Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Travel Fast 4-8-2006 15:47 Print reply

Posts: 486
Ik zal eerst zonder, en daarna met proberen (mijn idee er achter is dat je meer druk opbouwd, z'n fan draaid precies de juiste snelheid bij elk toeren tal, in theorie te minste)
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Travel Fast 7-8-2006 9:23 Print reply

Posts: 486
Mmm, dat ging dus niet goed. Vastloper gehad na 5 min. (foto's komen vanavond). Het systeem zoals boven beschreven geprobeerd. Was erg lastig af te stellen. Maar met sproeier 145 leek alles goed te gaan. Had extra veel vermogen onderin (verlenging powerband dus), maar de temperatuur liep heel snel op. Na 5 minuten rijden en nog niet boven de 9000 rpm geweest begaf mijn zuiger veren het.

Na inspectie gaf aan dat de zuigerveren waren, kon ik al vrij snel de conclusie trekken dat ik te schraal reed. Ga vandaag efe een nieuwe zuiger halen. Nog suggesties?
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
bart de scootergek 7-8-2006 9:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Mmm, dat ging dus niet goed. Vastloper gehad na 5 min. (foto's komen vanavond). Het systeem zoals boven beschreven geprobeerd. Was erg lastig af te stellen. Maar met sproeier 145 leek alles goed te gaan. Had extra veel vermogen onderin (verlenging powerband dus), maar de temperatuur liep heel snel op. Na 5 minuten rijden en nog niet boven de 9000 rpm geweest begaf mijn zuiger veren het.

Na inspectie gaf aan dat de zuigerveren waren, kon ik al vrij snel de conclusie trekken dat ik te schraal reed. Ga vandaag efe een nieuwe zuiger halen. Nog suggesties?



heb je misschien ook wat foto's van die fan in je inlaattraject?

ik vind het een beetje stom om door te gaan rijden als je ziet dat de temperatuur oploopt, dan weet je toch dat er een warmloper gaat aan te zitten komen en ik had je al verteld dat je groter met de sproeier moest gaan.
 
Honda RC-33
christianos 7-8-2006 9:31 Print reply

Posts: 20445
ik ben bang dat dit het probleem gaat worden waar je tegen aan gaat lopen..een goede afstelling op elk toerengebied en met elke temperatuur..
en had je hem ook zo aangesloten dat ie ook druk in je vlotter opbouwd?
 
Travel Fast 7-8-2006 9:38 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



heb je misschien ook wat foto's van die fan in je inlaattraject?

ik vind het een beetje stom om door te gaan rijden als je ziet dat de temperatuur oploopt, dan weet je toch dat er een warmloper gaat aan te zitten komen en ik had je al verteld dat je groter met de sproeier moest gaan.



Eh de tempratuursmeter is niet over de helft gekomen en de sproeier was behoorlijk veel groter (van 115 naar 145). Het ziet er meer uit dat de hoeveelheid lucht met een verdubbeling toenneemt waardoor ook de behoefte aan bezine ook zeer groot is.



Ik zal vanavond alle foto's posten (ik heb er 13 gemaakt van het hele proces). Ik heb geen fan gebruikt, maar twee lucht inlaat poorten (oude knippergaten)die samen overgaan in een trechtervorm die uitloopt in een leeg luchtfilterhuis. Waardoor door het rijdenm druk onstaat voor je carb.

Ik vermoed dat de oplossing ook meer zit in een carb. dan in de sproeier. Mijn theorie: kleinere carb met een grotere sproeier (16mm met 160 sproeier). Dit omdat lijkt door de luchtdruk de bezine niet snel genoeg de carb kan verlaten.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Travel Fast 7-8-2006 9:58 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik ben bang dat dit het probleem gaat worden waar je tegen aan gaat lopen..een goede afstelling op elk toerengebied en met elke temperatuur..
en had je hem ook zo aangesloten dat ie ook druk in je vlotter opbouwd?



Nee niet echt, de druk werd opgebouwd door de snelheid en de trechtervorm van de lucht inlaat. die voor een leeg luchtfilter was geplaatst. Om dit te laten werken op 20mm carb. moet je wel een inmense sproeier gebruiker die vervolgens niet af te stellen is.

Ik vrees om dit goed te laten werken een soort bezine injectie systeem moet maken, dit omdat de behoefte aan bezine groter word naarmate de snelheid toeneemt. Wat wel positief was dat het systeem bij 45 km/u al leekt te werken (toeren schoten in een keer omhoog).
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
christianos 7-8-2006 10:02 Print reply

Posts: 20445
ik vraag me af wat er met dit systeem gebeurd als je het menbraam
eruit zou halen..



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-8-2006 om 10:03 uur.
 
bart de scootergek 7-8-2006 10:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik vraag me af wat er met dit systeem gebeurd als je het menbraam
eruit zou halen..



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-8-2006 om 10:03 uur.



dan krijg je een brommer die gelijk uitvalt zodra je niet meer hard genoeg rijd, je zult hem stilstaand ook niet meer aangetrapt krijgen. waarom zou je dat doen?
 
Honda RC-33
Travel Fast 7-8-2006 10:05 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik vraag me af wat er met dit systeem gebeurd als je het menbraam
eruit zou halen..



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-8-2006 om 10:03 uur.



Ik denk boven de 45 km/u, een goeie kans van slagen, maar daar onder wordt het erg lastig (verzuipen?)

Je zou membraam kleppen moeten hebben die na de eerste versnelling open blijven staan.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
christianos 7-8-2006 10:08 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan krijg je een brommer die gelijk uitvalt zodra je niet meer hard genoeg rijd, je zult hem stilstaand ook niet meer aangetrapt krijgen. waarom zou je dat doen?

minder mengsel weerstand, snellere doorstroming

zolang je rami air er voor zorgt dat je geen mengsel verliest uit je carb zou het volgens mij wel kunnen

alleen stationair draaien is een beetje minder zegmaar
 
richard3 7-8-2006 10:56 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

minder mengsel weerstand, snellere doorstroming

zolang je rami air er voor zorgt dat je geen mengsel verliest uit je carb zou het volgens mij wel kunnen

alleen stationair draaien is een beetje minder zegmaar



denk wel iets meer als minder :P
denk niet dat dat gaat werken
je membraan kleppen blijven op een bepaald moment toch open staan dus waarom zou je het zonder membraan proberen ?

 
op naar de grote brommers
christianos 7-8-2006 11:00 Print reply

Posts: 20445
omdat het imho beter voor je flow en je mengselsnelheid is als het ongestoord door kan stromen naar je cilinder..
ik heb trouwens laatst een sh aan de praat gekregen zonder menbraam, kon alleen niet ontdekken of ie beter reed, hij reed alleen in ze powerband.
 
-Tom- 7-8-2006 11:31 Print reply

Posts: 4151
krijg je met die veels te grote sproeier nou niet kloterij als je bv maar 10 km/h rijd, aangezien hij gigantisch veel verzuipt. Als dat niet zo is, heeft dat hele ram-air geen zin, aangezien je bij 10 km/h geen gigantische hoeveelheden lucht pakt, en hij bij pak 'm beet, 70 km/h met dezelfde afstelling even goed rijd, en je dus in principe het idee krijgt dat je zonder filter rijd, end aardoor gewoon al die extra lucht aanzuigt
 
FTS Member
Travel Fast 7-8-2006 11:50 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
krijg je met die veels te grote sproeier nou niet kloterij als je bv maar 10 km/h rijd, aangezien hij gigantisch veel verzuipt. Als dat niet zo is, heeft dat hele ram-air geen zin, aangezien je bij 10 km/h geen gigantische hoeveelheden lucht pakt, en hij bij pak 'm beet, 70 km/h met dezelfde afstelling even goed rijd, en je dus in principe het idee krijgt dat je zonder filter rijd, end aardoor gewoon al die extra lucht aanzuigt


Ik snap wat je bedoeld alleen kreeg ik het gevoel toen die reed dat ie extra push gaf bij >45 km/u op 6000 toeren, iets wat ie niet deed zonder RAM AIR. Het systeem is wel werkend te krijgen alleen is de afstelling zeer lastig en zit je vooral met het probleem wat te doen voor die 45km/u. Iets van Injectie systeem zoals ik ooit ben tegen gekomen bij 125cc races (TT-assen).
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-8-2006 11:54 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]


Ik snap wat je bedoeld alleen kreeg ik het gevoel toen die reed dat ie extra push gaf bij >45 km/u op 6000 toeren, iets wat ie niet deed zonder RAM AIR. Het systeem is wel werkend te krijgen alleen is de afstelling zeer lastig en zit je vooral met het probleem wat te doen voor die 45km/u. Iets van Injectie systeem zoals ik ooit ben tegen gekomen bij 125cc races (TT-assen).



carb met powerjet voor hoge toeren misschien iets?


ofjah word moeilijk met 16mm

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 7-8-2006 om 11:54 uur.
 

Dit topic is 100164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved