Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beste Schakelbrommerblok aller tijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34821 - Beste Schakelbrommerblok aller tijd...
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schrabbekerke 4-2-2006 19:41 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
ik blijf erbij, puch blokken zijn het beste. En met beste bedoel ik dan blokken die blijven lopen en zo goed als niet kapot gaan, en als ze kapot gaan dan hoef je ook zeker niet diep in de portemonnee, zoals bij menig ander merk.

Blokken zijn mss wat traag in optrekken maar ze kunnen anders vrij hard lopen...


Puch blokken het beste, ha-ha

Denk is aan de onsteking enzo..
 
mblover 4-2-2006 19:42 Print reply

Posts: 5391
Laat ik het dan anders formuleren, ik heb geen problemen met die am6 bak... gemekker dus imho.

Maar tis gewoon een nutteloze discussie, iedereen ge*lt weer op een ander blokkie, en elk blok heeft z'n voor en z'n nadelen, er is dus eigenlijk geen "Beste" schakelbrommerblok in mijn ogen.
 
-Tom- 4-2-2006 19:44 Print reply

Posts: 4150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
honda 4takt natuurlijk.4takt slijt gewoon minder hard dan 2 takt dat is gewoon een feit.En als je het dan op ori honda houdt, gaat het haast niet kapot.Die ouder zundapp en kreidler blokken zijn ook erg goed.Honda 2 takt blokken,zoals mb/ mt zijn ook wel goed.Maar minder als de 4takt natuurlijk.Verder is fs1 geowon kut.MIjn pa verteld nog wel dat die maat van hem vroeger ook een fs1.Die moest om de zoveel km wachten,omdat zijn cilinder te warm was. En vrijwel alle fs1en hebben allemaal wle een paar keer een vastkaaier gehad op een originele cilinder

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 4-2-2006 om 19:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 4-2-2006 om 19:36 uur.

moet 'ie eens leren afstellen
Die van mij is nog nooit vastgekaaid. Als je normaal met je spul om gaat en goed afstelt lopen ze niet vast. Je hebt dus duidelijk geen ervaring met 't spul...
Zundapp blok is kut, heeft trekspie schakeling. Kreidler lekt heel vaak, vooral de blokken met trappers. En schakelt kut in vergelijking met iedere japanse brommer. Hardstikke grote slag (net zoals zundapp btw).
 
FTS Member
HersenSpinsel 4-2-2006 19:44 Print reply

Posts: 2984
haha puch is echt niet de beste, puch is slap en de ontsteking zuigt.. ze trekken ook heel traag op ..
 
HPT www.derbi-club.com!
stoeptegel 4-2-2006 19:50 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

moet 'ie eens leren afstellen
Die van mij is nog nooit vastgekaaid. Als je normaal met je spul om gaat en goed afstelt lopen ze niet vast. Je hebt dus duidelijk geen ervaring met 't spul...
Zundapp blok is kut, heeft trekspie schakeling. Kreidler lekt heel vaak, vooral de blokken met trappers. En schakelt kut in vergelijking met iedere japanse brommer. Hardstikke grote slag (net zoals zundapp btw).


je vertelde zelf tijdens de nijmegen meeting bij de mac,dat ie cil van jou laatst nog was vastgekaaid.En jij reed toch met een kleiner zuiger in je cil ofzo.Je had in ieder geval niet optimale compressie omdat ie anders vast kaaide als de cil wat warmer werd?
 
80 cc ownatsj
-Tom- 4-2-2006 19:51 Print reply

Posts: 4150
Die van mij was niet vastgekaaid, die van m'n pa was 1x vastgelopen, een pistonpenclip uitgelopen, dat is niks motorisch. En ja, ik rijd met een iets ruimere zuigerspeling (dan de meeste aluminiumcilinders/zuiger combinatie bij moderne brommers), omdat het een gietijzeren cilinder is en een alu zuiger. Gietijzer zet minder uit als alu. (en langzamer). Dat bedoel ik met het spul kennen en ervaring ermee hebben Compressie heeft 'ie genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 4-2-2006 om 19:52 uur.
 
FTS Member
stoeptegel 4-2-2006 19:55 Print reply

Posts: 3085
ow ok, dan heb ik het indd verkeerd begrepen.Maar dan nog, de ervaring die ik er van hoor van sommige mensen.Het blijven maar iele kleine blokjes.Met verrekte kleine koelvinnen.Niets iets voor mij dus Ach nouja, ieder zo zijn eigen mening

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 4-2-2006 om 19:56 uur.
 
80 cc ownatsj
Hondalover19 4-2-2006 19:57 Print reply

Posts: 1255
Ik ben een honda man en kzou ook een honda blok kiezen.Men andere keus zou een kawa ar blok zijn ,die zijn iets beter gemaakt vind ik ivm krukas en lagers, alleen dat een kawa blok net iets minder ori power heeft als een ori honda blok .Honda is degelijk en kan ook wel snel zijn.Kawasaki is net iets meer degelijker maar heeft een iets mindere cilinder vind ik.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Whoopz0r 4-2-2006 20:05 Print reply
Posts: 945
Als je echt het allerbetrouwbaarste degelijkste blok wil hebben moet je een zundapp 3 hand bak nemen. Deze zijn namelijk onverwoestbaar omdat ze nog uit een tijd stammen waarin nog goed spul werd gemaakt. Zundapp zelf voerde de bromfietsen ook al uit van ca 1960 tot 1980 met hetzelfde blok en die blok is gewoon niet stuk te krijgen.
 
Z
Ice Ap rs50 4-2-2006 20:07 Print reply

Posts: 7149
derbi blokje -> snelste voor het moment en nog betrouwbaar ook

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 4-2-2006 om 20:09 uur.
 
GTI - GTD - BMW
-Tom- 4-2-2006 20:08 Print reply

Posts: 4150
tja of ze waren niet zo innovatief om nieuwere/betere blokken te ontwikkelen
 
FTS Member
Hondalover19 4-2-2006 20:08 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
derbi senda supermotard drd edition
- taai ding
- snel derbi motorblok van heel goede kwaliteit
- goede wegligging
- funfactor: 9/10

kortom een icoon in de brommer wereld



tging om het blok niet de brommer

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 4-2-2006 om 20:09 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ice Ap rs50 4-2-2006 20:09 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]



tging om het blok niet de brommer

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 4-2-2006 om 20:09 uur.


dank je haddek ook net gemerkt hoor
 
GTI - GTD - BMW
Whoopz0r 4-2-2006 20:11 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
tja of ze waren niet zo innovatief om nieuwere/betere blokken te ontwikkelen

Waarom veranderen als het goed is Kijk maar eens naar het blok van een willekeurige bakbrommer, 90% kans dat het een geforceerde zundapp, 3 hand is. Goede koeling, veel koppel, en mega versnellingen. (De 3 van een 3 handbak vetraagt nog meer dan de 5 van een 5-versnellingsblok)
 
Z
mulder 4-2-2006 20:12 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
derbi blokje -> snelste voor het moment en nog betrouwbaar ook

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 4-2-2006 om 20:09 uur.


het snelste op het moment is nog altijd kreidler.
En met sprints oid is am6 sneller.
 

Dit topic is 6589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved