ik daar een binnenkop van maken of moet ik 28ST alu hebben??

Bvd Mr Pain
 

John Huijben 12-2-2006 15:34 Print reply

Posts: 2433
http://www.2stroke-t...f1819e201ce09cc6c8f3

lees dat eens door.

ik dacht dat 51St wel kon, maar dat tuners vaak 28St gebruikte.
waarom precies weet ik ook niet
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mr Pain 12-2-2006 15:38 Print reply
Posts: 4966
idd dat had ik al gelezen, zei gebruiken volgens mij 28st omdat dat makkelijker te draaien en bewerken is??, mij maakt het niet zoveel uit of ik er langer mee bezig ben dus is dat het enigste of moet ik nog ergens rekening mee houden tussen het gebruik van 28st en 51st?
 
John Huijben 12-2-2006 15:44 Print reply

Posts: 2433
mwa, ik denk persoonlijk dat het niet zo gek veel uitmaakt.
zal beide wel goed te verspanen zijn. goed veel toere late draaie en lage aanzet, dan word t toch wel mooi

als je soms ziet waarvan normale cilinderkoppen zijn gemaakt

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mr Pain 12-2-2006 15:49 Print reply
Posts: 4966
ja ik weet het niet echt dus daarom vraag ik maar voordat ik alu koop waar ik straks niks aan heb

 
robert gpr50r 12-2-2006 16:02 Print reply

Posts: 612
dat zal wel mee vallen.....

de ene zal wel iets makkelijker verspaanbaar zijn..
waardoor je een beter eind resultaat krijgt...

 
StefanB 12-2-2006 19:13 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
mwa, ik denk persoonlijk dat het niet zo gek veel uitmaakt.
zal beide wel goed te verspanen zijn. goed veel toere late draaie en lage aanzet, dan word t toch wel mooi

als je soms ziet waarvan normale cilinderkoppen zijn gemaakt


met voordraaien kan je rustig de voeding op 2-3 tiende mm per omwenteling zetten hoor
 
E24 M30b35@GT3576
StefanB 12-2-2006 19:15 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert gpr50r
dat zal wel mee vallen.....

de ene zal wel iets makkelijker verspaanbaar zijn..
waardoor je een beter eind resultaat krijgt...



eindresultaat kan net zo mooi worden hoor.. als je maar om kan gaan met draaibank :P

trouwens zou gewoon automaten alu halen.. (28st dus)
 
E24 M30b35@GT3576
PRO TUNING 12-2-2006 19:18 Print reply

Posts: 4000
Wij gebruiken meestal 28 ST

De vorm van een cilinderkop is heel belangrijk,daar kwamen we vanmiddag op de testbank nog achter bij ons Puch Maxi project - de tandwiel van het koppelingshuis is door het hoge koppel losgekomen van het huis.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 12-2-2006 om 19:20 uur.
 
Mr Pain 12-2-2006 19:19 Print reply
Posts: 4966
wat is verschil in 28st en 51st?

28st voldoet dus wel neem ik aan, er staat op de site van elcas dat het vanaf 60mm geperst is, dat maakt niks uit neem ik aan? want ik moet 65mm hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 12-2-2006 om 19:22 uur.
 
StefanB 12-2-2006 19:29 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
wat is verschil in 28st en 51st?

28st voldoet dus wel neem ik aan, er staat op de site van elcas dat het vanaf 60mm geperst is, dat maakt niks uit neem ik aan? want ik moet 65mm hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 12-2-2006 om 19:22 uur.


je kan beter wat aan de grote kant kopen, altijd handig :P
 
E24 M30b35@GT3576
Mr Pain 12-2-2006 19:31 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


je kan beter wat aan de grote kant kopen, altijd handig :P


ja daarom wou ik ook 65mm kopen, maar omdat dat geperst is en 60mm niet, maar zal ook wel niks uitmaken dan denk ik.

binnekort maar een een stukje 28st bestellen

 
StefanB 12-2-2006 19:33 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


ja daarom wou ik ook 65mm kopen, maar omdat dat geperst is en 60mm niet, maar zal ook wel niks uitmaken dan denk ik.

binnekort maar een een stukje 28st bestellen


gaat volgens mij niet op 65 ? :P geloof van 60 naar 75?
iig als de verbrandings kamer 65 rond moet worden, kun je beter wat groter nemen.
 
E24 M30b35@GT3576
Mr Pain 12-2-2006 19:37 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

gaat volgens mij niet op 65 ? :P geloof van 60 naar 75?
iig als de verbrandings kamer 65 rond moet worden, kun je beter wat groter nemen.


nee kamer moet 57 worden + paar mm erbij want moet nog O-ring in plus dat ie niet in de cilinder moet vallen

ja idd 28st gaat direct naar 75 zo verschrikkelijk duur is het ook niet dat scheelt
 

Dit topic is 1630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved