Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - licht tsx brand zwak !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #34811 - licht tsx brand zwak !
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lykantroop 4-2-2006 13:50 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Nee, gewoon accu kopen en een 20 watt halogeen spotje erin zetten. Werkt perfect.



geven die meer licht? zoja wat kost dat ik wil meer/feller licht hebben in deze donkere tijden
 
HersenSpinsel 4-2-2006 14:00 Print reply

Posts: 2984
ja die geven meer licht

ik heb een sf kapje en die geeft wel een stuk feller licht dan de orri tsx lamp (al was ik daar ook wel tevreden mee met groot licht)

edit: ik had hetzelfde probleem.. was de zekering:P

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 4-2-2006 om 14:02 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
Lykantroop 4-2-2006 14:14 Print reply

Posts: 4754
idd probeer trouwens eerst een een andere zekering, is nog geen 30 cent ofzo
 
Henk-88 5-2-2006 2:09 Print reply

Posts: 26703
Ik heb er gewoon een autolamp in (duplo ong. 45 Watt) geeft goed licht en past prima, gewoon even de ring uit de reflector peuteren en drie kuiltjes op de goede plek vijlen zodat de lamp niet verdraait en het is zo goed als klaar.. (En eindelijk dimlicht @ TSX)

Voor de betrouwbaarheid van m'n TSX heb ik als eerste de kabelboom en accu erafgelaten; geen snoertje meer aan de brommer dus en geen vuiltje meer aan de lucht. De verlichting 'draait' dus gewoon op de wisselspanning van de lichtspoel.
Toen voor 5 eu een tweedehands spanningsregelaar van Tomos aangeschaft (zo'n vierkant blokje; de oude kan zo'n 50 watt aan, en de nieuwe -de nieuwe is herkenbaar aan meer lipjes- kan zo'n 65 watt aan) en daar de twee snoertjes van de lichtspoel naartoe. Daarna van de uitgaande plus naar de lampen en leg dan gelijk ff weer snoertjes aan van de lampen terug naar het blokje want het frame als massa gebruiken is vragen om (massa-)problemen.

'k Heb g??n aan/uitschakelaar dus altijd licht.

Aan knipperlichten heb ik mij maar niet gewaagd.

Cockpitverlichting aftappen van koplamp.

Remlicht kan net zo. (Maar dan wel het nieuwe blokje scoren want de oude heeft zijn handen al vol aan de 45 watt van de koplamp en de 5 watt van het achterlicht.)

Ik heb nooit problemen met verlichting / slechte massa / kortsluiting, want dat is zo niet mogelijk.

Ik rijd al twee jaar zo.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
suzuki gt50 5-2-2006 10:23 Print reply

Posts: 561
ik had het ook aan de hand.... twas uiteindelijk de gelijkrichter die moeilijk deed
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-2-2006 11:11 Print reply

Posts: 17929
ik heb me de kabelboom van een rg80 op mn tsx gebouwd, die heeft oi al dim groot en stadslicht, mooier weggewerkt contactslot en nooit problemen met knippers

accu houd ik wel gewoon heb daar verder nooit zeik mee gehad, dingetje levert stroom zat


heb die laatst in mn gsx gezet, dynamo losgetrokken en toen liep die zeker 10 minuten voordat de accu leeg was
 
mr. Spock 16-2-2006 16:48 Print reply

Posts: 48
Uit je verhaal blijkt dat naarmate het toerentan boven een bepaalde waarde komt, het lijkt of hij minder stroom opwekt, dit wijst op een kapotte (doorslaande) spanningsregelaar.
dit is wel te controileren met een regelbare voeding en een voltmeter. Sluit de spanningregelaar aan op de voeding met een weerstand min 10 K-ohm in de +draad en de voltmeter over de regelaar.
draai de spanning nu rustig omhoog. bij een 6v installatie zou de voltmeter op moeten lopen naar ongeveer 7,2V en bij een 12V inst. ongeveer 14,5v. als de meter (veel)meer of minder aangeeft moet je aan een nieuwe (bereid je voor op een flinke uitgave)
 
Live long and prosper..
Harm 16-2-2006 16:49 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]



geven die meer licht? zoja wat kost dat ik wil meer/feller licht hebben in deze donkere tijden

Was voor zon ding 3,50 kwijt ofzo

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr. Spock
Uit je verhaal blijkt dat naarmate het toerentan boven een bepaalde waarde komt, het lijkt of hij minder stroom opwekt, dit wijst op een kapotte (doorslaande) spanningsregelaar.
dit is wel te controileren met een regelbare voeding en een voltmeter. Sluit de spanningregelaar aan op de voeding met een weerstand min 10 K-ohm in de +draad en de voltmeter over de regelaar.
draai de spanning nu rustig omhoog. bij een 6v installatie zou de voltmeter op moeten lopen naar ongeveer 7,2V en bij een 12V inst. ongeveer 14,5v. als de meter (veel)meer of minder aangeeft moet je aan een nieuwe (bereid je voor op een flinke uitgave)

Doe dat maar bij je eigen rommel. Hij moet gewoon een accu kopen.

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 16-2-2006 om 16:50 uur.
 
http://www.durtikkers.tk
mr. Spock 23-2-2006 17:33 Print reply

Posts: 48
Harm pruts jij maar lekker verder met je accutje en halogeen pit, ik hoop alleen dat je wel begrijpt dat als je geen spaaning opwekt of het onderweg KWIJT raakt, dat je dan weinig over hebt voor je halogeenpitje
 
Live long and prosper..

Dit topic is 2818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved