Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie.. verschillen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34901 - olie.. verschillen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt50rcrosser 8-2-2006 15:46 Print topicpost

Posts: 6252

ik kom net bij de bromboer weg..

omrede de problemen van mt70nolimit kwamen wij op het onderwerp OLIE


mt70nolimit en ik. hebben altijd met de olie van de shel gereden.

mijn verhaal...

ik kocht mijn dt.. en die liep toen op de olie van eurol.voor opgevoerde brommers..
toen ik die olie verruilde voor de olie van de shel.. kon ik binnen twee maanden me krukaslagers vervangen.. die waren veelste heet geworden..
nou rij ik dus weer op eurol en zijn alle problemen over. kwa slijtage in het blok.

bij mt70nolimit is de zuiger veelste heet geworden (+de rest). en dat komt volgens mijn bromboer. door het gebruik van de shell olie.


de shell olie zou uit biologische delen bestaan en daardoor minder goed tegen extreme warmte kunnen.

de olie van de eurol. bezit grafiet deeltjes waardoor de smering beter en vasthoudender is. waardoor de boel minder warm wordt...

mijn vraag. WAT IS HIER VAN WAAR...
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek

senda80cc 8-2-2006 15:50 Print reply

Posts: 3434
denk dat syntetische olie zoiezo niet biologies is
oftewel biologische olie kan naar mijn idee helemaal niet goed smeren
bij een brommer die beetje toeren looopt moet je gewoon altijd vol syntetische olie gebruiken
 
Keep on rockin' in a free world
christianos 8-2-2006 15:52 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser

.

bij mt70nolimit is de zuiger veelste heet geworden (+de rest). en dat komt volgens mijn bromboer. door het gebruik van de shell olie.


de shell olie zou uit biologische delen bestaan en daardoor minder goed tegen extreme warmte kunnen.



als je dat zou merken is het meer een probleem wat er al is, en de olie net zou kunnen zorgen dat het probleem duidelijk wordt..
uhm.. neej ik geloof er niet in eigenlijk..

en biologisch ? hoe kan olie biologisch zijn???
 
dt50rcrosser 8-2-2006 15:54 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

als je dat zou merken is het meer een probleem wat er al is, en de olie net zou kunnen zorgen dat het probleem duidelijk wordt..
uhm.. neej ik geloof er niet in eigenlijk..

en biologisch ? hoe kan olie biologisch zijn???


ze beweren dat er in die olie vervangende delen zitten van biologische afkomst..

hij komt zelf uit de racerij met mb.mt.mtxsh. en daar was het verschil duidelijk tezien kwa slijtage. zegt ie. .


 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Almer 8-2-2006 15:57 Print reply

Posts: 3325
met biologische olie bedoelen ze volgens mij olie van planten (zonnebloemolie ed)... Persoonlijk ben ik hier ook geen groot voorstander van en gebruik ik het liefst gewoon goede kwaliteit olie die door de fabrikant voorgeschreven wordt. Wel let ik op de specificaties (1o W4o in mijn geval) en de kwaliteit van de olie

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

als je dat zou merken is het meer een probleem wat er al is, en de olie net zou kunnen zorgen dat het probleem duidelijk wordt..
uhm.. neej ik geloof er niet in eigenlijk..

en biologisch ? hoe kan olie biologisch zijn???


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Nick - Administrator 8-2-2006 15:58 Print reply

Posts: 4967
bart de scootergek 8-2-2006 15:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


ze beweren dat er in die olie vervangende delen zitten van biologische afkomst..

hij komt zelf uit de racerij met mb.mt.mtxsh. en daar was het verschil duidelijk tezien kwa slijtage. zegt ie. .





ja je bedoeld minerale olie, dan is het zeg maar natuurlijk.

maar als je half-synthetisch koopt, dan heb je dus half mineraal, en half syntheet. dan is dat ook logisch dat dat deel erin zit.

volsyntheet heeft dat dus niet.

voor sommmige oude blokken is minerale olie een vereist, de meeste huidige brommers lopen prima op half-syntheet.
 
Honda RC-33
KaWaReZ 8-2-2006 15:58 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

als je dat zou merken is het meer een probleem wat er al is, en de olie net zou kunnen zorgen dat het probleem duidelijk wordt..
uhm.. neej ik geloof er niet in eigenlijk..

en biologisch ? hoe kan olie biologisch zijn???



cker nooit aardrijkskunde/bio gehad

anyway

ik pleurt vanalles in me blok, (is ook water ingelekt), geen problemen mee.


edit: wat bart zegt

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 8-2-2006 om 15:58 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Almer 8-2-2006 15:59 Print reply

Posts: 3325
jij beunt ook

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



cker nooit aardrijkskunde/bio gehad

anyway

ik pleurt vanalles in me blok, (is ook water ingelekt), geen problemen mee.


edit: wat bart zegt

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 8-2-2006 om 15:58 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
dt50rcrosser 8-2-2006 16:01 Print reply

Posts: 6252
we hebben het over dezelfde katorgorie(hoe de fuck schrijf je dat) olie.

alleen het merk is anders.. en de kwaliteit. hun beweren dus eiglijks dat je bloklagers langer meegaan met eurol olie. omdat daar nog ouderwetse grafiet delen in zitten..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
senda80cc 8-2-2006 16:02 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



ja je bedoeld minerale olie, dan is het zeg maar natuurlijk.

maar als je half-synthetisch koopt, dan heb je dus half mineraal, en half syntheet. dan is dat ook logisch dat dat deel erin zit.

volsyntheet heeft dat dus niet.

voor sommmige oude blokken is minerale olie een vereist, de meeste huidige brommers lopen prima op half-syntheet.


zo zit het volgens mij synthetische olie is volgens mij helemaal niks biologies aan aan half-synt. half biologies volgens mij en aangezien synt. olie altijd beter is
 
Keep on rockin' in a free world
dt50rcrosser 8-2-2006 16:03 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
[...]


zo zit het volgens mij synthetische olie is volgens mij helemaal niks biologies aan aan half-synt. half biologies volgens mij en aangezien synt. olie altijd beter is


volgens mij hoeft volsynthetische olie niet altijd het best te zijn..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
bart de scootergek 8-2-2006 16:06 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


volgens mij hoeft volsynthetische olie niet altijd het best te zijn..



dit is een willekeurige zin van google:
Een synthetische olie is de meeste geraffineerde kwaliteit die de hoogste belastingen en temperaturen aankan, zij wordt aangeraden bij sportmotoren


en:

A) Minerale olie:
verkregen door raffinage van aardolie. Ondanks de kwaliteitsverbeteringen door de jaren heen blijft minerale olie een mengsel van koolwaterstoffen, waarin zich enkele van het onverzadigde type bevinden (daar was je al bang voor). Door thermische belasting kunnen er ongewenste reacties ontstaan.
Afhankelijk van de overheersende structuur is minerale olie onder te verdelen in:
paraffinische
aromatische
nafteenbasische en
mixed base olie.
De kwaliteit van de olie hangt af van de herkomst en de raffinage van de aardolie en van de toegevoegde additieven.
B) Half-synthetische olie:
deze olie is gebaseerd op minerale olie die onder hoge druk en op hoge temperatuur ontdaan wordt van onverzadigde koolwaterstoffen. Dit gebeurt m.b.v. waterstof en katalysatoren. Na dit proces ontstaat een stabielere olie die beter tegen hoge temperaturen bestand is en die een betere viscositeitsindex heeft.

C) Synthetische olie:
deze olie wordt geproduceerd in een volledig beheerst proces zodat de eigenschappen van de olie vooraf bepaald kunnen worden. De viscositeit blijft over een groot temperatuurgebied vrijwel constant. De nadelen van minerale olie zijn verdwenen omdat de olie niet is gebaseerd op die minerale olie.


imo is volsyntheet dus wel de beste olie van die 3.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 8-2-2006 om 16:07 uur.
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 8-2-2006 16:08 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dit is een willekeurige zin van google:
Een synthetische olie is de meeste geraffineerde kwaliteit die de hoogste belastingen en temperaturen aankan, zij wordt aangeraden bij sportmotoren


en:

A) Minerale olie:
verkregen door raffinage van aardolie. Ondanks de kwaliteitsverbeteringen door de jaren heen blijft minerale olie een mengsel van koolwaterstoffen, waarin zich enkele van het onverzadigde type bevinden (daar was je al bang voor). Door thermische belasting kunnen er ongewenste reacties ontstaan.
Afhankelijk van de overheersende structuur is minerale olie onder te verdelen in:
paraffinische
aromatische
nafteenbasische en
mixed base olie.
De kwaliteit van de olie hangt af van de herkomst en de raffinage van de aardolie en van de toegevoegde additieven.
B) Half-synthetische olie:
deze olie is gebaseerd op minerale olie die onder hoge druk en op hoge temperatuur ontdaan wordt van onverzadigde koolwaterstoffen. Dit gebeurt m.b.v. waterstof en katalysatoren. Na dit proces ontstaat een stabielere olie die beter tegen hoge temperaturen bestand is en die een betere viscositeitsindex heeft.

C) Synthetische olie:
deze olie wordt geproduceerd in een volledig beheerst proces zodat de eigenschappen van de olie vooraf bepaald kunnen worden. De viscositeit blijft over een groot temperatuurgebied vrijwel constant. De nadelen van minerale olie zijn verdwenen omdat de olie niet is gebaseerd op die minerale olie.


imo is volsyntheet dus wel de beste olie van die 3.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 8-2-2006 om 16:07 uur.

oke dan dat wel.. maar nou het verschil tussen de eurol race olie en de vol syntaat van shell

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
bart de scootergek 8-2-2006 16:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]

oke dan dat wel.. maar nou het verschil tussen de eurol race olie en de vol syntaat van shell




ik denk dat niemand dat hier zo uit zijn hoofd weet, je zou misschien beiden fabrikanten kunnen benaderen of vragen uit welke bron die bromboer het had.

staat er niks op het etiket zelf over de samenstelling?
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 8-2-2006 16:12 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



ik denk dat niemand dat hier zo uit zijn hoofd weet, je zou misschien beiden fabrikanten kunnen benaderen of vragen uit welke bron die bromboer het had.

staat er niks op het etiket zelf over de samenstelling?


ik ga ff mailtje in elkaar klussen voor bijde fabrikanten vnaaf. dan horen jullie het wel.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek

Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved