Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 9-2-2006 12:39 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Tsja, laat ze lekker experimenteren enzo. Tis pas het 28ste ram-air, turbo/super charger topic

In plaats van dat mensen die er echt interesse in hebben nou eens dingen gaan proberen enzo, kom je er snel genoeg achter wat de problemen zijn.

Owja: Je moet je carb nog ff luchtdicht afsluiten, anders spuit de benzine bij overdruk waarschijnlijk door je carb naar buiten

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 9-2-2006 om 10:08 uur.

Ik geef je er gelijk in dat ze er lekker mee mogen experimenteren, maar zoals je zelf zegt, er zijn al 28 topics over. Als ze die eens hadden doorzocht wisten ze al heel wat meer.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 9-2-2006 13:00 Print reply

Posts: 6405
Nog wat hulp: bij 15oC weegt een m3 lucht 1.2 kilo

Dus duizend liter lucht weegt 1.2 kilo

Benzine weegt ongeveer 750 kilo per 1000 liter

Hiermee kun je dus een beetje rekenen
 
richard3 18-2-2006 23:30 Print reply

Posts: 5198
oke de zooi ligt nu ff stil omdat ik pas geopereerd ben en ik dus 3 maanden niet op'school kom en op bed lig :S
eng
maja ik zal wel ff verder gaan met reken voor zo ver dat dat wil gaan lukken heb ik nog iets gevonden laat ik het nog ff weten

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 18-2-2006 om 23:30 uur.
 
op naar de grote brommers
richard3 9-5-2006 11:34 Print reply

Posts: 5198
oke ik ben weer een beetje verder gegaan
we hebben berekend dat we ongeveer 9 liter lucht per sec nodig hebben
vond ik wel erg veel
maja ik heb het 3x na laten rekenen enz. en steeds zelfde antwoord (dit is btw wel voor 70cc)
we hebben nu dan een 50cc cilinder maar we hadden niet veel zin weer alles opnieuw uit te rekenen en aantepassen op 50cc

ik ga nu eerst verder met het blok/setup
zodra dat klaar is dan gaan we kijken wat er gebeurt met de toepassing van het systeem

ik heb een beetje overleg gevoerd met een leraar bij mij op school

en die meende dat de vernouwing in de carb de onderdruk bijsteld en je zo dus geen afstel probleem zal hebben

zodra er minder druk is gaat er minder lucht langs
meer druk meer lucht
en bij meer lucht er langs krijg je onderdruk en daardoor loopt de benzine dus sneller
hij zei dat de sproeier dan een beetje buiten werking kwam te staan
of dit klopt weet ik dan niet
hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen

 
op naar de grote brommers
MT70-nolimit 9-5-2006 11:41 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

zodra er minder druk is gaat er minder lucht langs
meer druk meer lucht
en bij meer lucht er langs krijg je onderdruk en daardoor loopt de benzine dus sneller
hij zei dat de sproeier dan een beetje buiten werking kwam te staan
of dit klopt weet ik dan niet
hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen


wat bedoelt hij precies met het buiten werking staan van de sproeier? gebrekkige venturi?:S
 
gaat lang goed
Henk-88 1-6-2006 18:02 Print reply

Posts: 26703
Als de afstelling door de flink wisselende hoeveelheid lucht die aangevoerd wordt het probleem is, waarom dan niet de injectie van de Aprilia Di-Tech er op? Want die heeft luchtmeting.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Maar de wisselende hoeveelheid lucht is niet zo'n probleem. Je hebt ook wel geblazen motoren met carbs.



Maar dan wordt er neem ik aan geblazen tussen de carb en de cilinder en dat lijkt mij fijner dan voor de carb zoals bij ram-air.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 20-6-2006 om 4:05 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
User 927 6-6-2006 4:44 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Als de afstelling door de flink wisselende hoeveelheid lucht die aangevoerd wordt het probleem is, waarom dan niet de injectie van de Aprilia Di-Tech er op? Want die heeft luchtmeting.



Omdat dat weer 10001 andere problemen met zich mee brengt. Moet je namelijk ook de ontsteking en dergelijke over gaan zetten.

Maar de wisselende hoeveelheid lucht is niet zo'n probleem. Je hebt ook wel geblazen motoren met carbs.
 
richard3 6-6-2006 9:15 Print reply

Posts: 5198
ik denk nu zelf idd ook dat het afstellen niet zo heel moeilijk moet worden
maja eerst maar eens zien hoe ik alles vast ga maken
heb een paar goede ideeen zal wel ff uploaden als ik de kans heb

 
op naar de grote brommers
christianos 2-7-2006 17:14 Print reply

Posts: 20445
al kans gehad om up te loaden ? ben opzich el benieuwd hoe je dit systeem wil gaan vormgeven...
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-7-2006 17:19 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik denk nu zelf idd ook dat het afstellen niet zo heel moeilijk moet worden
maja eerst maar eens zien hoe ik alles vast ga maken
heb een paar goede ideeen zal wel ff uploaden als ik de kans heb




denk in de "neusgaten" van de nsr een soort trechter polyesteren en die met een slang na het luchtfilterhuis
 
richard3 2-7-2006 17:27 Print reply

Posts: 5198
ben de laatste tijd erg druk geweest
ik heb een oude voorkap van een nsr
deze ben ik aan het aanpassen
dit kost tijd
ben opzoek naar iets waar ik die trechtervorm mee kan maken
wat wel makkelijk glad te maken is enz.
en in het begin vloeibaar is heeft iemandt een idee?

 
op naar de grote brommers
christianos 2-7-2006 17:27 Print reply

Posts: 20445
polyester matten zijn natuurlijk niet vloeibaar, maar wel goed glad te krijgen , is dat geen optie?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-7-2006 17:30 Print reply

Posts: 13700
Travel Fast 4-8-2006 15:42 Print reply

Posts: 486
Ik wil dit RAM AIR systeem wel proberen op mijn NS1. Het voordeel van NS1 is dat het luchtfilter op de goeie plaats zit om dit uit te proberen.

Mijn idee:
Afplakken van het luchtfilter inlaat aan de achterkant. Twee gaten (64mm) aan de voorkant maken en hierin een PVC buis plaatsen die door de knipperlicht gaten naar buiten komen. In deze PVC buizen een fan plaatsen (12v, max 20000 rpm) die de lucht naar binnen duwt (moet de zelfde toeren draaien als de krukas). In het luchtfilter plaats ik een honingraad structuur.

Tot zo ver zal dit goed gaan, ben alleen bang dat mijn membraam kleppen blijven openstaan, maar goed dat ga uitproberen, vanavond post ik mijn bevindingen
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
-Tom- 4-8-2006 15:45 Print reply

Posts: 4151
Laat die fan eruit, die zorgt alleen maar voor meer luchtweerstand
 
FTS Member

Dit topic is 100165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved