zx7r |
7-2-2006 20:23 |
Posts: 3868 |
valse lucht?
|
|
|
|
TSX-man |
7-2-2006 20:24 |
Posts: 376 |
leek mij dus ook maar ik zou niet weten waar dan? enige mogelijkheid is volgens mij dan nog lekke krukaskeering, maar gaat hij dan niet roken ofzo?
|
|
|
|
tsxj oran |
7-2-2006 20:27 |
Posts: 6498 |
het roken valt wel mee, die sproeier 105 is een goede sproeier voor jou setup, maar hoe is de stand van je luchschroef? en wss zijn je pakkingen ergens gaan lekken aangezien dit geen foute afstelling is met sproeier 105
|
|
oud |
|
TSX-man |
7-2-2006 20:44 |
Posts: 376 |
zitten nieuwen pakkingen op, maar van krukaskeerring weet jij ook niet of dat kan? sproeier 105 is zeker te weten te klein zoals hij nu is, bougie begon zelfs te verkolen.
|
|
|
|
tsxj oran |
7-2-2006 20:46 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
zitten nieuwen pakkingen op, maar van krukaskeerring weet jij ook niet of dat kan? sproeier 105 is zeker te weten te klein zoals hij nu is, bougie begon zelfs te verkolen.
als je krukas keering lek is dan zal hij blauw gaan roken(behoorlijk erg)
maar is je carburateur pakking wel goed??
en is je carburateur niet krom(iets wat vaak voorkomt bij 16mm mikuni)
|
|
oud |
|
TSX-man |
7-2-2006 20:52 |
Posts: 376 |
volgens mij is pakking goed en carb ook, maar dan zal ik voor de zekerheid maar s een andere carb proberen. En dan is lekke krukaskeering dus uitgesloten want roken doet tie niet. En kan het zo zijn dat door het lekken hij het ook niet meer in de hogere versnellingen trekt, dattie dan te weinig compressie heeft om hem er door te trekken. Want in zijn 1 en 2 trekt tie wel gewoon tot 12 duizend toeren.
|
|
|
|
gekke henkie |
7-2-2006 20:52 |
Posts: 878 |
idd... vind je sproeiermaat (220) veel te groot... ik heb op mn 70 met 20mm een sproeier 110 momenteel en rijdt goed hoor!
zit je krukaskeerring achter je ontsteking nog wel goed op zn plaats?
want dan gaat ie natuurlijk niet roken
en is je olienippeltje bij je inlaat goed dicht?
en check idd je afstelling van je luchtschroef ff...
nog een optie, als je met ori luchtbak rijdt: de mijne ging STUKKEN beter lopen nadat ik een luchtbakdeksel met 2 gaten erin had gemonteerd... liep dik 90! (met snelle 50 en 16mm en ori uitlaat)
|
|
Ga toch krassen! |
|
tsxj oran |
7-2-2006 20:54 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
idd... vind je sproeiermaat (220) veel te groot... ik heb op mn 70 met 20mm een sproeier 110 momenteel en rijdt goed hoor!
zit je krukaskeerring achter je ontsteking nog wel goed op zn plaats?
want dan gaat ie natuurlijk niet roken
en is je olienippeltje bij je inlaat goed dicht?
en check idd je afstelling van je luchtschroef ff...
nog een optie, als je met ori luchtbak rijdt: de mijne ging STUKKEN beter lopen nadat ik een luchtbakdeksel met 2 gaten erin had gemonteerd... liep dik 90! (met snelle 50 en 16mm en ori uitlaat)
olie nippeltje bij je inlaat baat niet zoveel ik heb jaren zonder die afgedicht en netjes afgesteld gereden maar idd de linker krukas keering kan wel lek zijn
|
|
oud |
|
gekke henkie |
7-2-2006 20:56 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
olie nippeltje bij je inlaat baat niet zoveel ik heb jaren zonder die afgedicht en netjes afgesteld gereden maar idd de linker krukas keering kan wel lek zijn
Mee eens, maar alle valse lucht moet je natuurlijk zoveel mogelijk eruit zien te halen... alle beetjes helpen
|
|
Ga toch krassen! |
|
tsxj oran |
7-2-2006 20:58 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]
Mee eens, maar alle valse lucht moet je natuurlijk zoveel mogelijk eruit zien te halen... alle beetjes helpen
ja maar dat kleine inlaattje van dat olie nippeltje zorgt niet voor dat je brommer heel kut loopt, maar die keering daar zit wel wat in dat zal een goede optie kunnen zijn
|
|
oud |
|
TSX-man |
7-2-2006 21:01 |
Posts: 376 |
dus ff deo oid bij ontsteking spuiten en kijken of er iets veranderd? En gaten in luchtfilter komt wel als ik dat probleem met valse lucht heb opgelost, dan kan ik tenminste fatsoenlijk afstellen. Olienippel zit olieslangetje op dus dat zit wel goed. Maar is dat niet doorkunnen trekken in zijn hogere versnelling nou ook een teken van valse lucht?
|
|
|
|
tsxj oran |
7-2-2006 21:03 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
dus ff deo oid bij ontsteking spuiten en kijken of er iets veranderd? En gaten in luchtfilter komt wel als ik dat probleem met valse lucht heb opgelost, dan kan ik tenminste fatsoenlijk afstellen. Olienippel zit olieslangetje op dus dat zit wel goed. Maar is dat niet doorkunnen trekken in zijn hogere versnelling nou ook een teken van valse lucht?
je vliegwiel zit ervoor dus wat word lastig spuiten, wat je wel kan doen is daar bij de keering versnellingsbak olie van een auto ff op te smeren, die bende is zo dik dat het mischien heel even afdicht. als hij daardoor niet beter gaat rijden is je keering goed
|
|
oud |
|
TSX-man |
7-2-2006 21:06 |
|
tsxj oran |
8-2-2006 17:57 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
Ok, of volspuiten met vet
[...]
kan
|
|
oud |
|
FoX-racing |
8-2-2006 18:14 |
Posts: 1034 |
grappig ik heb echt precies hetzelfde probleem....
word er wel een beetje gek van, 70 eurokitje,20mm mikuni ook, twin air filtertje.
ook 220 erin sproeiermaat rijd verder wel goed alleen niet stationair af te stellen, en helemaal in toeren janken als ik alleen me choke al open doe
heerlijkheid heb ook net me blokje gereviseerd dus zal bij mij ook wel aan de linker krukas keerring liggen(vliegwiel kant)
zit ook te denken aan:
- lekke kop/voetpakking
- idd olietoevoer goed afgedicht?
- carb inlaat pakking
- iets in de carb zelf (verkeerde gasnaald,verkeerd type sproeier..)
- krukas keering(vliegwiel kant) niet koppelingskant ander roken...
- nog meer dingen zet het er ff bij....
etc
over deze sproeiers praten we dan..
|
|
\ XL500 | CR125 / |
|