Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontstekingsprobleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #34865 - Ontstekingsprobleem?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kawasaa 6-2-2006 18:19 Print topicpost

Posts: 778
Vandaag reed ik naar school en net voor ik het schoolplein oprij valt de brommer in 1 keer uit.. onderweg had hij ook al niet zon goed gasreactie als in ff gas terug nam en weer optrok. Ook als ik de koppeling introk voor een kruispunt moest ik extra gas geven om hem aan de praat te houden.

3 uur later geprobeerd hem te starten nadat ik de bougie schoon had gemaakt, ding deed nog steeds niet. Ik kickte een paar keer en er kwamen alleen maar knallen uit de uitlaat en het begon te ruiken naar vuurwerk .

Wat is er aan de hand, iets met de ontsteking denk ik zo maar wat precies?
 

Schrabbekerke 6-2-2006 18:20 Print reply

Posts: 1812
Bougie kapot?
 
HayeSM 6-2-2006 18:24 Print reply

Posts: 3052
ff vliegwiel eraf.. ontsteking is denk is naar "achter" geschoven. staat nu te laat dus..

en idd even ander bougietje kopen
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Kawasaa 6-2-2006 18:24 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Bougie kapot?


hij vonkte gewoon goed tenminste zo oogde het.. ik kan nu niet checken want ding staat nog op school.

ligt het misschien aan het tijdstip van vonken of verkeerde warmtegraad van de bougie? (warmtegraad is nu 7)

kawasaki ar50
orginele 50 1 keer gehoond
14mm mikuni sproeier 110
voor de rest orgineel loopt tegen de 70
 
Schrabbekerke 6-2-2006 18:25 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


hij vonkte gewoon goed tenminste zo oogde het.. ik kan nu niet checken want ding staat nog op school.

ligt het misschien aan het tijdstip van vonken of verkeerde warmtegraad van de bougie? (warmtegraad is nu 7)

kawasaki ar50
orginele 50 1 keer gehoond
14mm mikuni sproeier 110
voor de rest orgineel loopt tegen de 70


Een kapotte bougie kan nog goed vonken (op het oog)
 
Kawasaa 6-2-2006 18:27 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Een kapotte bougie kan nog goed vonken (op het oog)


weet ik daarom zei ik het ook maar dit gaat niet in de tientallen euro's lopen, bijv. spoelen doorgefikt ofiets?
 
Kawasaa 6-2-2006 21:12 Print reply

Posts: 778
Ik heb zonet mijn brommer opgehaald en direct het vliegwiel eraf gehaald. De ontsteking bleek nog gewoon hetzelfde(op tijd) te staan. Ik bougie schoongemaakt en proberen te starten, 1 keer kick ding liep heel ff toe sloeg die af. Ding aangedruk gebeurt niks alleen om de zoveel tijd een keer zon pof hetzelfde als je een slang ontkoppeld van de compersor.

Bougie er weer uitgedraaid--> helemaal nat maar niet zwart ofiets

Weet iemand wat ik moet doen om die probleem op te lossen?
 
richard3 6-2-2006 21:56 Print reply

Posts: 5198
veel benzine geen vonkjes dus als ie nat is
bougie dus
of vlotter die blijft hangen maar lijkt me sterk

 
op naar de grote brommers
denollie(the real one) 6-2-2006 22:49 Print reply

Posts: 501
als je de bougie ziet vonken als je kickt is dit op zo'n 400-800 toeren. de tijd tussen twee vonken in is nu maximaal, je bougietje moet ook werken op hoge toerentalle, dit word meestal onderschat
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
psychopatje 6-2-2006 23:37 Print reply

Posts: 5621
nieuw bougietje proberen maar
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
cmtheman 7-2-2006 13:55 Print reply

Posts: 2710
nieuwe bougie
 
ZAC #802, KNMV #82
KaWaReZ 7-2-2006 13:58 Print reply

Posts: 20582
carb ff kuisen voor de zekerheid, nu je toch bezig bent

B9ES raadk aan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kawasaa 7-2-2006 14:33 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
carb ff kuisen voor de zekerheid, nu je toch bezig bent

B9ES raadk aan


carb. mooi schoongemaakt plus nieuwe benzineslang en filter
Ik heb er nu een B7ES inzitten raadde de brommerboer mij aan.
Hij liep weer in 1 keer

maar waarom een B9ES ? is dit niet te heet of juist niet?
 
mbrulezzz 7-2-2006 14:40 Print reply

Posts: 2084
b9 zit dichter bij het schroef draad....
dus koelt beter want geeft meer warmte af aan je kop.
terwijl n b7 meer ruimte heeft tusse die witte neus (isolator?hoe heet dat ding ook alweer.....) en het schroefdraad en dus minder goed koelt.... dus b7 in winter kan goed in de zomer zou ik um iets hoger pakke dus n b8 of mss zelfs b9....

of je laat gewoon net zoals ik (std 80cc mb) er altijd n b9 in

Dit bericht is gewijzigd door mbrulezzz op 7-2-2006 om 14:41 uur.
 
MB racing
Kawasaa 7-2-2006 14:55 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
b9 zit dichter bij het schroef draad....
dus koelt beter want geeft meer warmte af aan je kop.
terwijl n b7 meer ruimte heeft tusse die witte neus (isolator?hoe heet dat ding ook alweer.....) en het schroefdraad en dus minder goed koelt.... dus b7 in winter kan goed in de zomer zou ik um iets hoger pakke dus n b8 of mss zelfs b9....

of je laat gewoon net zoals ik (std 80cc mb) er altijd n b9 in

Dit bericht is gewijzigd door mbrulezzz op 7-2-2006 om 14:41 uur.


kej dan laat ik nu wel de 7 erin zitten
ik had er trouwens eerst een net iets andere bougie in zitten met een R erop, betekent dit dat het ook als een soort weerstand is ofzo en wat is het voordeel ervan of juist nadeel?
 

Dit topic is 845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved