Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afgebroken shizzle

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34915 - Afgebroken shizzle
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flo 9-2-2006 17:04 Print reply

Posts: 3570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
dat gereedschap scheelt et niet aan, daar hoef jij je niet druk om te maken
De laatste bout waar ik doorheen wilde boren kreeg k de boor niet in, je verbrande alleen je boren maar waarna ze niet meer willen boren, ik weet niet wat sommigen hier onder boren verstaan, maar boren is wat anders als rammen

[...]





moet je goeie boren gebruik
 
John Huijben 9-2-2006 17:14 Print reply

Posts: 2433
m6 moertje pakke, en erop legge. zou al redelijk int midde moete ligge.
en dan ist eigenlijk het makkelijkst om met co2 gewoon een bolletje erin te legge zegmaar, maar met electrodes moet t ook wel lukke opzich.
cilinder zou ik er wel even afhalen, anders heb je echt weinig ruimte
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MTX-speed 9-2-2006 17:21 Print reply

Posts: 1229
Een bout breekt niet zomaar af. 9 van de 10 keren komt dit doordat de bout vast zit. Meestal doordat deze vastgeroest zit, of er Loctite aan zit. Je kunt natuurlijk altijd proberen om het stukje bout er met een tang uit te halen. Zorg dat je hier wel een goede tang voor gebruikt die veel grip heeft. Let er wel op dat je er altijd vantevoren een flinke hoeveelheid kruipolie (WD40) op spuit. (Laat dit ook minstens een paar minuutjes inwerken.

Wanneer je hem dan nog niet los krijgt is het beste wat je kunt doen: lassen. Pak dus een moer die eroverheen pas en las deze eraan vast. Voordeel is dat je nu meteen grip hebt via een steek/ring/dop-sleutel. Daarbij komt de bout meestal door de warmte van het lassen al los te zitten (roest en Loctite branden weg). Let er wel op dat je een vochtige (tegen het branden) poetslap in je spruitstuk doet zodat er geen laspitjes of slak in je cilinder valt.
 
OmafietS 9-2-2006 18:32 Print reply

Posts: 7472
Dat met die gleuf maken en met de schroefendraaier, heeft niet geholpen,
Lassen kan niet denk ik, want dan las ik m vrijwel aan mn cilinder vast.. kan ik ook gewoon een soort van kitje ofzo gebruiken om t lucht dicht te maken of t klemmen ofzo? :/

 
YamahaDT80LC2 9-2-2006 18:37 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo
[...]



ik heb het niet over schroefdraad erin maken...
ik heb het over zo'n conisch stukje tegendraadse schroefdraad, die zichzelf vastzet. kweet ff neit hoe dat heet



linkse tap
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
flo 9-2-2006 18:42 Print reply

Posts: 3570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



linkse tap



ja zoiets:P
 
Suzuki tsx 9-2-2006 18:44 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
Dat met die gleuf maken en met de schroefendraaier, heeft niet geholpen,
Lassen kan niet denk ik, want dan las ik m vrijwel aan mn cilinder vast.. kan ik ook gewoon een soort van kitje ofzo gebruiken om t lucht dicht te maken of t klemmen ofzo? :/



als je iemand kent die goed kan lassen moet dat zeker lukken
heb ik ook vaker gedaan
 
OmafietS 9-2-2006 19:33 Print reply

Posts: 7472
Zometeen tog maar ff de boor proberen
 
MrOi 9-2-2006 19:44 Print reply

Posts: 3110
wtf als er een boutje je cilinder in valt kan die toch niet rijden? of gooi je cilinder los en rammel dat ding eruit
 
XT Supermotard For Sale!
zulu007 9-2-2006 20:10 Print reply

Posts: 1362
hoever steekt hij er naur precies uit ?

 
jww 9-2-2006 20:12 Print reply

Posts: 1779
Maak anders eens een foto, voor verduidelijking
edit; is eigenlijk ook duidelijk zat

Dit bericht is gewijzigd door jww op 9-2-2006 om 20:14 uur.
 
Dus...
Djeep 9-2-2006 20:13 Print reply

Posts: 8621
M 4 erin boren, en een bout met een schroefdraad tegen de richting in
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Inox 9-2-2006 20:14 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
wtf als er een boutje je cilinder in valt kan die toch niet rijden? of gooi je cilinder los en rammel dat ding eruit

Het zit niet los in zijn cilinder, maar in de tap van een boutje van het spruitstuk.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
TaNDeM 9-2-2006 20:16 Print reply
Posts: 131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
M 4 erin boren, en een bout met een schroefdraad tegen de richting in


Linkse tap heet dat
 
Mr Pain 9-2-2006 20:17 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
Dat met die gleuf maken en met de schroefendraaier, heeft niet geholpen,
Lassen kan niet denk ik, want dan las ik m vrijwel aan mn cilinder vast.. kan ik ook gewoon een soort van kitje ofzo gebruiken om t lucht dicht te maken of t klemmen ofzo? :/



Ruitenkit waar ze autoruiten mee vastkitten, dat kleeft wel enorm


maar beter haal je die cilinder van je blok en ga met die afgebroken shizzle naar een goeie bromboer en laat het doen, want als ik het zo hoor wil je je cilinder niet aan gort en probeer je zelf ook vrij weinig
 

Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved