mulder |
5-2-2006 11:07 |
Posts: 13701 |
Zou geen overkill zijn, maar het verschil met 21mm is nauwelijks merkbaar.
Heb je de carburateur wel helemaal goed afgesteld? En meteen met 3 tandjes voor veranderen, dat voel je wel heel erg. Meestal is een tandje hoger al genoeg.
|
|
|
|
sup3rr Brav0.. |
5-2-2006 11:11 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Zou geen overkill zijn, maar het verschil met 21mm is nauwelijks merkbaar.
Heb je de carburateur wel helemaal goed afgesteld? En meteen met 3 tandjes voor veranderen, dat voel je wel heel erg. Meestal is een tandje hoger al genoeg.
Jaa nja kon goedkoop aan dat tandwiel komen, bovendien hoor ik van iedereen dat ze met 15/45 rijden met 70cc dus..
ook was mijn topsnelheid maar 60 met die vorige vertanding..
maar wat ik me vooral afvraag is of het feit dat die oko een D-Slide Carb. is nou veel verschil zou maken?
|
|
|
|
mulder |
5-2-2006 11:12 |
Posts: 13701 |
Alleen is je gasreactie, persoonlijk vind ik d-slide gezeur echt onzin.
En dat iedereen met die vertanding rijd wil niks zeggen, iedereen heeft zn eigen vertanding natuurlijk ik rijd met 13-40..
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
5-2-2006 11:17 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Alleen is je gasreactie, persoonlijk vind ik d-slide gezeur echt onzin.
En dat iedereen met die vertanding rijd wil niks zeggen, iedereen heeft zn eigen vertanding natuurlijk ik rijd met 13-40..
13/40 staat gelijk aan 16/49 dus zelfs zn oude vertanding was al zwaar genoeg
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/115
als je de voorbeeld berekening onderaan kijkt zie je dat je carb goed is
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 5-2-2006 om 11:19 uur.
|
|
|
|
Saknet |
5-2-2006 11:24 |
Posts: 10355 |
met vergelijkbare setup reed ik met 17/42 vertanding op mijn ex mts..
en dat trok in zn 4 ook nog hoor
naar mijn mening klopt er iets niet helemaal bij jou, of je rijd alleen door de bagger dan kan et wel kloppen..
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2006 om 11:25 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Almer |
5-2-2006 11:28 |
Posts: 3325 |
hmm die carb is opzich wel goed, ik denk eerder dat je cilinder gewoon lui is omdat die altijd met een lichte vertanding heeft gereden, ik gok op versleten zuigerveren, mijn MalossiMT heeft precies hetzelfde, en die zuigerveren zijn ook niet veel meer volgens mij, ook geen power... Maar je kan beter wat licht vertanden, heb je meer trekkrach, je zuiger krijgt niet zo op zn donder, en de top is gelijk, alleen draai je wat meer toeren...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
sup3rr Brav0.. |
5-2-2006 12:33 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm die carb is opzich wel goed, ik denk eerder dat je cilinder gewoon lui is omdat die altijd met een lichte vertanding heeft gereden, ik gok op versleten zuigerveren, mijn MalossiMT heeft precies hetzelfde, en die zuigerveren zijn ook niet veel meer volgens mij, ook geen power... Maar je kan beter wat licht vertanden, heb je meer trekkrach, je zuiger krijgt niet zo op zn donder, en de top is gelijk, alleen draai je wat meer toeren...
Aan trekkracht geen tekort hoor..
zodra die in de powerband komt trekt ie echt als de ziekte..
Alleen onder de powerband heeft ie echt GEEN vermogen..
en mijn top gaat er wel op achteruit.. want nu heb ik de 80 makkelijk gehaald.. en met vorige vertanding haald ik net 60 :S..
had gewoon overtoeren op top..
|
|
|
|
Joostvdw |
5-2-2006 12:41 |
Posts: 4789 |
met een grotere carb zal dat dooie stuk onderin toeren nog erger worden, bovenin toeren zal je mss iets meer kracht hebben, maar waarschijnlijk amper merkbaar
je hebt nu eenmaal een snelle 2takt, die hebben altijd zo'n dood stuk, enige manier om daar fatsoenlijk af te komen is meer cc
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
wiebutt |
5-2-2006 12:43 |
Posts: 6264 |
Ik denk dat je moet leren rijden met een powerband.
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
5-2-2006 12:46 |
Posts: 10560 |
ik vind 15/49 eigenlijk nog steeds een hele lichte vertanding , zelf heb ik 17/38 met een eurokit en deze trekt elke versnelling nog .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
sup3rr Brav0.. |
5-2-2006 12:52 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik vind 15/49 eigenlijk nog steeds een hele lichte vertanding , zelf heb ik 17/38 met een eurokit en deze trekt elke versnelling nog .
Hij trekt ook wel in elke versnelling.. alleen als ik van de 1 naar de 2 schakel valt ie weg..
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
5-2-2006 12:53 |
Posts: 10560 |
verder doortrekken in de 1 , iets meer met je koppeling spelen naar de 2 .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
sup3rr Brav0.. |
5-2-2006 12:56 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
verder doortrekken in de 1 , iets meer met je koppeling spelen naar de 2 .
trek hem in de 1 helemaal door tot ie geen vermogen meer geeft..
en hoe bedoel je meer met koppeling spele ? meer gas geven voor dat ik koppeling loslaat in de 2 ?
want van 2 naar de 3 en verder trekt ie wel gewoon door
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
5-2-2006 12:58 |
Posts: 10560 |
brommer iets meer in toeren houden tijdens het schakelen naar de 2 (laten slippen)
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
sup3rr Brav0.. |
5-2-2006 13:49 |
Posts: 232 |
Hm Nja zal wel probere.. Iedereen bedankt voor reacties..
|
|
|
|