Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfremmen veiliger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34880 - Schijfremmen veiliger?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 7-2-2006 20:22 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


kreidler 160mm en zundapp 150mm als ik het goed heb, zo bar veel maakt het niet echt uit.


de rs heeft weer grotere naven dan de rmc, rm ed. he!
 
Dikke Dennes 7-2-2006 20:23 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


kreidler 160mm en zundapp 150mm als ik het goed heb, zo bar veel maakt het niet echt uit.



Zundapp
120mm
150mm

Kreidler
110mm
160mm
 
Drive it like you stole it.
Mr Pain 7-2-2006 20:24 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]


Zundapp
120mm
150mm

Kreidler
110mm
160mm


khad het wel goed


die kleinere maten zijn van oudere modellen zeker?
 
christianos 7-2-2006 20:25 Print reply

Posts: 20445
ontopic denk ik

zonder in een eindeloze zundapp kreidler gezever verzeild te raken ?
 
Dikke Dennes 7-2-2006 20:25 Print reply

Posts: 4337
Nee hoor.

Mijn Zundapp uit '81 heeft 120mm naven...
Mijn Kreidler uit 1982 heeft 110mm naven...

Kreidler had op zijn snelle modellen de grotere naven zitten, of op de luxere modellen.

Zundapp had op zijn snelle en duurdere modellen de grote naven.
Zo hebben bijvoorbeeld (volgens mij) alle 529's grote naven...
Dit waren dan ook vrij prijzige en complete bromfietsen vroeger.
 
Drive it like you stole it.
zx7r 7-2-2006 20:25 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ontopic denk ik

zonder in een eindeloze zundapp kreidler gezever verzeild te raken ?

beide goed, maar at ts, gewoon effe neiuwe segmenten er in stouwen en je kan weer leuk rijden.
 
christianos 7-2-2006 20:26 Print reply

Posts: 20445
ja en alles ff inolieen

(niet de remblokken..)
(en al helemaal de trommel niet )
 
zundappchef 7-2-2006 20:26 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]


Je hebt 150mm remnaven neem ik aan?
(529 wielen)

Die kunnen die snelheden goed zat aan...

Tot de 100 werken die dingen nog prima




tis wel een nette maar snelle setup

ik zou als ik hem was eerst een homoet aanschaffen

en de trommelrem remt perfect als je een sterke kabel hebt

hij kan der ook wel een 540 wiel in zetten met schijfrem kosten gaan dan ongeveer wel tegen de 100 150 euri aan liggen
want die wielen zijn duur en de remklau met handrem zijn ook ergduur omdat deze systemen meestal gesloten blijven
altans zo zegt jeroen van DEN OLTIMER het



edit: ik moet me er helaas ook me gaan bemoeien zundapp he

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 7-2-2006 om 20:27 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
Mr Pain 7-2-2006 20:28 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Nee hoor.

Mijn Zundapp uit '81 heeft 120mm naven...
Mijn Kreidler uit 1982 heeft 110mm naven...

Kreidler had op zijn snelle modellen de grotere naven zitten, of op de luxere modellen.

Zundapp had op zijn snelle en duurdere modellen de grote naven.
Zo hebben bijvoorbeeld (volgens mij) alle 529's grote naven...
Dit waren dan ook vrij prijzige en complete bromfietsen vroeger.


ohh zo weten we dat ook weer.

christianos: waarom? zo kunnen we nog wat leren, het feit dat trommel rem slechter zou zijn als schijf waren ze al wel over uit
(niet dus)

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 7-2-2006 om 20:29 uur.
 
Dikke Dennes 7-2-2006 20:29 Print reply

Posts: 4337
Chef dan gaan we het over meningen hebben...
Feit is dat Zundapp zijn 150mm remnaven tot 100km getest en goedgekeurt heeft.

Nieuwe remsegmeten erin, en een goede kabel (Soms even opnieuw afstellen, kabels rekken nu eenmaal ook) en dan kan het zonder probleem zo verder...

Mocht je nieuwe remsegmenten gaan kopen, kijk dan eerst of je een origineel setje kan vinden, met asbest... (Misschien heb ik die nog voor je.)

Koop sowieso NIET de immitatie's in gele doosjes met blauwe letters, dat is enorme rommel!
 
Drive it like you stole it.
zx7r 7-2-2006 20:29 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja en alles ff inolieen

(niet de remblokken..)
(en al helemaal de trommel niet )

hoezo? als je je remblokken inolied remtie lekkerder hoor, net als schijfremmen insprayen met siliconespray
 
zundappchef 7-2-2006 20:29 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]


Zundapp
120mm
150mm

Kreidler
110mm
160mm





even me verbeteren


zundapp
120mm
150mm
170mm(ja dit zijn de spaakvelgen van de combinet )


als het aleen over schijfremmen ging heb ik hier niks aan toegevoegt

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 7-2-2006 om 20:31 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
Dikke Dennes 7-2-2006 20:33 Print reply

Posts: 4337
((SORRY: 170mm naven bestaan niet chefke, ook niet op combinette's))
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved