Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34867 - Vliegwiel puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

50cc crosser 6-2-2006 20:05 Print topicpost

Posts: 1866
een gasreactie versnellen kan toch door een binnenrotor er op de zetten maar kan je dan niet het orgineele vliegwiel afdraaien en zo ja als dat kan hoe veel lichter kan je een orgineel puch vliegwiel lichter maken.
en wat weegt zon ding orgineel
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is

Terror 6-2-2006 20:06 Print reply

Posts: 9269
Gideon 6-2-2006 20:08 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
een gasreactie versnellen kan toch door een binnenrotor er op de zetten maar kan je dan niet het orgineele vliegwiel afdraaien en zo ja als dat kan hoe veel lichter kan je een orgineel puch vliegwiel lichter maken.
en wat weegt zon ding orgineel


leg zo;n ding op een weegschaal en je weet het.

afdraaien kan, wordt door veel mensen afgeraden ivm vliegwiel wat dan dus bijv scheurt of gewoon naar de hoere loopt, en al draai je em af, dan zal je het nog niet super merken.

beters koop je dus een binnerotorontsteking
 
SSTjoener
50cc crosser 6-2-2006 20:13 Print reply

Posts: 1866
maar hoe licht kan ik hem maken zo dat hij ook nog stationeer blijft draaien
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-2-2006 20:43 Print reply

Posts: 10835
stationair blijven draaien zal hij wel doen, maar je hebt kans dat je vliegwiel uit elkaar klapt bij hoog toerental als je hem te ver afdraaid. (maarja, puch maakt meestal niet zoveel toeren) Bij een mt'tje merk je het best goed als je je vliegwiel beetje afdraaid.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Honda SS50 6-2-2006 20:44 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
maar hoe licht kan ik hem maken zo dat hij ook nog stationeer blijft draaien



niet meer als 1 a 2 milimeter van de diameter
 
www.4strokealphen.nl
50cc crosser 6-2-2006 21:10 Print reply

Posts: 1866
mijn vraag hoeveel gram ik er van afkan halen niet hoeveel mm

 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Almer 6-2-2006 22:02 Print reply

Posts: 3325
je kan niet zomaar je vliegwiel afdraaien, komt echt wel wat meer bij kijken Hangt er helemaal van af waar je hem lichter maakt, waarmee en met welk doel...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
mijn vraag hoeveel gram ik er van afkan halen niet hoeveel mm



 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
TaNDeM 7-2-2006 8:31 Print reply
Posts: 131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
stationair blijven draaien zal hij wel doen, maar je hebt kans dat je vliegwiel uit elkaar klapt bij hoog toerental als je hem te ver afdraaid. (maarja, puch maakt meestal niet zoveel toeren) Bij een mt'tje merk je het best goed als je je vliegwiel beetje afdraaid.


Mijn puch draait anders ook 11 k hoor
 
christianos 7-2-2006 10:22 Print reply

Posts: 20445
bwa, vliegwiel afdraaien blijft heeeel link.
als je het verkeerd doet kan hij of verzwakt of in onbalans komen, en ik zou niemand een vliegwiel willen aanraden wat uit elkaar spat met 11.000 toeren en door je been komt zetten
neej, zelfs een aluminium vliegwiel kap houd dat niet tegen, het gaat overal doorheen.
beter koop je een binnenrotor..
 
Jarco 7-2-2006 10:28 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TaNDeM
[...]


Mijn puch draait anders ook 11 k hoor



11 k is niet veel hoor nja voor een puch mischien wel , maar mijn std airsal draait al 13 k....

 
Almer 7-2-2006 12:00 Print reply

Posts: 3325
dat doet er niet toe hoeveel toeren jou geval draait, het gaat erom of ie zn vliegwiel af kan draaien, als ik zn profiel zo zie, dan kan ik der aardig uit opmaken dat ie een beunpuch voor de cross heeft, ik zou het niet doen want als jij dan op de top rijdt en je krijgt wat met je vliegwiel dan ben je zuur Beter voer je eerst andere dingen op, zoals cilinder, uitlaat en carb ed, en anders een binnenrotor, alleen zal dat niet veel helpen op een puch denk k

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



11 k is niet veel hoor nja voor een puch mischien wel , maar mijn std airsal draait al 13 k....



 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 1339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved