Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #3486 - 50 cc zeta met 20 mm carb?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1186 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
swiss |
10-4-02?15:23 |
Posts: 672 |
ehum ja kijk. mijn 16 mik is nu dus helemal gaar. dus ik ga me een nieuwe (helemaal nieuw) carb kopen. ik kan kiezen tussen 16, 20 en 24 mm allemaa 44.95 euro.
nu wil ik eigenlijk binnekort een 50 zeta aanschaffen. maar over een tijdje gewoon ee n70 cc erop gooien. (na school en zo).
nu kan ik natuurlijk de 16 mm kopen. die rijd en op de zeta en op de 70 cc. maar als ik 70cc heb is ee n20 mm natuurlijk veel leuker. nu weet ik dat ee n20 mm niet lekekr op 50 cc rijd, maar geldt dat ook voor en zeta? rijd ie daar ook schrot mee? i kzelf denk vanwel.
ohaj en gaat een 24 mm op een 70 cc?
nog ene keer bedankt voor de moeite
|
|
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w |
|
Robert Lukkes |
10-4-02?15:31 |
Posts: 1406 |
Voor 70cc zeta "moet" je gewoon 20mm achterzetten.
Dat zou ik gewoon doen als je straks een 70cc koopt.
Maakt niet uit bij welk type honda.
20mm hoort bij 70cc Zeta.
|
|
I'm a supersonic highspeed racer |
|
Sneks |
10-4-02?22:26 |
Posts: 2499 |
24mm kan trouwens prima op de meeste 70cc cilinders
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
swiss |
10-4-02?22:36 |
Posts: 672 |
ehum ik vroeg me dus af of een !50! cc zeta met en 20 mm samegaat, of is dat dan toch te groot?
|
|
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w |
|
Woeter |
10-4-02?22:57 |
Posts: 2832 |
Ik denk dat 20mm wel gaat, ik had hiervoor ook 21mm dellorto op mijn 50cc LC, dat ging prima, verbruik lag wel aardig hoog, iets van 1:17 maar op een 50 zeta kan het wel denk ik
|
|
|
|
MB50TUNED |
11-4-02?11:20 |
Posts: 1054 |
inlaatpoort kan wel 21 mm aan. Als je een goede uitlaat en goed membraan gebruikt moet het wel kunnen. (homoet 50 dus en geen std membraan)
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
-Michiel RS- |
11-4-02?18:26 |
Posts: 2803 |
kan wel hoor, een vriend had ook een 20mm op z'n 50imi ! hij zei dat het een stuk beter liep dan een standaard carb !
|
|
|
|
Martijn |
11-4-02?23:35 |
Posts: 10000 |
kweenie hoe jij aan een 50cc zeta cil. wil komen voor sh?? zijn niet te krijgen... als je er wel aan kan komen heb ik nog een maat die er een zoekt... moet je ff msnen ofzo of mailen...
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 6-8-2012 om 23:06 uur.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Steve_ZHC |
12-4-02?11:04 |
Posts: 2716 |
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
kan wel hoor, een vriend had ook een 20mm op z'n 50imi ! hij zei dat het een stuk beter liep dan een standaard carb !
MOI!!! :n :n
Dat is net zoiets als een 32mm op een 70cc imi zetten, een 16mm rijdt wel beter als 20 op 50cc hoor!!!
Vind gewoon een 18mm, je geeft al aan dat je straks met 70cc naar school wilt rijden, dan is 20mm echt vet zuipen geblazen hoor!!!
Hier in het dorp rijden een paar MT'tjes rond:
ik; 70 imi met 16mm en powerfilter, top: 85 op teller
JW; 50 zeta met 12mm en origineel filter, top: 80 op teller
Michel; 50 imi met 12 mm en origineel filter, top: 85 op teller (dit is een wonderbrommer)
Reinder; 50 eurocilindro met 4kleps en 12mm met origineel filter, top: weet ik veel, ga niet met hem om
gerefo1: 50 weetikveel met 12mm, top: 80
gerefo2: 70 imi met 18mm, top: ik ben toch sneller, daar gaat het om...
Peter; 125 met 20mm en 70 tecno uitlaatje, geen filter, top: 120/130 ofsow. verbruik 80 km op 5/6 liter
|
|
|
|
MB50TUNED |
12-4-02?11:32 |
Posts: 1054 |
Quote: Originally posted by: MT5 Racer?
