Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Andere Carb?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34831 - Andere Carb?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sup3rr Brav0.. 5-2-2006 11:03 Print topicpost

Posts: 232
Ik heb nu net mijn honda MT weer klaar om te rijden..
blok gereviseerd enzo..
maar nu heb ik ook andere tandwielen ( 15/49 ) omdat hij met mijn vorige vertanding ( 12/49 ) overtoeren maakte en op top niet voor uit te branden was..
Alleen nu ben ik uiteraard wel trekkracht kwijt.
in de powerband trekt ie nog even hard maar het duurt echt een eeuwigheid voor hij goed in de toeren komt vooral in de 2.. in de 3e en 4e versnelling kan ik hem wel goed doortrekken.
Setup :
Athena 70cc
21mm Mikuni
Proma
en nog wat kleine dingen..
Nu wil ik graag onderin vooral in 1e en 2e versnelling meer trekkracht..
Ik zat zelf te denken om een 24mm Oko vlakschuif te kopen met een senda Spruitstuk..
naar mijn mening moet dit gewoon passen of passend te maken zijn.
Maar zou dit veel schelen en zou het geen overkill zijn op mijn setup ?

mvg
 

mulder 5-2-2006 11:07 Print reply

Posts: 13701
Zou geen overkill zijn, maar het verschil met 21mm is nauwelijks merkbaar.
Heb je de carburateur wel helemaal goed afgesteld? En meteen met 3 tandjes voor veranderen, dat voel je wel heel erg. Meestal is een tandje hoger al genoeg.
 
sup3rr Brav0.. 5-2-2006 11:11 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Zou geen overkill zijn, maar het verschil met 21mm is nauwelijks merkbaar.
Heb je de carburateur wel helemaal goed afgesteld? En meteen met 3 tandjes voor veranderen, dat voel je wel heel erg. Meestal is een tandje hoger al genoeg.


Jaa nja kon goedkoop aan dat tandwiel komen, bovendien hoor ik van iedereen dat ze met 15/45 rijden met 70cc dus..
ook was mijn topsnelheid maar 60 met die vorige vertanding..
maar wat ik me vooral afvraag is of het feit dat die oko een D-Slide Carb. is nou veel verschil zou maken?

 
mulder 5-2-2006 11:12 Print reply

Posts: 13701
Alleen is je gasreactie, persoonlijk vind ik d-slide gezeur echt onzin.
En dat iedereen met die vertanding rijd wil niks zeggen, iedereen heeft zn eigen vertanding natuurlijk ik rijd met 13-40..
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-2-2006 11:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Alleen is je gasreactie, persoonlijk vind ik d-slide gezeur echt onzin.
En dat iedereen met die vertanding rijd wil niks zeggen, iedereen heeft zn eigen vertanding natuurlijk ik rijd met 13-40..


13/40 staat gelijk aan 16/49 dus zelfs zn oude vertanding was al zwaar genoeg

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/115

als je de voorbeeld berekening onderaan kijkt zie je dat je carb goed is

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 5-2-2006 om 11:19 uur.
 
Saknet 5-2-2006 11:24 Print reply

Posts: 10355
met vergelijkbare setup reed ik met 17/42 vertanding op mijn ex mts..
en dat trok in zn 4 ook nog hoor

naar mijn mening klopt er iets niet helemaal bij jou, of je rijd alleen door de bagger dan kan et wel kloppen..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2006 om 11:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Almer 5-2-2006 11:28 Print reply

Posts: 3325
hmm die carb is opzich wel goed, ik denk eerder dat je cilinder gewoon lui is omdat die altijd met een lichte vertanding heeft gereden, ik gok op versleten zuigerveren, mijn MalossiMT heeft precies hetzelfde, en die zuigerveren zijn ook niet veel meer volgens mij, ook geen power... Maar je kan beter wat licht vertanden, heb je meer trekkrach, je zuiger krijgt niet zo op zn donder, en de top is gelijk, alleen draai je wat meer toeren...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
sup3rr Brav0.. 5-2-2006 12:33 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm die carb is opzich wel goed, ik denk eerder dat je cilinder gewoon lui is omdat die altijd met een lichte vertanding heeft gereden, ik gok op versleten zuigerveren, mijn MalossiMT heeft precies hetzelfde, en die zuigerveren zijn ook niet veel meer volgens mij, ook geen power... Maar je kan beter wat licht vertanden, heb je meer trekkrach, je zuiger krijgt niet zo op zn donder, en de top is gelijk, alleen draai je wat meer toeren...


Aan trekkracht geen tekort hoor..
zodra die in de powerband komt trekt ie echt als de ziekte..
Alleen onder de powerband heeft ie echt GEEN vermogen..
en mijn top gaat er wel op achteruit.. want nu heb ik de 80 makkelijk gehaald.. en met vorige vertanding haald ik net 60 :S..
had gewoon overtoeren op top..


 
Joostvdw 5-2-2006 12:41 Print reply

Posts: 4789
met een grotere carb zal dat dooie stuk onderin toeren nog erger worden, bovenin toeren zal je mss iets meer kracht hebben, maar waarschijnlijk amper merkbaar

je hebt nu eenmaal een snelle 2takt, die hebben altijd zo'n dood stuk, enige manier om daar fatsoenlijk af te komen is meer cc
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
wiebutt 5-2-2006 12:43 Print reply

Posts: 6264
Ik denk dat je moet leren rijden met een powerband.
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2006 12:46 Print reply

Posts: 10560
ik vind 15/49 eigenlijk nog steeds een hele lichte vertanding , zelf heb ik 17/38 met een eurokit en deze trekt elke versnelling nog .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
sup3rr Brav0.. 5-2-2006 12:52 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik vind 15/49 eigenlijk nog steeds een hele lichte vertanding , zelf heb ik 17/38 met een eurokit en deze trekt elke versnelling nog .



Hij trekt ook wel in elke versnelling.. alleen als ik van de 1 naar de 2 schakel valt ie weg..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2006 12:53 Print reply

Posts: 10560
verder doortrekken in de 1 , iets meer met je koppeling spelen naar de 2 .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
sup3rr Brav0.. 5-2-2006 12:56 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
verder doortrekken in de 1 , iets meer met je koppeling spelen naar de 2 .


trek hem in de 1 helemaal door tot ie geen vermogen meer geeft..
en hoe bedoel je meer met koppeling spele ? meer gas geven voor dat ik koppeling loslaat in de 2 ?
want van 2 naar de 3 en verder trekt ie wel gewoon door

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2006 12:58 Print reply

Posts: 10560
brommer iets meer in toeren houden tijdens het schakelen naar de 2 (laten slippen)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
sup3rr Brav0.. 5-2-2006 13:49 Print reply

Posts: 232
Hm Nja zal wel probere.. Iedereen bedankt voor reacties..

 

Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved