Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 7-2-2006 15:11 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud
[...]


dat krijgen de meeste wel voor elkaar met een sterk membraan blokje, dus dan zie ik nog steeds het probleem niet?



maar gaan die sterkere kleppen dan geen vermogen kosten als het " ram " effect nog niet aanwezig is?

ik geloof er trouwens niet veel van de " ram-air " werking bij lage snelheden, en als het al werkt, of het dan ook meetbaar is. aangezien bij een gsx-r 600 er 8pk bijkomt bij de 120 pk. dat is ongeveer 6,5%, zou je dat voelbaar merken op een brommertje met 10pk?
 
Honda RC-33
rsruud 7-2-2006 15:24 Print reply
Posts: 281
ik doel op een membraanmotorblok met een flink vermogen, kleppen zou ik echt niets mee doen. Laat maar lekker vliegen denx. Zit niet echt een nadeel aan oid.
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-2-2006 16:48 Print reply

Posts: 8499
Over kleppen weet ik dat ze bij een X-toerental toch al niet meer sluiten, aldus joost, marcel of lude

edit:
een van hun had iig een systeempje gemaakt met plexiglas oid langs het membraan, waar ze met een hifreq camera het membraan mee bekeken

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 7-2-2006 om 16:49 uur.
 
Members zijn vervelend :-|
richard3 7-2-2006 16:51 Print reply

Posts: 5198
heb et ff niet gevolgt moest ff offline KLOTE MONTEURS :P
maja idd als je een x aantal toeren draait sluiten je klepjes niet meer hebben ze ook gen nut meer dus en maakt het dus geen zak uit of je nu de lucht er op zet zoals ik voorplan ben of anders

 
op naar de grote brommers
KaWaReZ 7-2-2006 16:55 Print reply

Posts: 20582
Bericht details
Ontvangen van Gerrit_Z
Ontvangen op 7-2-2006 14:17
Onderwerp Ram Air
Bericht
Hej Rez,

Kun je anders neerzetten dat op het moment dat Richard3 dit wil gaan maken dat het beter is wanneer zn luchtstroom gelijk is. Dit kan door bijv. een honinggraad in de rijrichting te zetten.

Gerrit
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
richard3 7-2-2006 16:58 Print reply

Posts: 5198
hoe bedoelt hij dat ?
snap et niet helemaal :S

 
op naar de grote brommers
KaWaReZ 7-2-2006 17:00 Print reply

Posts: 20582
ik lag te pitten, maar mijn 2cent gaan naar de wervelingen die je daarmee "verandert" in een positievere manier voor je ram-airsysteem
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
richard3 7-2-2006 17:01 Print reply

Posts: 5198
dat snap ik maaar hij wil dus zeggen dat ik er ff iets van gaas in moet verwerken ??
of hoe moet ik dat snappen


edit rez die te lui is om een post te zetten: inbox hem
en post dan hier

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-2-2006 om 17:03 uur.

rez luilak :P
maar heb het door denk ik


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 17:06 uur.
 
op naar de grote brommers
-Tom- 7-2-2006 17:08 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]


zwevende kleppen, en dat krijg ik voor elkaar(ervaring )

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:09 uur.

uit turbo tappik, reply van lawrence:
Quote:
* Het membraan zou ook roet in het eten gooien als een 2takt geblazen wordt gemaakt. Ben ik het niet mee eens. Immers, een membraan werkt door drukverschillen aan beide zijdes. Pas je drukvulling toe, dan gaat de hele motor op een hogere druk werken.
Het maakt dus niet uit of je in de inlaat 0 bar overdruk en in je carter 1 bar overdruk hebt, of in je inlaat 1 bar overdruk, en in je carter 2 bar.
Je membraan blijft niet open staan. Stel dat dit wel zou gebeuren.. mooi meegenomen, stroomt er extra mengsel je carter in :P


En als je zwevende kleppen tegen wilt gaan, dan bouw je je blok toch gewoon om naar roterende inlaat, dan ben je wel zeker dat je echt iets speciaals hebt.
 
FTS Member
richard3 7-2-2006 17:10 Print reply

Posts: 5198
ja ga niet mijn normale goede blok ombouwen :P
ghehe

 
op naar de grote brommers
Pingu 7-2-2006 18:15 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

uit turbo tappik, reply van lawrence:
[...]


En als je zwevende kleppen tegen wilt gaan, dan bouw je je blok toch gewoon om naar roterende inlaat, dan ben je wel zeker dat je echt iets speciaals hebt.

Zwevende kleppen maken geen zak uit.. dat doen ze imo vrijwel altijd, en zeker in de powerband. Verder is ram-air helemaal geen probleem, je dient er alleen voor te zorgen dat de luchtbox en carb. verbonden zijn via de overloop.
Over dat gaas, bedoelen ze een honinggraat structuur mee, die je plaatst voor inlaat van carb. om de luchtstroming te richten.
Daarnaast las ik het voorbeeld van een gsx-r, die cijfers zijn allemaal leuk, maar vrijwel niet te controleren. Het grootste voordeel wordt imo gehaald doordat de lucht temp. lager is.

Verder erg leuk de 1000000ste ram-air discussie
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
christianos 7-2-2006 18:26 Print reply

Posts: 20445
1 van de zinnen die me altijd is bijgebleven is dat een moter altijd efficienter wordt naarmate je meer mengsel per slag in de verbrandingskamer krijgt.
Die kan ondermeer door dit systeem, wat mij, naarmate ik er langer over nadenk, steeds meer gaat boeien.
Wat inderdaad, als je 80 gaat rijden kan je een druk creeren die misschien groter wordt dan je carterdruk en je membraam kleppen opendrukt.
Maar aangezien wij met onze simpele 50/70/80 cc, redelijk hoogtoerig moeten rijden voor een bepaalde snelheid (neem 10.000rpm voor 80km/h), kan je er vanuit gaan dat op het moment dat dit systeem gaat werken(lees meer druk vanuit de carb, dan carterdruk) het toerenaantal al boven een niveau ligt waar het zweven van de membraam kleppen te verwaarlozen is..
Dan gaat het systeem pas werken!

maar laag in zijn toeren zal die moeilijk af te stellen zijn naar mijn idee.
eigenlijk zou je dit moet oplossen, en ja het idee klinkt belachelijk. door een schuif te maken dat je de ramair kan opengooien op een bepaalde snelheid (voor "net" dat beetje extra lucht)
alleen moet je dan nog zien te zorgen dat ie dan ook mooi afgesteld is..
 
Pingu 7-2-2006 18:59 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
1 van de zinnen die me altijd is bijgebleven is dat een moter altijd efficienter wordt naarmate je meer mengsel per slag in de verbrandingskamer krijgt.
Die kan ondermeer door dit systeem, wat mij, naarmate ik er langer over nadenk, steeds meer gaat boeien.
Wat inderdaad, als je 80 gaat rijden kan je een druk creeren die misschien groter wordt dan je carterdruk en je membraam kleppen opendrukt.
Maar aangezien wij met onze simpele 50/70/80 cc, redelijk hoogtoerig moeten rijden voor een bepaalde snelheid (neem 10.000rpm voor 80km/h), kan je er vanuit gaan dat op het moment dat dit systeem gaat werken(lees meer druk vanuit de carb, dan carterdruk) het toerenaantal al boven een niveau ligt waar het zweven van de membraam kleppen te verwaarlozen is..
Dan gaat het systeem pas werken!

maar laag in zijn toeren zal die moeilijk af te stellen zijn naar mijn idee.
eigenlijk zou je dit moet oplossen, en ja het idee klinkt belachelijk. door een schuif te maken dat je de ramair kan opengooien op een bepaalde snelheid (voor "net" dat beetje extra lucht)
alleen moet je dan nog zien te zorgen dat ie dan ook mooi afgesteld is..

Jij leest nooit replys van anderen?

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
christianos 7-2-2006 19:01 Print reply

Posts: 20445
in welk opzicht?
 
richard3 7-2-2006 19:08 Print reply

Posts: 5198
of je neemt zo'n carb met 3 maten sproeiers 1 voor lage toeren 1 voor midden 1 voor hoog
dat kan het wel
dat is makkelijk afstellen
maja toch lastig
als het wel mogelijk is komen we er redelijk snel achter als ik het af heb

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 100158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved