Speakerfreak |
10-2-2006 21:12 |
Posts: 4941 |
dingen kunnen soms inderdaad ff vast zitten, toch veel smeerspul overal tussen spuiten en met een zware kuntstof hamer gewoon vol er tegen aanmeppen dan schiet ie er vaak vanzelf wel uit
|
|
Vieze naaiers hier |
|
[RRT] Lost-P |
10-2-2006 21:12 |
Posts: 4578 |
Probeer eens een wat grotere hamer, en probeer eens zonder een blok hout te slaan...
Het blok hout dempt te klap heel erg, waardoor je eigenlijk maar heel zacht op de as slaat.
In het ergste geval zul je ff een nieuwe as moeten halen... Is ook niet het einde van de wereld
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Marko |
10-2-2006 21:13 |
Posts: 1521 |
heb je het al met een hele grote sleutel geprobeert met een lange arm
dan heb je een betere hefboom mss dan het dan lukt
en is zeker helemaal verroest?
je kan ook nog speciefieke kruipolie gebruiken mss is dat beter dan wd40
of een dop sleutel bitje van de grootte die je nodig heb halen op een betonboor machine ofzow zetten en daarmee proberen lost te knallen :p
(heel goed vast houden ik heb weleens bijna een handvat van boormachine
tegen me kannus gehad)
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 10-2-2006 om 21:14 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 10-2-2006 om 21:14 uur.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Mike de klerk |
10-2-2006 21:18 |
Posts: 211 |
thanks people, dan gaan we het eens met grof geweld proberen....
|
|
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat |
|
Speakerfreak |
10-2-2006 21:27 |
Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
heb je het al met een hele grote sleutel geprobeert met een lange arm
dan heb je een betere hefboom mss dan het dan lukt
en is zeker helemaal verroest?
je kan ook nog speciefieke kruipolie gebruiken mss is dat beter dan wd40
of een dop sleutel bitje van de grootte die je nodig heb halen op een betonboor machine ofzow zetten en daarmee proberen lost te knallen :p
(heel goed vast houden ik heb weleens bijna een handvat van boormachine
tegen me kannus gehad)
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 10-2-2006 om 21:14 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 10-2-2006 om 21:14 uur.
EHM de moer is er al af
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Marko |
10-2-2006 21:28 |
Posts: 1521 |
dyslectisch
iets van een krik tussen je wiel en je achterveer maken :p
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 10-2-2006 om 21:29 uur.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Speakerfreak |
10-2-2006 21:35 |
Posts: 4941 |
en dan? dan sloop je je veer en zit je met een krik die in je achterband zit te prikke?
gewoon met een goede stevige hamer paar goede klappen uitdelen, kan t best tegen
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Shoot_me |
10-2-2006 22:37 |
Posts: 1535 |
Als het echt niet gaat lukken warmstoken en dan rammen
|
|
miauw |
|
Almer |
10-2-2006 22:38 |
Posts: 3325 |
gooi der es wat rode diesel op, dit trekt altijd goed in roest ed, en meschien tog es wat meer kracht zetten
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Mike de klerk |
11-2-2006 10:43 |
Posts: 211 |
Dat is het hem juist :P hij is niet geroest.... Ik heb er gisteren met grofgeweld op staan slaan, de as is er al een heel eind uit. Maar nu zijn er allerlij dingen scheef aan de binnekant waar de as doorheen loopt. Ik denk dat ik een paar ringen /lagers tegelijker tijd krom heb geholpen. Maar ik krijg hem er zo ook niet verder uit. Ik denk dat ik met een slijptol probeer de as door te zagen op het punt waar hij tussen mijn velg en de achterbrug wat speling heeft. (lees ruimte om door te zagen). dan is in iedergeval het wiel los van mijn brommer en is het makkelijker om die as eruit te meppen dan dat hij half aan mijn brommer hangt die op wat gestapelde houten blokken staat. Ook kan ik dan gelijk mijn remklauw eraf halen.
Iemand vroeg aan me op dat mijn wiel open en neer beweegd als ik aan die bouten draai (dus mijn as draait dan mee). Want als dat het geval is dan is je as krom zei hij. Nou dat is dan bij mij het geval want mijn wiel beweegd dan op en neer. (ook erg vervelend bij het spannen van de ketting).
En dit alles is begonnen omdat ik de remschoentjes van mijn achterrem wil vervangen, en die remklauw kan niet anders los dan van de as af te halen dus moet het wiel er ook af.
Als mijn wiel dan straks toch eraf ligt:
- Achterbrug opnieuw spuiten (zitten beschadiging van ketting e.d.)
- Nieuwe remschoentjes.
- Nieuwe schijfrem.
- ketting geleiders terug rechtbuigen (zijn krom geworden toen me ketting brak en er tussen vloog).
- Monoschok achtervering eraf en gelijk mooi schoonmaken in een badje van petroleum of iets dergelijks. En met een kwastje op de dremel (Dremel is het merk maar een soortgelijk apparaat) het vuil er tussen uit halen.
|
|
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat |
|
mblover |
11-2-2006 11:01 |
Posts: 5391 |
Hoeft niet met slijptol, je kan ook gewoon een andere as of een stuk draadeind ofzo nemen en daarmee je as er verder uitrammen. neem wel een iets dunnere als je as anders heb je dat voorwerp ook vast zitten.
|
|
|
|
vinnie |
11-2-2006 11:03 |
Posts: 3505 |
Ik denk dat je as eerder krom is als de binnenkant van je velg.
idd ff doorhalen dan
edit: als ie echt krom is dan he,
anders gwoon ff iets in het gat vanaf de andere kant en meppen..
edit2:
zoals mblover al zegt..
Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 11-2-2006 om 11:03 uur.
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
ironbird |
11-2-2006 11:11 |
Posts: 1096 |
eruitpersen. Heb ik ook moeten doen bij de as waarmee de achterbrug aan het frame zit.
frame lag al wel helemaal kaal dus was makkleijk op zijn zijkant onder de pers te leggen.
probleem was aangekoekt vet. (dat wordt echt plakkerig ipv glibberig na een tijdje)
maar jij kan gewooon wiel/brug dan onder de pers leggen he
|
|
|
|
Remco RS |
11-2-2006 12:04 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
Hoi mensen,
Ik heb gezocht op het forum via google of dat mensen hetzelfde probleem hadden maar ik heb geen waardig topic kunnen vinden.
De as van het achterwiel wilt niet los. Ik heb aan de enen kant er een bout af kunnen draaien. Maar die andere zit er nu natuurlijk nog gewoon op. Ik heb me brommer op een zelfgebouwde 'bok' staan zodat er geen druk meer is op het achterwiel (dus op de achter as). Ik heb geprobeerd de as eruit te tikken met een hamer, hiervoor had ik de mogelijk punten ingespoten met WB40 (sileconen spray). (Ik gebruike natuurlijk wel een stukje hout tussen de hamer en de as).
Ik kan de as er niet uitschuiven, en de brug zover 'open buigen' lijkt me ook niet echt de ideale optie. (dan moet hij namelijk ongeveer 2,3 cm buigen).
De ene kant van de as tegenhouden met een soort van tang is ook geen mogelijkheid ivm met beschadigen van de draad.
Het is de achterbrug van een motorhispania furia.
Alvast bedankt voor het lezen van dit topic. Hopelijk kan iemand me helpen.
Mvg Mike
als je hem er weer in stopt moet je er ff vet op doen, ben naam ff kwijt, dan wil t wel beter de volgende keer dat hij eruit moet
Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 11-2-2006 om 12:04 uur.
|
|
|
|
khpoppema |
11-2-2006 12:42 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]
als je hem er weer in stopt moet je er ff vet op doen, ben naam ff kwijt, dan wil t wel beter de volgende keer dat hij eruit moet
Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 11-2-2006 om 12:04 uur.
kopervet
yeah right niet hiervoor
hier moet gewoon lager vet op
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|