richard3 |
7-8-2006 11:56 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
carb met powerjet voor hoge toeren misschien iets?
ofjah word moeilijk met 16mm
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 7-8-2006 om 11:54 uur.
zou kunnen
er doet zich ook een verhaal rond over een carb met 3 sproeiers
1 voor lage 1voor middel 1 voor hoge toeren
kan hier alleen helemaal niks over vinden
|
|
op naar de grote brommers |
|
Travel Fast |
7-8-2006 11:58 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
carb met powerjet voor hoge toeren misschien iets?
ofjah word moeilijk met 16mm
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 7-8-2006 om 11:54 uur.
Is dat er zo een:
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
richard3 |
7-8-2006 12:01 |
Posts: 5198 |
ik ga in het nieuwe school jaar een beetje beginnen met uitproberen van ram air
wil mun brommer eerst goed hebben lopen voordat ik verder ga klote
|
|
op naar de grote brommers |
|
richard3 |
7-8-2006 12:05 |
Posts: 5198 |
btw hoogste dat ik gehaald heb is 1.3 bar druk vlak voor de ingang van de carb(luchtfilter box ) op 80 km
lijkt me wel een beetje weinig opleveren dan eh
?
|
|
op naar de grote brommers |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
7-8-2006 12:10 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
btw hoogste dat ik gehaald heb is 1.3 bar druk vlak voor de ingang van de carb(luchtfilter box ) op 80 km
lijkt me wel een beetje weinig opleveren dan eh
?
wat was je oppervlakte van trechter mond?
|
|
|
|
richard3 |
7-8-2006 12:14 |
Posts: 5198 |
pfff
43 cm2 geloof ik
wou et wel mooi houden ;0
|
|
op naar de grote brommers |
|
Travel Fast |
7-8-2006 12:18 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
wat was je oppervlakte van trechter mond?
Mijne was twee keer 5cm x 5cm (openingen van knipperlichten) en 1 van 20cm x 7cm (tussen de knipperlichten), samen naar 1 buis met een straal van 6.5cm (PVC buis). Dat gaf bij 45km/u al een push. (toeren schoten omhoog).
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
richard3 |
7-8-2006 12:25 |
Posts: 5198 |
dan zal ik wel iets fout gedaan hebben
ik wil uiteindelijk mun nsr van ram air voorzien
alle oppervlakte komt van onder de koplamp die 2 gaten die daar zitten
|
|
op naar de grote brommers |
|
Travel Fast |
7-8-2006 13:06 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
dan zal ik wel iets fout gedaan hebben
ik wil uiteindelijk mun nsr van ram air voorzien
alle oppervlakte komt van onder de koplamp die 2 gaten die daar zitten
Ik denk dat je bij NSR beter iets boven je radiator kan plaatsen.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
richard3 |
7-8-2006 13:17 |
Posts: 5198 |
dan zou ik er wel 2 kunnen maken
hmmm
|
|
op naar de grote brommers |
|
Travel Fast |
7-8-2006 13:20 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
dan zou ik er wel 2 kunnen maken
hmmm
In mijn test opstelling waren het er zelfs drie (twee kleine en een grote trechter)
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 7-8-2006 om 14:20 uur.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
richard3 |
7-8-2006 13:25 |
Posts: 5198 |
wil et wel mooi houden :P
maar boven rad kan bijna niet
zit meteen mun tank in de weg
|
|
op naar de grote brommers |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
7-8-2006 13:31 |
Posts: 17929 |
houden jullie er rekening mee dat dit het PRO forum is, hier is het dus wel belangrijk dat er posts geëdit worden, en dat er op een hoger niveau gepraat word dan op de rest van bf...
let daar aub op
|
|
|
|
Travel Fast |
7-8-2006 14:55 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
houden jullie er rekening mee dat dit het PRO forum is, hier is het dus wel belangrijk dat er posts geëdit worden, en dat er op een hoger niveau gepraat word dan op de rest van bf...
let daar aub op
Goed ik zal het niveau weer om hoog gooien.
Ik zat te denken, als ik het voor elkaar krijg om twee carbs aan te sluiten.
1. standaard 18mm met crossfilter (voor de lage toeren)
2. 24mm carb waar het RAM AIR systeem op wordt aan gesloten. Deze carb moet gaan werken boven de 7000 toeren en of 45 km/u (minimale druk van 1.45 bar). en het systeem moet zo in elkaar zitten dat hij overgaat van 18mm carb naar 24mm carb. Zodat je op de lage toeren een normale werking heb, maar bij hoge toeren overgaat naar het RAM AIR systeem.
Om twee carbs op mijn NS1 te zetten is nog niet het probleem (special spruitstuk maken), de lastigheid zit hem in het systeem om de twee van elkaar te scheiden. Ik heb maar 1 gaskabel, en ik kan het oliepomp gedeelte wel gebruiken maar dan zijn de twee carbs niet van elkaar gescheiden. Wie heeft er nog een idee? Volgens mijn berekeningen zou dit de oplossing zijn. nu nog de praktijk
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Henk-88 |
7-8-2006 15:08 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]
Om twee carbs op mijn NS1 te zetten is nog niet het probleem (special spruitstuk maken), de lastigheid zit hem in het systeem om de twee van elkaar te scheiden. Ik heb maar 1 gaskabel, en ik kan het oliepomp gedeelte wel gebruiken maar dan zijn de twee carbs niet van elkaar gescheiden. Wie heeft er nog een idee? Volgens mijn berekeningen zou dit de oplossing zijn. nu nog de praktijk
Ik weet niet of het gaat werken allemaal maar als je persé wilt dan zou je op je gashendel twee gaskabels kunnen monteren met een koppelingetje die je bijv kunt bedienen met een soort knipperlichtschakelaartje zodat je met je duim kunt switchen.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 7-8-2006 om 15:09 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|