Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ns1 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34852 - ns1 blok
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 5-2-2006 22:01 Print topicpost

Posts: 8825
hallo,
ik zit eraan te denken een ns1 blok voor m'n sh te kopen alleen heel veel lui zeggen dat je heel veel gezijk hebt met die blokken dat ze stuk lopen e.d. hebben julie daar ook ervaring mee?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Supernova 5-2-2006 22:06 Print reply

Posts: 7654
Denk dat het meer gezeik is omd at blok mooi derin te krijgen radiateurs op te hangen en dat soort dingen die ns-1 blokken zijn volgens mij wel goed
 
WP Car Customs
rubbert 5-2-2006 22:07 Print reply

Posts: 8825
dat valt toch wel mee gewoon een mtx r2 radiateurtje erin

 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joostvdw 5-2-2006 22:08 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova
Denk dat het meer gezeik is omd at blok mooi derin te krijgen radiateurs op te hangen en dat soort dingen die ns-1 blokken zijn volgens mij wel goed


blok past er zo 1 op 1 in hoor

ns1 blok is het snelste originele blok van honda, is weer net iets anders dan de MBX blokken, sommige zeggen beter, maar zomaar kapot lopen doet het niet

wel lastig om zuigers voor te krijgen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
khpoppema 5-2-2006 22:08 Print reply

Posts: 3199
nou t probleem is emt deze dingen dat newe onderdelen 2e hands schaars zijn en new duur.

verder zijn de opvoermogelijkheden van een sn1 blok beperkt, dat blijft bij groter carbs en (voor mtx heb je dan de gia 80 liggen).

maar het zijn kwalitatief betere blokken en snellere dan de 80 cc blokken.



mijn mtx r1 rad is zo aan te sluiten


Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 5-2-2006 om 22:08 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Joostvdw 5-2-2006 22:15 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
nou t probleem is emt deze dingen dat newe onderdelen 2e hands schaars zijn en new duur.

verder zijn de opvoermogelijkheden van een sn1 blok beperkt, dat blijft bij groter carbs en (voor mtx heb je dan de gia 80 liggen).

maar het zijn kwalitatief betere blokken en snellere dan de 80 cc blokken.



mijn mtx r1 rad is zo aan te sluiten


Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 5-2-2006 om 22:08 uur.


als je een NS1 cil opboort en tuned, heb je een van de snelste honda cilinders, dus qua opvoeren zit het wel goed

enige "echte" probleem in mijn ogen zijn de zuigers (andere krukaspen) maar met een ander naaldlager of een MBX kruk/drijfstang is dat oko weer opgelost
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mallemeeuw 5-2-2006 22:42 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


als je een NS1 cil opboort en tuned, heb je een van de snelste honda cilinders, dus qua opvoeren zit het wel goed

enige "echte" probleem in mijn ogen zijn de zuigers (andere krukaspen) maar met een ander naaldlager of een MBX kruk/drijfstang is dat oko weer opgelost


mee eens.
is pen 13 ofzow volgens mijn
maar bij skf hebben ze zo naaldlagertjes liggen die iets dikker zijn dus krijg je pen 12 ofzoiets
nieuwe zuiger kost 100Euro
 
!!!! Lambal United !!!!
rubbert 5-2-2006 22:48 Print reply

Posts: 8825
waarom kost zo'n zuiger dan zoveel?

 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
khpoppema 5-2-2006 22:56 Print reply

Posts: 3199
omdat deze alleen honda ori te koop zijn, en ori honda onderdelen zijn egt heel duur.

maar blok is snel, origineel dus wel betrouwbaar, en honda kwaliteit
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
rubbert 6-2-2006 7:35 Print reply

Posts: 8825
ik denk dat ik nu wel genoeg weet. de zuigers zijn dus duur maar het blok zelf is heel betrouwbaar.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
bart de scootergek 6-2-2006 8:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik denk dat ik nu wel genoeg weet. de zuigers zijn dus duur maar het blok zelf is heel betrouwbaar.



blok is gebaseerd op een mbx blok, hier en daar wat andere dingen zoals die krukas, een ontsteking en meer weet ik niet. dus je hebt sowiso wel een goed blok, alleen die zuigers zijn duur. maar met dat speciale naaldlager kun je er dus gewoon mbx cilinder opzetten, zuigers zijn daar weer makkelijker voor te krijgen.
 
Honda RC-33
rubbert 6-2-2006 16:08 Print reply

Posts: 8825
en hoeveel kost zo'n naaldlager btw en waar kun je die krijge gewoon bij de brommerboer?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
bart de scootergek 6-2-2006 16:11 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
en hoeveel kost zo'n naaldlager btw en waar kun je die krijge gewoon bij de brommerboer?



lees de post van mallemeeuw eens, ik denk dat wanneer je bij een lagerboer ernaar vraagt je meer kans hebt dan bij een gemiddelde bromboer.
 
Honda RC-33
rubbert 6-2-2006 16:22 Print reply

Posts: 8825
k
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Frysk 6-2-2006 16:37 Print reply

Posts: 34930
ik heb een NSR met NS1 blok
nou het blaast iig wel dus om opvoeren hoef je je eigenlijk niet zorgen te maken rijd zo hard genoeg mischien met snellere uitlaat


blok past 100% perfect
ff radiateurtje ophangen en klaar
 
giggitybyte
rubbert 6-2-2006 16:38 Print reply

Posts: 8825
maar hoe hard lopen ze dan gemiddeld met ong 24 mm erachter
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved