Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 8-2-2006 10:22 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Wat een onzin wordt er hier voorgesteld.. het enige probleem wat er is, is dat de vlotterbak en luchtbox met elkaar in verbinding moeten staan. Maar goed, niemand leest dat, en gaat over achterlijke systemen met klepjes en veertjes in de inlaat zitten nadenken.
en dat in pf



oke en als er dan ineens meer wind inkomt door weet ik wat voorn oorzaak loopt je brommie mooi te arm
en het afstellen is al moeilijk dus een kleinbeetje wind zou al heel veel kunnen uitmaken daar zijn we vooral over bezig en vlotter met lucht filter dat komt ook wel goed

 
op naar de grote brommers
richard3 8-2-2006 22:15 Print reply

Posts: 5198
ik ga van de week ff zooi halen om het begin te kunnen maken en ff kijken hoe ik het beste wat meer lucht de carb ingestampt krijg als ik er wat fans voor hang
kijken of het wat uitmaakt
dit kan ik op school makkelijk testen
de vraag is alleen of ik morgen naar school ga
zal wel ff kijken
 
op naar de grote brommers
Pingu 8-2-2006 22:38 Print reply
Posts: 1842
Reken eens uit hoeveel liter een blok op toeren verpompt aan lucht, en wat een fan opbrengt.. Zul je weinig aan hebben waarschijnlijk. Als je ram-air bouwt schiet je er met een brommer imo het meeste mee op dat de inlaat lucht wat koeler wordt, en dat het vacuum net iets minder groot wordt.
Maar zoals al gezegd, zet je vlotterbak in verbinding met de luchtbox, en je hebt geen afstellingsproblemen. Probeer het gewoon zou ik zeggen, als hij toch te arm gaat lopen merkt iemand met wat ervaring met afstellen dat snel genoeg voordat er wat fout kan gaan.
Maat van mij heeft het iig weleens zo op z'n rs gebouwd, zelfs met een honinggraatstructuur voor de carb (iig iets wat er op leek.. ) en had geen problemen met afstelling. Qua vermogen merkte hij er echter ook weinig van.. maar wellicht scheelt het een klein beetje.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
richard3 8-2-2006 22:43 Print reply

Posts: 5198
het idee opschool was dat als je met fans toch nog extra lucht die carb in pompt dat ie dan dus nog meer snelheid krijg (eigelijk in theorie wel)
dit betwijfel ik
en heb een wedde schap dat et dus niks uitmaakt dus wil da eerst ff doen

hoe wil je dat gaan uitrekenen dan ?

 
op naar de grote brommers
Pingu 8-2-2006 22:44 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
het idee opschool was dat als je met fans toch nog extra lucht die carb in pompt dat ie dan dus nog meer snelheid krijg (eigelijk in theorie wel)
dit betwijfel ik
en heb een wedde schap dat et dus niks uitmaakt dus wil da eerst ff doen

hoe wil je dat gaan uitrekenen dan ?


Exact uitrekenen is moeilijk, ivm uitlaatwerking. Maar je weet je toerental en je cilinderinhoud, dan is het toch al niet zo moeilijk meer om een grove schatting te maken.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
richard3 8-2-2006 22:54 Print reply

Posts: 5198
dat is waar
zal et es proberen
maja wat is de verhouding tussen benzine/lucht ? voor verbranding

 
op naar de grote brommers
christianos 8-2-2006 22:56 Print reply

Posts: 20445
edit: ik had het dus fout..

dankje pingu

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-2-2006 om 13:52 uur.
 
richard3 8-2-2006 23:01 Print reply

Posts: 5198
hebben we et dan over ml LITEers ?
1 liter benzine 33 liter lucht ?
hoe moet ik dit zien ?

 
op naar de grote brommers
Pingu 9-2-2006 8:43 Print reply
Posts: 1842
Verhouding is 1:14 ongeveer.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 9-2-2006 10:03 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Sorry, ik corrigeer alleen wat mensen.

Ik heb eens met lude lopen discussieren over een electrische ventilator achter de luchtinlaat, dat ding leverde geloof ik 4m3 lucht per minuut. Als je die lucht een beetje geleid (denk hierbij aan een honingraat structuur oid voor je carb, tegen de wervelingen) kun je een leuke overdruk halen, gewoon op 12v

Of het werkt is niet zeker, heb het nooit getest. Maar als dat werkt, werkt een bladblazer ook. Alleen die dingen leveren echt GROF veel lucht, dus denk dat dat teveel word.

Edit: Plus dat je zit met het feit dat een ventilator een constante luchtstroom levert, en dus niet vant toerental afhankelijk is. Of dat goed is, weet ik niet. Kan wat problemen geven bij lage toeren denk ik. Maar aangezien je ook een gasschuif hebt zal het ook mee kunnen vallen. Zou je moeten testen. Die ventilator was 25 euro bij conrad.nl geloof ik

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 8-10-2005 om 2:33 uur.


http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202/1
 
User 927 9-2-2006 10:06 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Wat een onzin wordt er hier voorgesteld.. het enige probleem wat er is, is dat de vlotterbak en luchtbox met elkaar in verbinding moeten staan. Maar goed, niemand leest dat, en gaat over achterlijke systemen met klepjes en veertjes in de inlaat zitten nadenken.
en dat in pf



Tsja, laat ze lekker experimenteren enzo. Tis pas het 28ste ram-air, turbo/super charger topic

In plaats van dat mensen die er echt interesse in hebben nou eens dingen gaan proberen enzo, kom je er snel genoeg achter wat de problemen zijn.

Owja: Je moet je carb nog ff luchtdicht afsluiten, anders spuit de benzine bij overdruk waarschijnlijk door je carb naar buiten

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 9-2-2006 om 10:08 uur.
 
richard3 9-2-2006 10:43 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Tsja, laat ze lekker experimenteren enzo. Tis pas het 28ste ram-air, turbo/super charger topic

In plaats van dat mensen die er echt interesse in hebben nou eens dingen gaan proberen enzo, kom je er snel genoeg achter wat de problemen zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 9-2-2006 om 10:08 uur.

fijn
zal ons goed helpen hoor
zodra ik weer beter ben (duurt nog ff )
ga ik er toch zeker wat meer tijd in steken


+denk als je die fans op lage snelheid ook hebt draaien en je hebt er genoeg lever je dan net zo veel lucht als wanneer er meer druk in je luchfilterbox/carb staat of zie ik dit nu dus fout ?
die fans zouden het afstel probleem een kleinbeetje kunnen verhelpen


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 9-2-2006 om 10:45 uur.
 
op naar de grote brommers
User 927 9-2-2006 11:17 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

fijn
zal ons goed helpen hoor
zodra ik weer beter ben (duurt nog ff )
ga ik er toch zeker wat meer tijd in steken


+denk als je die fans op lage snelheid ook hebt draaien en je hebt er genoeg lever je dan net zo veel lucht als wanneer er meer druk in je luchfilterbox/carb staat of zie ik dit nu dus fout ?
die fans zouden het afstel probleem een kleinbeetje kunnen verhelpen


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 9-2-2006 om 10:45 uur.



Je bedoelt die buis ventilator? Als je die op lage snelheid hebt draaien, geeftie minder lucht, dus minder druk.

Als je het toerental van die ventilator afhankelijk maakt van het motortoerental (Denk aan een koppeling met een digi toerenteller en een setje weerstandjes enzo) dan heb je idd een minder groot afstel probleem

Hoe dan ook zal het lastig blijven het af te stellen denk ik, wat je ook doet

Edit: met die buis ventilator heb je ook geen filter problemen, je kunt er gewoon een luchtfilter opzetten

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 9-2-2006 om 11:31 uur.
 
Hier_ben_ik - Administrator 9-2-2006 12:26 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Verhouding is 1:14 ongeveer.


Bevestiging hier.
nog nauwkeuriger: 1:14,8 (kg benzine : kg lucht, maar dat neem ik aan als bekend)
 
Members zijn vervelend :-|
richard3 9-2-2006 12:28 Print reply

Posts: 5198
hier ben ik !!

DANK U
hier ben ik zeker ff mee geholpen
ik wist et echt niet
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 100163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved