ben nu al weer een tijdje op school bezig geweest
en heb berekend dat je met ram-air gemiddeld 5% winst maakt op 4 takt en met srad 5.5% winst maakt op 4 takt
ik heb suzuki even gemailt over hoe wat met dat srad systeem en ze zouden hier over wat informatie opsturen deze hoop ik dus in de loop van volgende week te ontvangen
omdat het gewicht wat je toe moet voegen om de winst te behalen minimaal is denk ik dat als je het werkend krijgt op je brommer je ook 5% winst zou kunnen halen
echt veel is het niet dus
stel je hebt 18PK
18/100=0.18
0.18*5=0.9 PK winst
je zal het op een uitdraai wel merken in het echt zal het misschien net voelbaar zijn
wat denken jullie ?
dubbel carb systeem klinkt wel leuk maar betwijfel of het gaat werken
net aan het kijken op wikipedia en daar zeggen ze dat het gewoon het zelfde is
recht van wikipedia
Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.
SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.
ik ben aan het overleggen geweest en het heeft totaal geen nu om het direct op de carb te plaatsen want dit zou minder winst geven als dan wanneer je er een filterbox tussen zet
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 22-9-2006 om 12:36 uur.
|