Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opbouw 80blok welke cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34797 - Opbouw 80blok welke cilinder?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 3-2-2006 16:13 Print topicpost
Posts: 4966
Okeay mensen, misschien is het al vaak langs geweest maar ik kan niks nuttigs vinden, ik ben een 80 blok aan het opbouwen en ik weet niet welke cilinder ik moet pakken, ik ga iedergeval voor de 125cc cilinder, simpelweg omdat de malossi mij te duur is en immi gewoon bagger is.

ik zal iedergeval de rest van mij setup even plaatsen

Honda mtx-ot 80blok 6bak.
125eurocilindro of 125cc parmakit.
4kleps nsr membraan met boysen membraan kleppen.
uitlaat is eerst een beun ding van mezelf naderhand wil ik zelf opmaat gaan maken.
28mm vlakschuif mikuni carb.
Hpi binnenrotor ontsteking 2003.
en een schuimfiltertje in originele luchtfilterbox.

ik kan de eurocilindro en parmakit 125cc allebij voor dezelfde prijs krijgen, dus dat word al wat moeilijk

de cilinder moet tegen een beetje misbruik kunnen (na de inrij periode) niet dat ik met een koud blok direct ga scheuren maar als alles op temperatuur is dan is het toch wel volgas of in de remmen.

dus wie zou welke cilinder kiezen? en wie heeft ervaring met de parmakit of kent iemand met ervaring hiermee?

later is het de bedoeling om de cilinder tevens te gaan tunen.
 

mblover 3-2-2006 16:26 Print reply

Posts: 5391
Wil je juist koppel of vermogen bovenin? Misschien dat dat belangrijk is om even te vermelden?
 
Mr Pain 3-2-2006 16:28 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Wil je juist koppel of vermogen bovenin? Misschien dat dat belangrijk is om even te vermelden?


als ik voor vermogen bovenin ga kan ik denk ik beter een malossi pakken dus ik moet genoegen nemen wat de cilinders bieden.

koppel en flink wat vermogen zou wel leuk zijn

 
[RRT] Lost-P 3-2-2006 20:13 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]

koppel en flink wat vermogen zou wel leuk zijn




toch wel...

 
Chille Tune shit dan
Mr Pain 3-2-2006 20:39 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



toch wel...



zelfs al moderater niks nuttigs te zeggen

 
Hondalover19 3-2-2006 21:29 Print reply

Posts: 1255
Kzou voor de 125 euro gaan , goed afwerken , braampjes weg enzo .Kan je later nog wel bijtunen .MAar dat is ook al nietmeer origineel , iedereen heeft het al gedaan 125euro hpi enzo...Dus mss. de parma nemen en goed tunen...?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
bereheer 3-2-2006 21:41 Print reply

Posts: 1901
ik heb geen ervaring met de 125 variant van parmakit, maar ik heb wel zeer goede ervaringen met de 50 en 70 van parmakit. Ik denk dat die 125 dan ook wel een lekkere cilinder zal wezen.

't is ook wat hondalover zegt dat 't wel eens leuk is om een parmakit te proberen omdat iedereen al een eurocilindro heeft
 
bloaze manne, meej diene woage!
super freak 3-2-2006 21:57 Print reply

Posts: 265
heb je je blok al dan??? parma kit kijk maar naar die van mij trekt jou mb er in de eerste al uit hahaha maar ja parmakit daar ga ik voor
 
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=61121 mijn scooter
Mr Pain 3-2-2006 23:17 Print reply
Posts: 4966
ja idd misschien toch maar voor parmakit, heb al wel een x met een zeta 110 gereden (dus eigenlijk parmakit) dat ging wel lekker, maar zou er dan veel verschil zitten in de zeta 110 en parmakit? of is parmakit gewoon grotere boring en voor de rest gelijk op een ander wand na, dan is parmakit idd wel leuk


honda mb 4 life: nee blok is er nog niet, komt volgende week pas
 
MT70-nolimit 3-2-2006 23:59 Print reply

Posts: 4322
Wat ik weet is dat de mallen van Parmakit en Athena in principe het zelfde zijn. Beide zijn ook gewoon koppelcilinders, weinig verschillend van elkaar.

berust niet op mijn ervaring,maar dit is wat ik er van gehoord heb van bronnen als jos dijkman ed
 
gaat lang goed
Mr Pain 4-2-2006 0:01 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Wat ik weet is dat de mallen van Parmakit en Athena in principe het zelfde zijn. Beide zijn ook gewoon koppelcilinders, weinig verschillend van elkaar.

berust niet op mijn ervaring,maar dit is wat ik er van gehoord heb van bronnen als jos dijkman ed


ja ik denk dat ik eigenlijk ook geen antwoord kan verwachten, ik ga gewoon voor parmakit er kan altijd nog wat uit mocht het tegenvallen

 
MT70-nolimit 4-2-2006 0:03 Print reply

Posts: 4322
Idd gewoon proberen, verschil in slijtage is toch niet in dagen uit te drukken en verschil in koppel niet in kW's bij deze cilinders
 
gaat lang goed
Mr Pain 4-2-2006 0:04 Print reply
Posts: 4966
als het een beetje loopt ga ik toch wel banken dan zien we het wel
 
khpoppema 4-2-2006 0:38 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
als het een beetje loopt ga ik toch wel banken dan zien we het wel


banken is dat tunen ofzo?

ik denk dat er vrij weinig verschil zit in deze 2 cils

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Mr Pain 4-2-2006 3:06 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]


banken is dat tunen ofzo?

ik denk dat er vrij weinig verschil zit in deze 2 cils



testbank hoe je het ook wil noemen, zien hoeveel kw en koppel het dingetje dan heeft

 
S.Z.O. huug 4-2-2006 3:13 Print reply

Posts: 692
gewoon 125 euro is vollan gorig met 24 en org ontsteking dus als je 28 hebt met hpi is helemaal gaaf
 
just keep driving

Dit topic is 2869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved