Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - euro 95 wil niet mengen met cartrol tts!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34908 - euro 95 wil niet mengen met cartrol...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT-Dude89 8-2-2006 22:24 Print topicpost

Posts: 223
hallo iedereen,

ik heb de afgelopen weken problemen gehad met vastlopers bij me DTje. het eerste waar ik aan dacht is natuurlijk de smering. ik reed altijd al met euro 95 en castrol tts olie 300 ml op 8ltr. wat bleek nou na lang zoeken? als ik een een beetje euro 95 nam en ik goot er olie bij mengde het gewoon niet en bleef het op de benzine drijven!!!! Toen ik euro 98 ongelood nam met de zelfde olie was het probleem opgelost... heeft iemand hier ook problemen mee gehad? of heeft iemand hier ervaring mee?


 

jong 8-2-2006 22:26 Print reply

Posts: 1445
als je dr teveel in gooit raakt het verzadigd en kan de olie idd niet meer oplossen, maar ik vind je verhaal heeeeeeeeeeeeeeel vreemd
 
mb-gek 8-2-2006 22:28 Print reply

Posts: 10385
heel vreemd verhaal ...

miss dat die 95 benzine gewoon brak is ?
of je olie is over datum
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
DT-Dude89 8-2-2006 22:31 Print reply

Posts: 223
nieuwe benzine euro 95 en nieuwe olie... het eenige wat mogelijk is dat de meneer met de tankwagen in de euro 95 tank euro 98 met loodvervanger heeft gegooit want dat is de eenige die niet wel mengen ... en bij dat beetje euro 95 om te teste goot ik zo maar 5 ml ofzo en je zal dat het bleef drijven.
 
Marko 8-2-2006 22:31 Print reply

Posts: 1521
lol kan olie over datum raken ???

maar 300ml voor 8 liter benzine is ook wel errug veel
dat is 1 : 25 menging
En bij castrol tts staat zelfs op de fles dat het bedoelt is voor 1:50
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
mb-gek 8-2-2006 22:33 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
nieuwe benzine euro 95 en nieuwe olie... het eenige wat mogelijk is dat de meneer met de tankwagen in de euro 95 tank euro 98 met loodvervanger heeft gegooit want dat is de eenige die niet wel mengen ... en bij dat beetje euro 95 om te teste goot ik zo maar 5 ml ofzo en je zal dat het bleef drijven.

haal eens nieuwe 95
denk dat het daaraan ligt
maaru te vet mengen werkt natuurlijk ook niet
en als je echt 1 op 25 mengt is dat zeker niet goed voor je blok

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Marko 8-2-2006 22:35 Print reply

Posts: 1521
ja ik heb het aferond
het is 8000/300=26,666666666666666666666666666667 verhouding
dus het is eigenlijk 1:26,666666666666666666666666666667 wat ie doet
maar dat klinkt idd niet goed

Hoe vaak moet je je bougie schoonmaken
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
DT-Dude89 8-2-2006 22:39 Print reply

Posts: 223
ja is idd een beetje vet maar wou niet weer een warm loper krijgen en die euro 95 was net getankt...
 
Vinnie-89 8-2-2006 22:42 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
ja is idd een beetje vet maar wou niet weer een warm loper krijgen en die euro 95 was net getankt...


dan kan je ook 1:40 mengen ipv meteen 1:25..

edit; typo

Dit bericht is gewijzigd door Nero op 8-2-2006 om 22:44 uur.
 
Marko 8-2-2006 22:43 Print reply

Posts: 1521
teveel van iets goeds is ook slecht
Gewoon fabrieksopgave mengen wat waarschijnlijk 1:50 is
als je dan tog problemen krijgt dan ligt het aan iets anders
iig niet aan een gebrek aan smering
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
DT-Dude89 8-2-2006 22:46 Print reply

Posts: 223
ja dat wou ik ook uitsluiten maar kben denk ook de eenige die met een 50cc op dt 85 rijd
 
Menu2t 8-2-2006 22:47 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
ja dat wou ik ook uitsluiten maar kben denk ook de eenige die met een 50cc op dt 85 rijd


dat komt niet door je smering hoor...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
ja is idd een beetje vet maar wou niet weer een warm loper krijgen en die euro 95 was net getankt...



te vet is ook niet goed dan smeert t zeg maar teveel en word je cilinder dus sneller warm,,,
 
NSR Supersprint special!
Marko 8-2-2006 22:48 Print reply

Posts: 1521
als je normaal gaat smeren haal je mss de 90 nog wel

 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
jupiler 8-2-2006 22:49 Print reply
Posts: 846
dat t te vet is gesmeerd kan het niet aan liggen, ik heb 2 jaar lang 1:25 gesmeerd zonder problemen, maar is er toch ook niks bevroren geweest?
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
ruud1 8-2-2006 23:00 Print reply

Posts: 806
van te vette smering krijg je toch een ovale cilinder
en van teveel olie kan je een warmloper krijgen...
 
psychopatje 8-2-2006 23:00 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruud1
van te vette smering krijg je toch een ovale cilinder
en van teveel olie kan je een warmloper krijgen...

ovaal??? zou kunnen maar te vet is idd niet goed nee
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!

Dit topic is 1914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved