Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34886 - afstellen tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 7-2-2006 20:22 Print topicpost

Posts: 376
ik ben dus al veel te lang bezig om mijn tsx fatsoenlijk afgesteld te krijgen. Eerst had ik problemen met een lekkende kop, maar dat is inmiddels opgelost door een andere kop. Nu probeer ik hem dus verder aftestellen, maar ik heb een naar mijn gevoel veel te grote sproeier erin (220 mikuni 6-kant). En volgens mij rijdt hij nogsteeds te arm. Hij trekt in zijn 1 en 2 wel goed door maar dan valt hij in zijn 3 weer ver terug in toeren en komt ook niet meer verder op toeren. Hij stotterd niet en start goed, eerst had ik er een 105 mikuni in maar daar reed hij ook nog gewoon mee. Mijn vraag is waar jullie denken dat dit aan ligt en wat ik eraan kan doen.
Het gaat dus om een TSX met 70 malossi, 16mm mikuni, malossi uitlaat en orgineel luchtfilter.
 

zx7r 7-2-2006 20:23 Print reply

Posts: 3868
valse lucht?
 
TSX-man 7-2-2006 20:24 Print reply

Posts: 376
leek mij dus ook maar ik zou niet weten waar dan? enige mogelijkheid is volgens mij dan nog lekke krukaskeering, maar gaat hij dan niet roken ofzo?

 
tsxj oran 7-2-2006 20:27 Print reply

Posts: 6498
het roken valt wel mee, die sproeier 105 is een goede sproeier voor jou setup, maar hoe is de stand van je luchschroef? en wss zijn je pakkingen ergens gaan lekken aangezien dit geen foute afstelling is met sproeier 105
 
oud
TSX-man 7-2-2006 20:44 Print reply

Posts: 376
zitten nieuwen pakkingen op, maar van krukaskeerring weet jij ook niet of dat kan? sproeier 105 is zeker te weten te klein zoals hij nu is, bougie begon zelfs te verkolen.
 
tsxj oran 7-2-2006 20:46 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
zitten nieuwen pakkingen op, maar van krukaskeerring weet jij ook niet of dat kan? sproeier 105 is zeker te weten te klein zoals hij nu is, bougie begon zelfs te verkolen.

als je krukas keering lek is dan zal hij blauw gaan roken(behoorlijk erg)
maar is je carburateur pakking wel goed??
en is je carburateur niet krom(iets wat vaak voorkomt bij 16mm mikuni)
 
oud
TSX-man 7-2-2006 20:52 Print reply

Posts: 376
volgens mij is pakking goed en carb ook, maar dan zal ik voor de zekerheid maar s een andere carb proberen. En dan is lekke krukaskeering dus uitgesloten want roken doet tie niet. En kan het zo zijn dat door het lekken hij het ook niet meer in de hogere versnellingen trekt, dattie dan te weinig compressie heeft om hem er door te trekken. Want in zijn 1 en 2 trekt tie wel gewoon tot 12 duizend toeren.
 
gekke henkie 7-2-2006 20:52 Print reply

Posts: 878
idd... vind je sproeiermaat (220) veel te groot... ik heb op mn 70 met 20mm een sproeier 110 momenteel en rijdt goed hoor!

zit je krukaskeerring achter je ontsteking nog wel goed op zn plaats?
want dan gaat ie natuurlijk niet roken

en is je olienippeltje bij je inlaat goed dicht?

en check idd je afstelling van je luchtschroef ff...

nog een optie, als je met ori luchtbak rijdt: de mijne ging STUKKEN beter lopen nadat ik een luchtbakdeksel met 2 gaten erin had gemonteerd... liep dik 90! (met snelle 50 en 16mm en ori uitlaat)
 
Ga toch krassen!
tsxj oran 7-2-2006 20:54 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
idd... vind je sproeiermaat (220) veel te groot... ik heb op mn 70 met 20mm een sproeier 110 momenteel en rijdt goed hoor!

zit je krukaskeerring achter je ontsteking nog wel goed op zn plaats?
want dan gaat ie natuurlijk niet roken

en is je olienippeltje bij je inlaat goed dicht?

en check idd je afstelling van je luchtschroef ff...

nog een optie, als je met ori luchtbak rijdt: de mijne ging STUKKEN beter lopen nadat ik een luchtbakdeksel met 2 gaten erin had gemonteerd... liep dik 90! (met snelle 50 en 16mm en ori uitlaat)

olie nippeltje bij je inlaat baat niet zoveel ik heb jaren zonder die afgedicht en netjes afgesteld gereden maar idd de linker krukas keering kan wel lek zijn
 
oud
gekke henkie 7-2-2006 20:56 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

olie nippeltje bij je inlaat baat niet zoveel ik heb jaren zonder die afgedicht en netjes afgesteld gereden maar idd de linker krukas keering kan wel lek zijn


Mee eens, maar alle valse lucht moet je natuurlijk zoveel mogelijk eruit zien te halen... alle beetjes helpen
 
Ga toch krassen!
tsxj oran 7-2-2006 20:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


Mee eens, maar alle valse lucht moet je natuurlijk zoveel mogelijk eruit zien te halen... alle beetjes helpen

ja maar dat kleine inlaattje van dat olie nippeltje zorgt niet voor dat je brommer heel kut loopt, maar die keering daar zit wel wat in dat zal een goede optie kunnen zijn

 
oud
TSX-man 7-2-2006 21:01 Print reply

Posts: 376
dus ff deo oid bij ontsteking spuiten en kijken of er iets veranderd? En gaten in luchtfilter komt wel als ik dat probleem met valse lucht heb opgelost, dan kan ik tenminste fatsoenlijk afstellen. Olienippel zit olieslangetje op dus dat zit wel goed. Maar is dat niet doorkunnen trekken in zijn hogere versnelling nou ook een teken van valse lucht?
 
tsxj oran 7-2-2006 21:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
dus ff deo oid bij ontsteking spuiten en kijken of er iets veranderd? En gaten in luchtfilter komt wel als ik dat probleem met valse lucht heb opgelost, dan kan ik tenminste fatsoenlijk afstellen. Olienippel zit olieslangetje op dus dat zit wel goed. Maar is dat niet doorkunnen trekken in zijn hogere versnelling nou ook een teken van valse lucht?

je vliegwiel zit ervoor dus wat word lastig spuiten, wat je wel kan doen is daar bij de keering versnellingsbak olie van een auto ff op te smeren, die bende is zo dik dat het mischien heel even afdicht. als hij daardoor niet beter gaat rijden is je keering goed
 
oud
TSX-man 7-2-2006 21:06 Print reply

Posts: 376
Ok, of volspuiten met vet
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je vliegwiel zit ervoor dus wat word lastig spuiten, wat je wel kan doen is daar bij de keering versnellingsbak olie van een auto ff op te smeren, die bende is zo dik dat het mischien heel even afdicht. als hij daardoor niet beter gaat rijden is je keering goed


 
tsxj oran 8-2-2006 17:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
Ok, of volspuiten met vet
[...]



kan
 
oud
FoX-racing 8-2-2006 18:14 Print reply

Posts: 1034
grappig ik heb echt precies hetzelfde probleem....


word er wel een beetje gek van, 70 eurokitje,20mm mikuni ook, twin air filtertje.

ook 220 erin sproeiermaat rijd verder wel goed alleen niet stationair af te stellen, en helemaal in toeren janken als ik alleen me choke al open doe

heerlijkheid heb ook net me blokje gereviseerd dus zal bij mij ook wel aan de linker krukas keerring liggen(vliegwiel kant)

zit ook te denken aan:
- lekke kop/voetpakking
- idd olietoevoer goed afgedicht?
- carb inlaat pakking
- iets in de carb zelf (verkeerde gasnaald,verkeerd type sproeier..)
- krukas keering(vliegwiel kant) niet koppelingskant ander roken...
- nog meer dingen zet het er ff bij....

etc





over deze sproeiers praten we dan..
 
\ XL500 | CR125 /

Dit topic is 1148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved