Ik heb er gewoon een autolamp in (duplo ong. 45 Watt) geeft goed licht en past prima, gewoon even de ring uit de reflector peuteren en drie kuiltjes op de goede plek vijlen zodat de lamp niet verdraait en het is zo goed als klaar.. (En eindelijk dimlicht @ TSX)
Voor de betrouwbaarheid van m'n TSX heb ik als eerste de kabelboom en accu erafgelaten; geen snoertje meer aan de brommer dus en geen vuiltje meer aan de lucht. De verlichting 'draait' dus gewoon op de wisselspanning van de lichtspoel.
Toen voor 5 eu een tweedehands spanningsregelaar van Tomos aangeschaft (zo'n vierkant blokje; de oude kan zo'n 50 watt aan, en de nieuwe -de nieuwe is herkenbaar aan meer lipjes- kan zo'n 65 watt aan) en daar de twee snoertjes van de lichtspoel naartoe. Daarna van de uitgaande plus naar de lampen en leg dan gelijk ff weer snoertjes aan van de lampen terug naar het blokje want het frame als massa gebruiken is vragen om (massa-)problemen.
'k Heb g??n aan/uitschakelaar dus altijd licht.
Aan knipperlichten heb ik mij maar niet gewaagd.
Cockpitverlichting aftappen van koplamp.
Remlicht kan net zo. (Maar dan wel het nieuwe blokje scoren want de oude heeft zijn handen al vol aan de 45 watt van de koplamp en de 5 watt van het achterlicht.)
Ik heb nooit problemen met verlichting / slechte massa / kortsluiting, want dat is zo niet mogelijk.
Ik rijd al twee jaar zo.
|