Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfremmen veiliger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34880 - Schijfremmen veiliger?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximum Max 7-2-2006 19:29 Print reply

Posts: 340
Marem vriend van mij heeft een suzuki ofzo, 400cc crosmoter... Daar zitten standaard ook geen schijfremmen op en dat ding staat echt wel snel stil zeg maar... Dus misschien gewoon betere remblokken
 
-
Evilmex 7-2-2006 19:30 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Brommerremmen zijn gemaakt om van 45 naar 0 te gaan, en niet van 80-0, veilig is het dus nooit.. Maja tvalt allemaal wel mee



zijn ze juist wel op gemaakt
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
segeren 7-2-2006 19:31 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Brommerremmen zijn gemaakt om van 45 naar 0 te gaan, en niet van 80-0, veilig is het dus nooit.. Maja tvalt allemaal wel mee


in spanje enzo rijde ze tog allemaal 80 met die brommers.. dus die remme zulle vast ook wel met 80 goed zijn
 
scooterkiller 7-2-2006 19:36 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ik neem aan dat hij geen hydrolische trommel rem heeft ?



Wel stoer
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Kees de Jong 7-2-2006 19:37 Print reply

Posts: 1881
@ ts, dat merk je toch zelf het beste? Als jij het idee hebt dat het te lang duurt voordat je stil staat moet je er iets aan doen. Als je een getal wil moet je even zoeken op hoe lang een motor er over mag doen, en dan meten wat jij haalt. Die norm moet je wel halen.

Over de zundapp remmen, mijn ervaring is dat de prestatie ervan minder groot is dan de naven ervan en dat je erg veel kracht moest zetten om een beetje te kunnen remmen, dit was met een remsytsteem in prima ori staat.
 
7 seconden, of 21 gram
Remco RS 7-2-2006 20:01 Print reply

Posts: 11463
er zijn trommelremmen die beter zijn dan de gemiddelde schijfrem.. maar bij brommers zou ik toch voor schijfrem gaan als de snelheid omhoog gaat
 
zx7r 7-2-2006 20:03 Print reply

Posts: 3868
schijfrem maakt geen fuck uit. ik ken menig brommer die met tommel eerder stil staan dan een ouder type schijfrem(lees mb). zo zie je bij motoren nog vaak trommelremmen en bij de kreidlers (afgezien van de s versie)en deze remmen uitstekend bij hoge snelheden.
 
Kees de Jong 7-2-2006 20:16 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
schijfrem maakt geen fuck uit. ik ken menig brommer die met tommel eerder stil staan dan een ouder type schijfrem(lees mb). zo zie je bij motoren nog vaak trommelremmen en bij de kreidlers (afgezien van de s versie)en deze remmen uitstekend bij hoge snelheden.


kreidler heeft idd een hele goede rem gemaakt toen, ook een heel stuk beter dan zundapp rem dacht ik
 
7 seconden, of 21 gram
jww 7-2-2006 20:17 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
schijfrem maakt geen fuck uit. ik ken menig brommer die met tommel eerder stil staan dan een ouder type schijfrem(lees mb). zo zie je bij motoren nog vaak trommelremmen en bij de kreidlers (afgezien van de s versie)en deze remmen uitstekend bij hoge snelheden.

Dit klopt wel idd, ik heb remproeven gedaan, mb's en mtx en mtx stond eerder stil
 
Dus...
zx7r 7-2-2006 20:20 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


kreidler heeft idd een hele goede rem gemaakt toen, ook een heel stuk beter dan zundapp rem dacht ik

de rs naaf is sowiezo ook al groter.
 
asbsolute16 7-2-2006 20:20 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Brommerremmen zijn gemaakt om van 45 naar 0 te gaan, en niet van 80-0, veilig is het dus nooit.. Maja tvalt allemaal wel mee


Als een brommer uit de frabriek komt, dan kan die standaard al tegen de 80kmph... Maar omdat hier in Nederland en andere landen strengere regels gelden qua snelheid/veiligheid, worden ze begrensd. Brommers zijn gewoon gebouwd om snelheden rond de 80kmph te halen.

 
Mr Pain 7-2-2006 20:21 Print reply
Posts: 4966
ik kan je vertellen dat ik met mijn zundapp harder en beter kon remmen (stoppie proof) dan met mijn mb, niet omdat mijn remmen op mijn mb minder zijn! blokken zijn goed goed ontlucht enzo.

als je dapp niet goed remt haal alles eens los goed ontvetten (rem reiniger) schanier punten smeren, trommel even opschuren en je blokken, kabel en ze moeten het weer goed doen
 
Mr Pain 7-2-2006 20:22 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

de rs naaf is sowiezo ook al groter.


kreidler 160mm en zundapp 150mm als ik het goed heb, zo bar veel maakt het niet echt uit.

 
HersenSpinsel 7-2-2006 20:22 Print reply

Posts: 2984
met mijn tsx sta ik zo stil hoor, zitten nieuwe blokken in en goed gesteld, dat kan makkelijk bij 80km/u
 
HPT www.derbi-club.com!
Dikke Dennes 7-2-2006 20:22 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blowhan
Ik rijd op mijn zundapp gts50 nou ongeveer 85 met een athena 70cc 6p en een 17mm carburateur. Ik wil een 21mm dell'orto aanschaffen, trekken mijn (originele) remmen het dan nog of is het levensgevaarlijk om geen schijfremmen aan te schaffen? Tot welke snelheid ongeveer functioneren mijn standaard remmen voldoende?


Je hebt 150mm remnaven neem ik aan?
(529 wielen)

Die kunnen die snelheden goed zat aan...

Tot de 100 werken die dingen nog prima
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved