KaWaReZ |
7-2-2006 14:02 |
Posts: 20582 |
Ontvangen van Gerrit_Z
Ontvangen op 7-2-2006 14:01
Onderwerp Pro forum
Bericht
Hej Rez,
Kan je deze in het Pro Forum (over ram air) zetten http://www.brommerforum.nl/showtopic/31699
Heb namelijk zelf geen toegang .
Gerrit
---
edit: dit topic d8 ik ook aan dus (met searchen)
staat eeea uitgelegd
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-2-2006 om 14:03 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-2-2006 14:02 |
Posts: 20445 |
dus jij hebt als ik het goed begrijp een luchthapper op je luchtfilterbox gebouwd??
klikt erg interessant!
ik zat ook al met zwevende kleppen alleen volgens mij is het zo dat als op hoge toeren je kleppe open worden geduwd het effect nog wel nuttig kan zijn
alleen op lage toeren is het zwaar onhandig...
edit: let niet op me typ gebrek, alleen typen op een eMAC is zo klote
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:04 uur.
|
|
|
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:05 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
dus jij hebt als ik het goed begrijp een luchthapper op je luchtfilterbox gebouwd??
klikt erg interessant!
ik zat ook al met zwevende kleppen alleen volgens mij is het zo dat als op hoge toeren je kleppe open worden geduwd het effect nog wel nuttig kan zijn
alleen op lage toeren is het zwaar onhandig...
Er zit inderdaad een luchthapper op mijn luchtfilter box maar er moet ook een uitgang op zitten om overdruk te voorkomen en er moet een baan in je box zitten om de lucht te laten wentellen.
Als je begrijpt wat ik bedoel
Je kleppen moeten altijd sluiten op welk toerental/snelheid dan ook anders is je verbranding/aanzuiging van je cilinder niet goed/wordt verstoord.
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:06 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
christianos |
7-2-2006 14:06 |
Posts: 20445 |
ik begrijp je heel goed
das het leuke
wanneer komen er fotows, en rust er copyright op het systeem ????
zonee, ga ik het nabouwen
|
|
|
|
rsruud |
7-2-2006 14:08 |
Posts: 281 |
waarom wil je een evt overdruk voorkomen? (als je dat al voor elkaar krijgt)
|
|
|
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:08 |
Posts: 2987 |
haha ik maak geen foto ervan omdat ik het zelf ontworpen heb maar ik heb je een idee gegeven
Je moet ook een aanpassing op je carb doen, als je het full ramair systeem bestuurdeert dan weet je wat ik bedoel(tip: 3de slang).
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:09 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rsruud
waarom wil je een evt overdruk voorkomen? (als je dat al voor elkaar krijgt)
zwevende kleppen, en dat krijg ik voor elkaar(ervaring )
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:09 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
christianos |
7-2-2006 14:10 |
Posts: 20445 |
dank je wel jeroen , ik ga der ff over peinzen
maar back ontopic
ram air is denk ik wel te doen op een roterende inlaat !!
op een membraam is het niet egt handig.. i.v.m zwevende kleppen, moeilijk (niet) af te stellen..
welke blinde mod past de topictitel even aan??
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:11 uur.
|
|
|
|
richard3 |
7-2-2006 14:11 |
Posts: 5198 |
ik heb nog niks het is in aanbouw
maar omdat er bij dat topic ook veel mensen er door heen gaan zitten van ja dat kan niet enz.
en ik daar geen zin meer in had heb ik maar ff in pro forum wat gezet + kunnen mooi alles op een rijtje zetten en zuller er veel meer mensen met goed advies komen
ik denk dat je membraam klepjes hier weinig hinder van zullen hebben
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:12 uur.mja ram air was wat beter geweest :P
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:13 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:14 |
Posts: 2987 |
Het full ramair systeem:
[IMG]images/1139329564.jpg[/IMG]
chris zie je die slang
Dit bericht is gewijzigd door Nick op 7-2-2006 om 17:26 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
christianos |
7-2-2006 14:14 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik denk dat je membraam klepjes hier weinig hinder van zullen hebben
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:12 uur.
dek juist dat dat je grootste probleem wordt als de druk in je spruitstuk hoger wordt als je carterdruk..
maarja, in hoge toeren ljkt me dat probleem te overzien..
denk dat het systeem van Jeroen het beste werkt , aangezien die toch een optimale luchtstroom creerd en overdruk vermijd...
edit:" ik zie die slang jeroen , en ik zie nu dat ik naar huis ga want me lokaal is leeg
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:14 uur.
|
|
|
|
richard3 |
7-2-2006 14:17 |
Posts: 5198 |
ik zie slag maar waar zou die heen gaan dan ?:S
nu wel gelezen maar zie het nut nog niet
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:26 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:29 |
Posts: 2987 |
Als je weet hoe het ramair systeem werkt dan weet je ook waar die voor dient, ga maar eerst bedenken later vertel ik het wel als je er niet uit komt.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
richard3 |
7-2-2006 14:31 |
Posts: 5198 |
om overal even veel druk te krijgen en geen underdruk te maken dat wist ik maar waar wil je em dan aansluiten spruitstuk of ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
rsruud |
7-2-2006 15:06 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]
zwevende kleppen, en dat krijg ik voor elkaar(ervaring )
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:09 uur.
dat krijgen de meeste wel voor elkaar met een sterk membraan blokje, dus dan zie ik nog steeds het probleem niet?
|
|
|
|