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
kan wel hoor, een vriend had ook een 20mm op z'n 50imi ! hij zei dat het een stuk beter liep dan een standaard carb !
MOI!!! :n :n
Dat is net zoiets als een 32mm op een 70cc imi zetten, een 16mm rijdt wel beter als 20 op 50cc hoor!!!
Vind gewoon een 18mm, je geeft al aan dat je straks met 70cc naar school wilt rijden, dan is 20mm echt vet zuipen geblazen hoor!!!
Hier in het dorp rijden een paar MT'tjes rond:
ik; 70 imi met 16mm en powerfilter, top: 85 op teller
JW; 50 zeta met 12mm en origineel filter, top: 80 op teller
Michel; 50 imi met 12 mm en origineel filter, top: 85 op teller (dit is een wonderbrommer)
Reinder; 50 eurocilindro met 4kleps en 12mm met origineel filter, top: weet ik veel, ga niet met hem om
gerefo1: 50 weetikveel met 12mm, top: 80
gerefo2: 70 imi met 18mm, top: ik ben toch sneller, daar gaat het om...
Peter; 125 met 20mm en 70 tecno uitlaatje, geen filter, top: 120/130 ofsow. verbruik 80 km op 5/6 liter
16 mm rijd ZEKER NIET altijd beter op een 50 cc dan 20mm. Dit is maar net afhankelijk van de setup, hoeveel toeren die draait o.a. Als je een grotere carb neemt verlies je onderin vermogen en krijg je er bovenin vermogen bij (als de rest van je setup de carb aan kan).
Ik heb trouwens met 24 mm op een 50 imi tuned gereden, dit was wel wat teveel van het goede . Maar een 24 mm op een 50 cc cilindertje wat 14000 rpm draait kan makkelijk.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Neonlampje |
12-4-02?12:32 |
Posts: 14825 |
groot is niet altijd goed, je krijgt erdoor minder hoge instroomsnelheid.. volgens mij moet de grootte van de carb vast wel te berekenen zijn...
|
|
|
|
barry |
12-4-02?14:58 |
Posts: 7387 |
we hadden op de crossmt voor de 8uren cross en 50zeta met 24mm carb zitten, dit ging prima, maar was dan ook getuned, draaide ook verneukt veel rpm!
maar ik vind dat je ook moet kijken naar de verhouding van vermogenwinst en benzine verbruik, bij een 16mm en 20mm zal de top van een 20mm misschien iets hoger liggen maar veeeel meer zuipen, maar dat hangt ook weer sterk af van je sproeier...
|
|
He? |
|
NSR RULEZZ |
12-4-02?15:45 |
Posts: 4934 |
Quote: Originally posted by: MT5 Racer?
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
kan wel hoor, een vriend had ook een 20mm op z'n 50imi ! hij zei dat het een stuk beter liep dan een standaard carb !
MOI!!! :n :n
Dat is net zoiets als een 32mm op een 70cc imi zetten, een 16mm rijdt wel beter als 20 op 50cc hoor!!!
Vind gewoon een 18mm, je geeft al aan dat je straks met 70cc naar school wilt rijden, dan is 20mm echt vet zuipen geblazen hoor!!!
Hier in het dorp rijden een paar MT'tjes rond:
ik; 70 imi met 16mm en powerfilter, top: 85 op teller
JW; 50 zeta met 12mm en origineel filter, top: 80 op teller
Michel; 50 imi met 12 mm en origineel filter, top: 85 op teller (dit is een wonderbrommer)
Reinder; 50 eurocilindro met 4kleps en 12mm met origineel filter, top: weet ik veel, ga niet met hem om
gerefo1: 50 weetikveel met 12mm, top: 80
gerefo2: 70 imi met 18mm, top: ik ben toch sneller, daar gaat het om...
Peter; 125 met 20mm en 70 tecno uitlaatje, geen filter, top: 120/130 ofsow. verbruik 80 km op 5/6 liter
jo ken je ook lui uit HAREN??? en welke school zit jij dan??
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
verwijderd |
12-4-02?16:37 |
Posts: 4082 |
kleine carbs is beter voor bochtige circuits (betere gas reactie), met een dikke carb kun je hoge top halen
|
|
|
|
Sneks |
12-4-02?18:41 |
Posts: 2499 |
bahalve als je een kartcarb. hebt
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
wipe-out |
12-4-02?21:43 |
Posts: 7672 |
wat is er dan zo speciaal aan carbs die op karts zitten?
|
|
|
|
Dit topic is 1186 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|