Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Accu laadt niet op

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34944 - Accu laadt niet op
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lord_Vader 12-2-2006 11:31 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]



das een goeie reden dat je accu niet bij laat

koop maar geen nieuwe, accu aan de kant doen en een spanningsregelaar kopen... kosten 16 euro... sluti je het hele handeltje aan zonder accu.. heb ik ook.. altijd perfect licht



Wat is het nut van de hele accusysteem als je gewoon je gele draad met een gelijkrichter rechtstreeks op je licht aan kunt sluiten?
 
hondamt8 12-2-2006 12:11 Print reply

Posts: 592
normaal gesproken zit er geen spannings regelaar op een mt, er gaat dus (bijv) 30V wisselspanning in je gelijk richter en er komt 30V gelijkstroom uit. die gaan in je accu, vervolgens komt er uit je accu maar 6 of 12V. die andere 20V laat ie in de accu zitten. vrij simpele uitleg maar zo werkt het wel ongeveer.

wat doe je nu met een spanningsregelaar:

die laat het gewoon wisselspanning, er komt een draad van af je lichtspoel met 30V die gaat in je spanningsregelaar, die maakt van die 30V 12V. die overige 18V die zet hij om in warmte en gaan je frame in, dus je hebt altijd een keurig afgeregelde spannnig,

een accu is dus niet nodig.
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Lord_Vader 12-2-2006 12:15 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
normaal gesproken zit er geen spannings regelaar op een mt, er gaat dus (bijv) 30V wisselspanning in je gelijk richter en er komt 30V gelijkstroom uit. die gaan in je accu, vervolgens komt er uit je accu maar 6 of 12V. die andere 20V laat ie in de accu zitten. vrij simpele uitleg maar zo werkt het wel ongeveer.

wat doe je nu met een spanningsregelaar:

die laat het gewoon wisselspanning, er komt een draad van af je lichtspoel met 30V die gaat in je spanningsregelaar, die maakt van die 30V 12V. die overige 18V die zet hij om in warmte en gaan je frame in, dus je hebt altijd een keurig afgeregelde spannnig,

een accu is dus niet nodig.


Ja, maar waarom zit er dan een accu op? Wat is het voordeel van een accu?

Edit: met die spanningsregelaar kun je dus makkelijk je brommer ombouwen naar 12v?


Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vader op 12-2-2006 om 12:18 uur.
 
hondamt8 12-2-2006 12:17 Print reply

Posts: 592
dat je ook spanning hebt/kan hebben wanneer je brommer uit staat, dat kan je nu dus vergeten.

andere redenen zou ik zo ook niet 123 kunnen bedenken
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Stefan.H 12-2-2006 12:32 Print reply

Posts: 125
weet iemand ook waar je zo'n gelijkrichter kunt kopen?
 
bluefox 13-2-2006 13:59 Print reply

Posts: 699
heb nu gewoon de gele draad op de + gezet en de zekering van me acuu eruit gehaald en ik heb perfect licht
 
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien.
stranger666 13-2-2006 14:04 Print reply
Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
dat je ook spanning hebt/kan hebben wanneer je brommer uit staat, dat kan je nu dus vergeten.

andere redenen zou ik zo ook niet 123 kunnen bedenken



Whehe. Dat je kan zien of je brommer in neutraal staat, voordat je hem aan wil kicken, en of elektrische start. Maar dat is niet van toepassing op een mt. Verder is een neutraal lampje op zich wel makkelijk. Maar niet nodig..
 
Razor 13-2-2006 15:33 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
normaal gesproken zit er geen spannings regelaar op een mt, er gaat dus (bijv) 30V wisselspanning in je gelijk richter en er komt 30V gelijkstroom uit. die gaan in je accu, vervolgens komt er uit je accu maar 6 of 12V. die andere 20V laat ie in de accu zitten. vrij simpele uitleg maar zo werkt het wel ongeveer.

wat doe je nu met een spanningsregelaar:

die laat het gewoon wisselspanning, er komt een draad van af je lichtspoel met 30V die gaat in je spanningsregelaar, die maakt van die 30V 12V. die overige 18V die zet hij om in warmte en gaan je frame in, dus je hebt altijd een keurig afgeregelde spannnig,

een accu is dus niet nodig.
volgensmij klopt dit niet helemaal ...

Er kan niet iets in je accu gaan en zomaar uit.. het is als het ware een buffer die tussen je schakeling wordt geplaatst. Dus er is constant 12V gelijkstroom en wanneer je je brommer uitzet of te lage toeren hebt of dat je veel neon e.d. onder je brommer hebt hangen, dan maakt hij gebruik van z'n buffer (de accu dus..)
Alleen weet ik niet zo 123 hoe het precies zit wanneer de accu vol is en hij maar stroom aangelevert krijgt.. hier zal vast wel ??n of andere beveiliging voor wezen.

Maar lijkt mij sterk dat er 30V gelijkstroom aankomt.. en de accu er 12V gelijk van maakt.. dat kan je accu ook niet aan 30V gelijkstroom er ff opzetten..



Ik kan er ook volledig naast zitten.. maar zo dacht ik t..

 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 2671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved