Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Moervast en naaldlager

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34916 - Moervast en naaldlager
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timba MTXSH 9-2-2006 17:12 Print topicpost
Posts: 388
Hallo, ik ben bezig met mn 50 te verwisselen voor een alu 70. Nou ben ik 2 problemen tegengekomen. Allereerst was ik mn cilindertapeindmoertjes aan het losdraaien. Deze zaten erg vast (cilinder was er 2 jaar niet afgeweest), en bij het laatste moertje ging het tapeind mee. Nu probeer ik met alle macht dat moertje van het tapeind af te krijgen. Heb hem al laten schrikken, veel WD40, in de bankschroef lukt niet want dan draait het tapeind mee. Hoe krijg ik hem eraf?
Tweede probleem: Als het ik het naaldlager los in de drijfstang(zonder zuiger ,pistonpen) leg zie ik echt een kier bij de bovenkant, maakt dit uit of verdwijnt deze 'speling'als ik de zuiger erop gooi?
 

Jarco 9-2-2006 17:13 Print reply

Posts: 4520
je kunt het hele tapdraad ergewoon helemaal uitdraaien.
Dan doe je er desnoods een niew stuk draad in.

 
christianos 9-2-2006 17:14 Print reply

Posts: 20445
voor je eerste vraag, draai je tapeind terug in je blok en probeer de moer juist vaster te draaien --> naar beneden dus..misschien gaat ie dan wel los omdat je makkelijker kracht kan zetten

naaldlager heeft altijd veel ruimte in het small end
 
Timba MTXSH 9-2-2006 17:16 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
je kunt het hele tapdraad ergewoon helemaal uitdraaien.
Dan doe je er desnoods een niew stuk draad in.



Ik wil liever het tapeind en het moertje gewoon goed houden. Er moet toch wel een truukje zijn om het moertje eraf te krijgen. Even voor de duidelijkheid ik heb hier dus een los tapeind in mn hand met een moertje erop...
 
Kampersjaak 9-2-2006 17:16 Print reply

Posts: 12285
op het andere eind 2 moeren aan elkaar vast draaien en die andere moer in de bankschroef of aan een sleutel zetten.

en dan op de moer die het dichtst bij het midden zit draaien
 
oderint dum metuant
buldogo2 9-2-2006 17:16 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
Hallo, ik ben bezig met mn 50 te verwisselen voor een alu 70. Nou ben ik 2 problemen tegengekomen. Allereerst was ik mn cilindertapeindmoertjes aan het losdraaien. Deze zaten erg vast (cilinder was er 2 jaar niet afgeweest), en bij het laatste moertje ging het tapeind mee. Nu probeer ik met alle macht dat moertje van het tapeind af te krijgen. Heb hem al laten schrikken, veel WD40, in de bankschroef lukt niet want dan draait het tapeind mee. Hoe krijg ik hem eraf?
Tweede probleem: Als het ik het naaldlager los in de drijfstang(zonder zuiger ,pistonpen) leg zie ik echt een kier bij de bovenkant, maakt dit uit of verdwijnt deze 'speling'als ik de zuiger erop gooi?



Tapijnd aan de andere kant (die normaal in je blok gaat) 2 moertjes op draaien, deze strak tegen elkaar aan draaien, dan kan je daar een steeksluitel op zetten, en de bout aan de andere zijde los halen, en dat van die naaldlaager, als het goed is is dat opgelost als je de zuiger er op zet.
 
Born to ride
Timba MTXSH 9-2-2006 17:17 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
voor je eerste vraag, draai je tapeind terug in je blok en probeer de moer juist vaster te draaien --> naar beneden dus..misschien gaat ie dan wel los omdat je makkelijker kracht kan zetten

naaldlager heeft altijd veel ruimte in het small end


Ja das misschien wel een goeie ja. Maar bestaat er dan geen kans dat ik het schroefdraad in het carter verneuk?
 
christianos 9-2-2006 17:17 Print reply

Posts: 20445
mwa valt wel mee, maar de oplossing van kampersjaak werkt ook erg goed

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-2-2006 om 17:17 uur.
 
Timba MTXSH 9-2-2006 17:31 Print reply
Posts: 388
ik heb maar 1 m8 moertje. Oja van 50 naar 70 hoef je toch geen ander naaldlager?


Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 9-2-2006 om 17:32 uur.
 
Inox 9-2-2006 17:51 Print reply

Posts: 271
Nee kan je gewoon houden.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
bart de scootergek 9-2-2006 18:00 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inox
Nee kan je gewoon houden.



mits hij natuurlijk in goede staat is. ik vervang die dingen meestal als ik de cilinder er af heb, ze kosten bijna niks en als ze kapot gaan heb je erg veel schade.
 
Honda RC-33
Inox 9-2-2006 18:03 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



mits hij natuurlijk in goede staat is. ik vervang die dingen meestal als ik de cilinder er af heb, ze kosten bijna niks en als ze kapot gaan heb je erg veel schade.

Als hij in goede staat is idd, maar volgens de afmetingen gaat het iig.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
S1lv3r 9-2-2006 18:06 Print reply

Posts: 5213
laat dat moertje er gewoon op en draai die complete cilindertapeinde er weer in als je die andere cilinder erop heb zitten ;p
 
Timba MTXSH 9-2-2006 18:32 Print reply
Posts: 388
Het is geluk Volgende vraag, de zuiger die ik heb gekocht is een airsal met 1 zuigerveer. De (verotte) zuiger die erin zat had 2 zuigerveren?? En er staat geen IN of een pijltje op de zuiger, maar er zit wel een spoelpoort in de zuiger. Deze moet toch naar de inlaat? Maar het vreemde is dat het zuigerveerslotje zon beetje richting de uitlaat staat. Deze hoort toch richting de inlaat?

Oja op de de (alu) cilinder zelf staat geen merk ofzo maar wel een serienummer(is moeilijk te lezen):
B 234794
h250710014
Kan iemand me vertellen wat voor cil dit is?



Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 9-2-2006 om 18:36 uur.
 
S1lv3r 9-2-2006 18:47 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
Het is geluk Volgende vraag, de zuiger die ik heb gekocht is een airsal met 1 zuigerveer. De (verotte) zuiger die erin zat had 2 zuigerveren?? En er staat geen IN of een pijltje op de zuiger, maar er zit wel een spoelpoort in de zuiger. Deze moet toch naar de inlaat? Maar het vreemde is dat het zuigerveerslotje zon beetje richting de uitlaat staat. Deze hoort toch richting de inlaat?

Oja op de de (alu) cilinder zelf staat geen merk ofzo maar wel een serienummer(is moeilijk te lezen):
B 234794
h250710014
Kan iemand me vertellen wat voor cil dit is?



Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 9-2-2006 om 18:36 uur.


de spoelpoort die in de zuiger zit moet idd richting de inlaatpoort. En het is heel belangrijk dan het zuigerveerslotje n??t door 1 vd poorten heengaat, want dat resulteerd in een vastloper..
 
mblover 9-2-2006 19:33 Print reply

Posts: 5391
Bij mijn airsall 70cc zat de zuigerveer opening ook richting uitlaat poort, maar hij gaat als het goed is niet door de uitlaat poort of jouw zuiger is verkeerd gemaakt in de fabriek. Slotje loopt als het goed is tussen je zuigerpoort en je rechter spoelpoorten door.
 

Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved