Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterwiel as wil niet los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34945 - Achterwiel as wil niet los
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekoen2000 11-2-2006 18:48 Print reply

Posts: 340
ff die kippenkracht bij elkaar schrapen
moer op de as draaien zodat hij n stukje ruimte heeft tussen moer en achterbrug
en dan gewoon met de voorhamer dr op tot er beweging in zit
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
Mike de klerk 11-2-2006 18:51 Print reply
Posts: 211
Mijn as stak dus aan een kant van de brug eruit.

Ik heb hem tot zo kort mogelijk op de brug afgeslepen. Toen iets terug gemept en met een hamer een hefboom tussen de remklauw en de brug gemaakt. Ik moest de brug 1 cm uitrekken. Iemand anders heeft me toen geholpen het wiel eruit te trekken. Toen heb ik het wiel op een work mate gelegd. En de as en lagers e.d. eruit gemept. De lagers waren zo stroef dat je het niet eens meer als lagers kan betitelen. Met mijn velg is inderdaad niks mis. Nieuwe lagers, as en hulpbusjes kopen en er terug in met een LOADS of kogellager vet

Nu nog die k*t schijf van de rem eraf. Die zit met 3 inbus vast. En kheb er al gereedschap op gesloopt toen ik probeerde brute kracht te zetten. Er braken gewoon dingen van me gereedschap door midden. (was een ratelsleutel met bitjes) Een gewone inbus is te kort (dus weinig hefboom effect). Ik heb er nu slotenspray (roest/corrosie werend). Dus hopen dat dat een beetje gaat smeren zodat ze wat soepeler worden...

Bedankt voor de replys het grootste probleem is voorbij
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
hondamt8 11-2-2006 18:52 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
Mijn as stak dus aan een kant van de brug eruit.

Ik heb hem tot zo kort mogelijk op de brug afgeslepen. Toen iets terug gemept en met een hamer een hefboom tussen de remklauw en de brug gemaakt. Ik moest de brug 1 cm uitrekken. Iemand anders heeft me toen geholpen het wiel eruit te trekken. Toen heb ik het wiel op een work mate gelegd. En de as en lagers e.d. eruit gemept. De lagers waren zo stroef dat je het niet eens meer als lagers kan betitelen. Met mijn velg is inderdaad niks mis. Nieuwe lagers, as en hulpbusjes kopen en er terug in met een LOADS of kogellager vet

Nu nog die k*t schijf van de rem eraf. Die zit met 3 inbus vast. En kheb er al gereedschap op gesloopt toen ik probeerde brute kracht te zetten. Er braken gewoon dingen van me gereedschap door midden. (was een ratelsleutel met bitjes) Een gewone inbus is te kort (dus weinig hefboom effect). Ik heb er nu slotenspray (roest/corrosie werend). Dus hopen dat dat een beetje gaat smeren zodat ze wat soepeler worden...


imbusjes ff flink warm stoken dan komt da goed

Bedankt voor de replys het grootste probleem is voorbij


 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Speakerfreak 11-2-2006 18:53 Print reply

Posts: 4941
je moet ook geen rotzooi crap blokker imbus bitjes gebruiken.

Gewoon een goede imbus sleutel( 8wss?) en een lekkere buis erop zetten en het dan eens proberen
 
Vieze naaiers hier
hondamt8 11-2-2006 19:15 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
je moet ook geen rotzooi crap blokker imbus bitjes gebruiken.

Gewoon een goede imbus sleutel( 8wss?) en een lekkere buis erop zetten en het dan eens proberen


eerst met een hamer de imbus helemaal onder in de bout tikken met een hamer anders krijg je een schamper en dan kan je het helemaal vergeten

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Mike de klerk 11-2-2006 19:54 Print reply
Posts: 211
inderdaad een soort van buis over die inbus heen is geen gek idee.
En inderdaad zorgen dat ze er goed diep inzitten.

Ik snap niet waarom zo iets ZO vast moet zitten. Net of dat er brute zijwaartste krachten opkomen. Vast is vast, en het krijgt alleen maar verticale krachten te verduren waarje zoiets zo vast niet voor hoeft te zetten lijkt me.

Als jullie het leuk vinden kan ik wel eens wat plaatjes uploaden en hier posten van verschillende stadia van het reviseren/opvoeren van mijn brommer.

 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
mblover 12-2-2006 11:00 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerkIk snap niet waarom zo iets ZO vast moet zitten. Net of dat er brute zijwaartste krachten opkomen. Vast is vast, en het krijgt alleen maar verticale krachten te verduren waarje zoiets zo vast niet voor hoeft te zetten lijkt me.


Kan vastgerot zijn. Bovendien moet je remschijf goed vast zitten imho, lullig als je die verliest.
 
Mike de klerk 12-2-2006 15:44 Print reply
Posts: 211
Dat is best schraal. Wie gaat die los krijgen? Ik rijd binnenkort met mijn achterband langs de dealer. Kan hij er naar kijken (en hopelijk doet hij meer dan dat) en kan ik gelijk onderdelen e.d. halen.

Maar dat kan nog wel 2 weken duren i.v.m. de financi?n
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Dit topic is 2224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved