Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 7-2-2006 14:02 Print reply

Posts: 20582
Ontvangen van Gerrit_Z
Ontvangen op 7-2-2006 14:01
Onderwerp Pro forum
Bericht
Hej Rez,

Kan je deze in het Pro Forum (over ram air) zetten http://www.brommerforum.nl/showtopic/31699
Heb namelijk zelf geen toegang .

Gerrit

---

edit: dit topic d8 ik ook aan dus (met searchen)

staat eeea uitgelegd

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-2-2006 om 14:03 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-2-2006 14:02 Print reply

Posts: 20445
dus jij hebt als ik het goed begrijp een luchthapper op je luchtfilterbox gebouwd??
klikt erg interessant!


ik zat ook al met zwevende kleppen alleen volgens mij is het zo dat als op hoge toeren je kleppe open worden geduwd het effect nog wel nuttig kan zijn

alleen op lage toeren is het zwaar onhandig...

edit: let niet op me typ gebrek, alleen typen op een eMAC is zo klote

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:04 uur.
 
scooterkiller 7-2-2006 14:05 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
dus jij hebt als ik het goed begrijp een luchthapper op je luchtfilterbox gebouwd??
klikt erg interessant!


ik zat ook al met zwevende kleppen alleen volgens mij is het zo dat als op hoge toeren je kleppe open worden geduwd het effect nog wel nuttig kan zijn

alleen op lage toeren is het zwaar onhandig...


Er zit inderdaad een luchthapper op mijn luchtfilter box maar er moet ook een uitgang op zitten om overdruk te voorkomen en er moet een baan in je box zitten om de lucht te laten wentellen.

Als je begrijpt wat ik bedoel

Je kleppen moeten altijd sluiten op welk toerental/snelheid dan ook anders is je verbranding/aanzuiging van je cilinder niet goed/wordt verstoord.

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:06 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
christianos 7-2-2006 14:06 Print reply

Posts: 20445
ik begrijp je heel goed

das het leuke
wanneer komen er fotows, en rust er copyright op het systeem ????

zonee, ga ik het nabouwen
 
rsruud 7-2-2006 14:08 Print reply
Posts: 281
waarom wil je een evt overdruk voorkomen? (als je dat al voor elkaar krijgt)
 
scooterkiller 7-2-2006 14:08 Print reply

Posts: 2987
haha ik maak geen foto ervan omdat ik het zelf ontworpen heb maar ik heb je een idee gegeven
Je moet ook een aanpassing op je carb doen, als je het full ramair systeem bestuurdeert dan weet je wat ik bedoel(tip: 3de slang).
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooterkiller 7-2-2006 14:09 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud
waarom wil je een evt overdruk voorkomen? (als je dat al voor elkaar krijgt)


zwevende kleppen, en dat krijg ik voor elkaar(ervaring )

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:09 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
christianos 7-2-2006 14:10 Print reply

Posts: 20445
dank je wel jeroen , ik ga der ff over peinzen

maar back ontopic

ram air is denk ik wel te doen op een roterende inlaat !!
op een membraam is het niet egt handig.. i.v.m zwevende kleppen, moeilijk (niet) af te stellen..


welke blinde mod past de topictitel even aan??

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:11 uur.
 
richard3 7-2-2006 14:11 Print reply

Posts: 5198
ik heb nog niks het is in aanbouw

maar omdat er bij dat topic ook veel mensen er door heen gaan zitten van ja dat kan niet enz.
en ik daar geen zin meer in had heb ik maar ff in pro forum wat gezet + kunnen mooi alles op een rijtje zetten en zuller er veel meer mensen met goed advies komen


ik denk dat je membraam klepjes hier weinig hinder van zullen hebben


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:12 uur.mja ram air was wat beter geweest :P


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:13 uur.
 
op naar de grote brommers
scooterkiller 7-2-2006 14:14 Print reply

Posts: 2987
Het full ramair systeem:
[IMG]images/1139329564.jpg[/IMG]
chris zie je die slang

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 7-2-2006 om 17:26 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
christianos 7-2-2006 14:14 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3



ik denk dat je membraam klepjes hier weinig hinder van zullen hebben


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:12 uur.

dek juist dat dat je grootste probleem wordt als de druk in je spruitstuk hoger wordt als je carterdruk..
maarja, in hoge toeren ljkt me dat probleem te overzien..
denk dat het systeem van Jeroen het beste werkt , aangezien die toch een optimale luchtstroom creerd en overdruk vermijd...

edit:" ik zie die slang jeroen , en ik zie nu dat ik naar huis ga want me lokaal is leeg

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-2-2006 om 14:14 uur.
 
richard3 7-2-2006 14:17 Print reply

Posts: 5198
ik zie slag maar waar zou die heen gaan dan ?:S
nu wel gelezen maar zie het nut nog niet


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 14:26 uur.
 
op naar de grote brommers
scooterkiller 7-2-2006 14:29 Print reply

Posts: 2987
Als je weet hoe het ramair systeem werkt dan weet je ook waar die voor dient, ga maar eerst bedenken later vertel ik het wel als je er niet uit komt.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
richard3 7-2-2006 14:31 Print reply

Posts: 5198
om overal even veel druk te krijgen en geen underdruk te maken dat wist ik maar waar wil je em dan aansluiten spruitstuk of ?

 
op naar de grote brommers
rsruud 7-2-2006 15:06 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]


zwevende kleppen, en dat krijg ik voor elkaar(ervaring )

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:09 uur.


dat krijgen de meeste wel voor elkaar met een sterk membraan blokje, dus dan zie ik nog steeds het probleem niet?
 

Dit topic is 100157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved