Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beste Schakelbrommerblok aller tijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34821 - Beste Schakelbrommerblok aller tijd...
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 6721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drekzz 4-2-2006 18:15 Print topicpost
Posts: 15
Hallo mensen van het forum,

Ik ben van plan om een project op te gaan bouwen van frame af aan, maar wil graag bij het begin beginnen. Hiervoor zou ik graag willen weten wat volgens jullie het beste schakelbrommer blok aller tijden is. Maakt niet uit welk type of merk. Het blok moet wel origineel blijven, dus het gaat om de prestaties met originele onderdelen.
 

Almer 4-2-2006 18:17 Print reply

Posts: 3325
search, zulk soort topics zijn al zovaak langsgeweest....

verder vink dat Honda toch altijd nog het beste blok gebouwd heeft, AM6 is leren schakelen, bij Honda is't kunnen schakelen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
John Huijben 4-2-2006 18:17 Print reply

Posts: 2433
ik neem aan dat t 50cc moet blijven?
ik ben fan van nsr50 blokken, moeje wel de belgische hebben, of de ns1 blokken, met 50cc dan.

maar ws. is een am6 blok ofzo net zo snel of sneller. en das opzich ook goed zat als t orgineel blijft. derbi blokken zijn eigenlijk ook wel gewoon goed
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
m_a_r_c_o 4-2-2006 18:18 Print reply

Posts: 6443
daar zijn erg veel persoonlijk meninigen over, ik zou persoonlijk geen am-6 nemen omdat ik vind dat die slecht schakelen.

ik zou persoonlijk derbi nemen als je met ori onderdelen al vrij snel wilt zijn en als je lang mee wilt gaan met orrie onderdelen zou ik honda of suzuki nemen.
 
Seat Leon 20vt
L2R-R2L 4-2-2006 18:19 Print reply

Posts: 1553
ouwe trouwe honda 4takt blokjes
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
J-master 4-2-2006 18:19 Print reply

Posts: 1158
met orgineel derbiblok kun je aardig hard rijden, en schakeld ook super
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
derbi-sprinter 4-2-2006 18:19 Print reply

Posts: 375
neem een derbi blok, ik heb heb er nog 2
 
Mooi dat zo kan!!
Rensmx 4-2-2006 18:20 Print reply

Posts: 903
Idd neem een honda blok of als je iets nieuwers wilt is am6 denk ik toch ook wel erg goed
 
Nick Kreidler RS 4-2-2006 18:21 Print reply
Posts: 60
Kreidler blok als je het origineel houd blijft het onwijs lang goed, slijt echt voor geen reet.. Zou ik wel een directe 4bak zoeken (5bak is mooier natuurlijk maar dat kost abnormaal veel, los 300 euro denk zonder cilinder en ontsteking etc.

Anders een honda blok, std ken het ook een hoop hebben.
 
KaWaReZ 4-2-2006 18:21 Print reply

Posts: 20582
kawasaki, onverwoestbaar
ori gaan ze vrij vlot.
AC, 6bak
heb tal van getuigen die kunnen bevestigen dat dat gewoon deugt
en je kunt er "ff" 100cc opknalle.

@derbisputter: of je doet serieus of je replyt gewoon niet, k?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Speakerfreak 4-2-2006 18:23 Print reply

Posts: 4941
voor derbi/honda/krakaM 6blokjes zijn lijkt me meer onderdelen te krijgen dan voor een kawa blokkie.

Is allemaal wel goed, am 6 en derbi blokken zijn std een stuk sneller dan honda meuk etc omdat er std al snelle spullen voor te krijgen zijn.
 
Vieze naaiers hier
-Tom- 4-2-2006 18:23 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
ouwe trouwe honda 4takt blokjes

Uhuh, dat zijn toch die blokken waarvan de versnellingsbak soms kapot loopt? Of de tandjes afbreken?

Sluit dit topic nu toch maar, iedereen blaat maar wat.
Ik zou zeggen, fs1 blok. Standaard carterinlaat, roterende inlaat of membraan.
Blokken zijn uber betrouwbaar. Versnellingsbakken e.d. lopen niet kapot. Kheb ook nog nooit een fs1 blok met een kapot gelopen big-end gezien/kapotte krukas, of uberhaupt er ook van gehoord (eigenlijk niemand op het fs1 forum, en daar zitten wat lui bij die al 20/30 jaar met fs1's bezig zijn)
 
FTS Member
Almer 4-2-2006 18:26 Print reply

Posts: 3325
nu blaat je zelf ook maar wat...

En het is algemeen bekend dat de Honda versnellingsbakken gewoon degelijk zijn, ik zou hier dan ook voor kiezen omdat er ook onderdelen bij de vleet voor te krijgen zijn

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Uhuh, dat zijn toch die blokken waarvan de versnellingsbak soms kapot loopt? Of de tandjes afbreken?

Sluit dit topic nu toch maar, iedereen blaat maar wat.
Ik zou zeggen, fs1 blok. Standaard carterinlaat, roterende inlaat of membraan.
Blokken zijn uber betrouwbaar. Versnellingsbakken e.d. lopen niet kapot. Kheb ook nog nooit een fs1 blok met een kapot gelopen big-end gezien/kapotte krukas, of uberhaupt er ook van gehoord (eigenlijk niemand op het fs1 forum, en daar zitten wat lui bij die al 20/30 jaar met fs1's bezig zijn)


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mulder 4-2-2006 18:26 Print reply

Posts: 13701
contactpuntjes
 
khpoppema 4-2-2006 18:27 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
voor derbi/honda/krakaM 6blokjes zijn lijkt me meer onderdelen te krijgen dan voor een kawa blokkie.

Is allemaal wel goed, am 6 en derbi blokken zijn std een stuk sneller dan honda meuk etc omdat er std al snelle spullen voor te krijgen zijn.


komt alleen maar omdat de cilinder van honda is begrenst ipv de uitlaat bij am6, pleur maar eens een belg ge2 op nsr blok en ga dan maar eesn kijken emt zelfde setup als een am6 blok, dus ori ontgrnesde pijp en 16 mm (voort gemak, 16 keihin en 16 dellortho) dan zul je zien dat er weinig verschil is tot geen (ook allebei 6 bak dan he)

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
-Tom- 4-2-2006 18:27 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
nu blaat je zelf ook maar wat...

En het is algemeen bekend dat de Honda versnellingsbakken gewoon degelijk zijn, ik zou hier dan ook voor kiezen omdat er ook onderdelen bij de vleet voor te krijgen zijn

[...]



Ik onderbouw het.
BTW, onderdelen heb je niet nodig als je een goede bak hebt
 
FTS Member

Dit topic is 6721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved