Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 11-8-2006 16:36 Print reply

Posts: 7387
ik geloof je toch niet



haha
 
He?
Henk-88 13-8-2006 1:14 Print reply

Posts: 26703
In PF een 4taktblok een 2taktblok noemen en ermee wegkomen..

Dat lukt je zelfs in het BeF niet

Is het al 1 april?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bart de scootergek 13-8-2006 10:23 Print reply

Posts: 8916
kom eerst maar met foto's, als blijkt dat dit niet waar is en je de boel voor de gek aan het houden bent heb je geen pro-forum acces meer.


 
Honda RC-33
christianos 14-8-2006 10:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
In PF een 4taktblok een 2taktblok noemen en ermee wegkomen..

Dat lukt je zelfs in het BeF niet

Is het al 1 april?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
kom eerst maar met foto's, als blijkt dat dit niet waar is en je de boel voor de gek aan het houden bent heb je geen pro-forum acces meer.




He, slaan we niet een beetje door, omdat we zelf haast niet kunnen geloven dat zoiets waar is, het antwoord kan ik je zowiezo over een week geven want hij heeft aangegeven naar de Gooi Mieting tee komen.. dus ik vind dat jullie hem meteen wel erg aanvallen.
En ja, ik heb ook me twijfels, maar laten we het hier PF-hoogwaardig houden en meer gaan discusieren waarom zoiets wel/niet kan.

Ik zeg, kan niet aangezien ik het er gister met YUDB over had en hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat als je de 2dfe carb opentrekt met de ramair erachter dat het niet simpelweg door het spruitstuk naaar de andere carb stroomt en daar via het luchtfilter er weer uit?
"weg van de minste weerstand"

edit:

zoiets dus:

even om het duidelijker te maken



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 10:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 10:32 uur.
 
MT70-nolimit 14-8-2006 11:37 Print reply

Posts: 4322
@christianos je zegt het zelf al, de weg van de minste weerstand maar hoe weet jij (zonder berekening) dat de weerstand van die kleine carb kleiner is dan de weerstand van de membraandoorlaat

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 14-8-2006 om 11:38 uur.
 
gaat lang goed
Henk-88 14-8-2006 12:08 Print reply

Posts: 26703
Ik zeg niet dat het door Travel Fast gebruikte systeem nooit op wat voor manier dan ook zou kunnen functioneren, maar

Ik ben waarschijnlijk gewoon jaloers op zijn successen op één dag: een viertakt cilinder + kop (+ een tandwiel ergens op de krukas ff monteren en het blok uitfrezen) tezamen met een soort Ram-airsysteem èn uitdenken èn pasmaken èn laten functioneren. En hoe!

En aan het eind van die dag kunnen zeggen dat de toegepaste systemen 30% brandstof besparen en 40% vermogenswinst opleveren (t.o.v. een ori-NS1-blok neem ik aan).

Wat een enorm testwerk moet daaraan vooraf zijn gegaan; klepjes 'timen', carbs afstellen..

Tja, en dan de uitlaat die het geheel zo mooi tot zijn recht laat komen. Maarja, dat was misschien een x1361x-uitlaat?

Ja, ik ben gewoon jaloers. Bij mij gaat alles steeds mis, ik kom veel problemen tegen bij simpel tune-werk en de afstelling is bij mij dan ook nog een enorm tijdrovend karwei. Ik voel me na dit verhaal gewoon een kluns.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
christianos 14-8-2006 12:11 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
@christianos je zegt het zelf al, de weg van de minste weerstand maar hoe weet jij (zonder berekening) dat de weerstand van die kleine carb kleiner is dan de weerstand van de membraandoorlaat

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 14-8-2006 om 11:38 uur.

dat lijkt me nogal 1,2,3 sommetje he?

want zoals hij verteld blijft de kleine carb op volgas staan dus je hebt gewoon een open verbinding naar buiten?
daar zou je een gigantische hoeveelheid mengsel door meoten verliezen IMHO, zoveel dat het me niet realisctich lijkt om te spreken van een 30% minder verbruik.

vergeet niet dat de carterruimte dicht is, dus redelijk snel gevuld is..

zelfde als een tuinslang in een emmer houden, een grootdeel van het water wil weer terug. en nu kan het ook want je membraam staat open, en alles wat al niet lekker door het membraam heen wil zal door de 2de carb gaan.

je kan imho egt beter een sproberen je membraam weg te laten

dus ene aparte ingang voor het ram air systeem..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:13 uur.
 
christianos 14-8-2006 12:28 Print reply

Posts: 20445
van mijn gelifde collega nog een toevoeging waar ik ook achterstqa, ik geloof jeroen zeker wel, aangezien niemand hierover zou liegen:

Quote:
Chris,
Je moet ff in het ramair topic melden dat een systeem met kleppen niet direct een 4t is. En dat jeroen (?) gezegd heeft dat hij meerdere maanden al bezig was hiermee dus niet 1 dags werk.

Gerrit

en idd een systeem met kleppen is helemaal geen 4 takt

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:28 uur.
 
Pingu 14-8-2006 12:51 Print reply
Posts: 1842
Ik vraag me dit hele topic al af waarom iedereen met allerlei vage ideeen komt, terwijl er in de racerij al erg lang gebruik wordt gemaakt van ram-air, ook op 2-takten. Hoe, dat is ook al lang verteld...

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MT70-nolimit 14-8-2006 12:55 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

dat lijkt me nogal 1,2,3 sommetje he?

want zoals hij verteld blijft de kleine carb op volgas staan dus je hebt gewoon een open verbinding naar buiten?
daar zou je een gigantische hoeveelheid mengsel door meoten verliezen IMHO, zoveel dat het me niet realisctich lijkt om te spreken van een 30% minder verbruik.

vergeet niet dat de carterruimte dicht is, dus redelijk snel gevuld is..

zelfde als een tuinslang in een emmer houden, een grootdeel van het water wil weer terug. en nu kan het ook want je membraam staat open, en alles wat al niet lekker door het membraam heen wil zal door de 2de carb gaan.

je kan imho egt beter een sproberen je membraam weg te laten

dus ene aparte ingang voor het ram air systeem..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:13 uur.


let wel dat de doorlaat van een membraan (weet niet of die van honda gepakt is) 10mmx15mm=150mm2, en laten we zeggen dat hij de kleppen op 80% heeft staan dat je dan een doorlaat hebt van 120mm2, das wel wat anders als die carb doorlaat van 18mm keihin

 
gaat lang goed
christianos 14-8-2006 12:59 Print reply

Posts: 20445
maar op een gegeven moment is de weerstand om het membraan open te drukken en de carterruimte bij te vullen toch groter dand e weerstand om voor een gedeelte weg te stromen via die 18 mm?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:59 uur.
 
MT70-nolimit 14-8-2006 13:18 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
maar op een gegeven moment is de weerstand om het membraan open te drukken en de carterruimte bij te vullen toch groter dand e weerstand om voor een gedeelte weg te stromen via die 18 mm?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:59 uur.

het punt van de tegendruk om de carterruimte bij te vullen is dnek ik verwaarloosbaar omdat je daar ook mee te maken hebt bij enkele carb zonder ram air, het terugslaan van de brandstof tijdens het sluiten van de kleppen (denk aan uitvinding powerbox)

hoe het verder zit bij het de druk wanneer het membraan moet worden geopend kan ik ook niet zo 123 motiveren.
 
gaat lang goed
Henk-88 14-8-2006 13:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Chris,
Je moet ff in het ramair topic melden dat een systeem met kleppen niet direct een 4t is. En dat jeroen (?) gezegd heeft dat hij meerdere maanden al bezig was hiermee dus niet 1 dags werk.

Gerrit
--------------------------------------------------------------------------------



en idd een systeem met kleppen is helemaal geen 4 takt

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:28 uur.



Dat weet toch iedereen wel hier dat er 2takten bestaan met kleppen.

Ik doelde op de bewuste grasmaaiermotor. Die werkt volgens het viertaktprincipe en Travelfast noemt dat tweetakt.
Terwijl hijzelf een link post naar de site waarop heel duidelijk is te zien dat het om een viertakt gaat. De grasmaaierproducent spreekt ook nergens van een tweetaktprincipe.
Als je die grasmaaiermotor bestudeert omdat je een essentieel gedeelte van dat systeem wilt overnemen dan valt het je op den duur toch wel op of je een viertaktprincipe of een tweetaktprincipe zit te bekijken?


edit: We weten nog waar 4takt voor staat?

per twee complete omwentelingen van de krukas is er één arbeidsslag:

inlaatslag, compressieslag, arbeidsslag en uitlaatslag.

Bij tweetakt voltrekt zich dat alles in één complete omwenteling van de krukas.

Daar hebben in- of uitlaatkleppen dus nix mee te maken.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 14-8-2006 om 14:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 6-11-2006 om 4:00 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
christianos 14-8-2006 14:03 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Dat weet toch iedereen wel hier dat er 2takten bestaan met kleppen.

Ik doelde op de bewuste grasmaaiermotor. Die werkt volgens het viertaktprincipe en Travelfast noemt dat tweetakt.
Terwijl hijzelf een link post naar de site waarop heel duidelijk is te zien dat het om een viertakt gaat. De grasmaaierproducent spreekt ook nergens van een viertaktprincipe.
Als je die grasmaaiermotor bestudeert omdat je een essentieel gedeelte van dat systeem wilt overnemen dan valt het je op den duur toch wel op of je een viertaktprincipe of een tweetaktprincipe zit te bekijken?



klopt jah viel me ook op.. beetje vreemd maar ze spreken van een viertakt principe en niet vaan een 4 tak opzich.. beetje wazig dus.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

het punt van de tegendruk om de carterruimte bij te vullen is dnek ik verwaarloosbaar omdat je daar ook mee te maken hebt bij enkele carb zonder ram air, het terugslaan van de brandstof tijdens het sluiten van de kleppen (denk aan uitvinding powerbox)

hoe het verder zit bij het de druk wanneer het membraan moet worden geopend kan ik ook niet zo 123 motiveren.

Bij een rami air met een enkele carb kan het geen kant op en zou je een powerbox kunnen monteren , heer niet aangezien je hier in het psruitstuk alle overdruk verliest via de 'open'carb.

wat mijn punt dus is, hoe kan je met zo'n open gat een druk creeren wat het hele ram air systeem is (onder druk meer cilinder vulling)
en ook snap ik niet hoe je met zo'n gat een rendementsverhoging van 30% krijgt, ik hoop dat Travel Fast dat mij uit zou willen leggen.

mijn vraagtekens zijn simpelgezegd
- de kleppen
- het membraan
- how the fuck er niet een heleboel mengsel via de 18 mm uit spuit..
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-9-2006 23:58 Print reply

Posts: 13700
vind het allemaal heel mooi klinken maar heb nog niets horen lopen/foto's gezien en eigk wel benieuwd na een dikke maand werk.


en of die efficienter met brandstof omgaat lijkt me ook moeilijk, misschien heb je wel betere verbranding maar je bouwt wel druk op.




 

Dit topic is 100156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved