Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dikke voetpakking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34896 - dikke voetpakking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ramon P 8-2-2006 10:26 Print topicpost

Posts: 187
ik heb een nieuwe 70 polini gekocht en nu heb ik gehoord dat als je een dikke voetpakking tussen legd dat het beter gaat
maar wat gaat er dan eigenlijk beter.. snelheid of trekkracht of ... wie kan mij antwoord geven

mvg Ramon P
 

dt50rcrosser 8-2-2006 10:27 Print reply

Posts: 6252
ligt eraan hoe hoog je zuiger komt. he..


 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
richard3 8-2-2006 10:28 Print reply

Posts: 5198
is idd om er voor te zorgen dat je zuiger minderhoog in je cilinder komt

 
op naar de grote brommers
christianos 8-2-2006 10:33 Print reply

Posts: 20445
je zet je zuiger op het ODP (onderste dode punt)

met je cilinder gemonteerd, dus je zuiger zover mogelijk naar beneden..

gaan alle poorten mooi open????
zoneej, neem een dikkere voetpakking..

en i ga je niet vervelen met verhalen over de squish, want dat is wat meer tune edoe enzo, en voor jou nog niet echt relevant, denk ik...
 
MT70-nolimit 8-2-2006 11:38 Print reply

Posts: 4322
wat betreft je snelheid, ga ermaar vanuit dat je een hoger max toerental zou kunnen ontwikkelen als je er een dikkere vp onder legt, maar het lijkt me stug dat je dat nog nodig hebt bij een snelle cilinder zoals polini
 
gaat lang goed
pb erwtje 8-2-2006 22:24 Print reply
Posts: 646
met een dikkere voetpakking krijg je toch meer kracht onderin???bij hoogtoerige cilinders. tenminste zoiets heb ik al eens gelezen,kan het ook fout hebben
 
mb-gek 8-2-2006 22:29 Print reply

Posts: 10385
gewoon kijken of al je poorten open gaan zoals chris zegt
als je namelijk teveel gaat ophogen krijg je een squis die gigantisch is tenzij je gaat afdraaien ed

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Pingu 8-2-2006 22:33 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pb erwtje
met een dikkere voetpakking krijg je toch meer kracht onderin???bij hoogtoerige cilinders. tenminste zoiets heb ik al eens gelezen,kan het ook fout hebben

Andersom, je timingen gaan omhoog, poorten gaan namelijk ook omhoog. Hierdoor wordt het geheel iets hoogtoeriger. Het beste kun je kijken naar de squish, als je een bijpassende cilinderkop hebt in ieder geval.
Of een poort geheel opent maakt in wezen niet zo veel uit, als je timingen maar redelijk zijn.

Als je geen zin hebt om hier info over te zoeken;
De dunnere zal een heel klein beetje laagtoeriger zijn, met wat meer power onderin. De dikke heel klein beetje hoogtoeriger, met wat meer power bovenin.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 3641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved