Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - senda bougie blijft wit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34793 - senda bougie blijft wit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rico _--Senda-DRD--_ 2-2-2006 22:43 Print topicpost

Posts: 205
Ik ben mijn senda drd ben ik aan t afstellen maar de bougie blijft wit.

oude setup:

yasuni trial
17,5 delortho (112 sproeier)
powerfilter en polini spruitstuk
stnd cilinder

hier deed ie t altijd goed mee,maar volgens mij had ik hierbij ook een witte bougie.

nieuwe setup:

yasuni trial
17,5 delortho
50cc snel airsal met vlinderpoort
powerfilter en polini spruitstuk


-112 bougie blijft wit
-116 bougie blijft wit
-120 bougie blijft wit
-124 bougie blijft wit
-140 bougie blijft wit

na goed warm rijden kijk ik telkens naar de bougie,na een kilometertje 5 รก 10.

met de 120 rijd hij wel gewoon goed,en trekt ie door tot 11000 toeren.En met 140 ook.

wat kan dit zijn dat mijn bougie niet kleurt?


 
..:: DerbiThe Red Power ::..

bikkeltje 2-2-2006 22:44 Print reply

Posts: 2380
misschien is het valse lucht, heb je daar al voor gekeken"??
 
derbi-sprinter 2-2-2006 22:48 Print reply

Posts: 375
ga de gasnaald eens verzetten, het klipje een keer in de onderste stand mischien, en de lucht schroef op 1,5 slag open zetten,
en krijgt ie wel genoeg olie?
 
Mooi dat zo kan!!
derbi-sprinter 2-2-2006 22:49 Print reply

Posts: 375
en wat is je hittegraad van je bogie? doe er een 8 of 9 mischien?
 
Mooi dat zo kan!!
BIET 2-2-2006 22:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rico _--Senda-DRD--_
Ik ben mijn senda drd ben ik aan t afstellen maar de bougie blijft wit.

oude setup:

yasuni trial
17,5 delortho (112 sproeier)
powerfilter en polini spruitstuk
stnd cilinder

hier deed ie t altijd goed mee,maar volgens mij had ik hierbij ook een witte bougie.

nieuwe setup:

yasuni trial
17,5 delortho
50cc snel airsal met vlinderpoort
powerfilter en polini spruitstuk


-112 bougie blijft wit
-116 bougie blijft wit
-120 bougie blijft wit
-124 bougie blijft wit
-140 bougie blijft wit

na goed warm rijden kijk ik telkens naar de bougie,na een kilometertje 5 ? 10.

met de 120 rijd hij wel gewoon goed,en trekt ie door tot 11000 toeren.En met 140 ook.

wat kan dit zijn dat mijn bougie niet kleurt?



Kijk je niet toevallig naar dat porselijn aan de buitekant ofzow heej?:P.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
BIET 2-2-2006 22:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-sprinter
en wat is je hittegraad van je bogie? doe er een 8 of 9 mischien?

Moet een 8 in lijkt mij...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rico _--Senda-DRD--_ 2-2-2006 22:53 Print reply

Posts: 205
Ik had eerst wel valse lucht omdat het linke bovenste boutje van m'n spruitstuk dol was maar dat heb ik nu verholpen.

M'n gasnaald staat nu in de bovenste stand.
mijn luchtschroef staat 1,5 slag open.
Als ie niet genoeg olie kreeg was ie nu al vastgelopen ik heb er al ruim 80km meegereden.

Ik had eerst een 8 hittegraad erin zitten met de oude setup.
Maar ik heb er nu een 9 hittegraad in zitten.
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
derbi-sprinter 2-2-2006 22:56 Print reply

Posts: 375
oke veel succes met afstellen dan maar weer
 
Mooi dat zo kan!!
BIET 2-2-2006 22:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rico _--Senda-DRD--_
Ik had eerst wel valse lucht omdat het linke bovenste boutje van m'n spruitstuk dol was maar dat heb ik nu verholpen.

M'n gasnaald staat nu in de bovenste stand.
mijn luchtschroef staat 1,5 slag open.
Als ie niet genoeg olie kreeg was ie nu al vastgelopen ik heb er al ruim 80km meegereden.

Ik had eerst een 8 hittegraad erin zitten met de oude setup.
Maar ik heb er nu een 9 hittegraad in zitten.

Hmz, ik zou er een hittegraad 8 in doen en is ff je gasnaald in de middelste stand zetten... Eerst de goede sproeier vinden, dan met de gasnaald kutten.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Joostvdw 2-2-2006 22:56 Print reply

Posts: 4789
zo'n bougie doet er makkelijk 10km over om de goeie kleur aan te nemen en alleen als je em goed warm rijd en ook veel volgas enzo

is dus eigenlijk alleen handig als latere controle, niet echt handig tijdens het afstellen dus

je kan beter luisteren en voelen aan de brommer of hij rijker of armer moet
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
BIET 2-2-2006 22:57 Print reply

Posts: 22355
Er is ook een FAQ op deze site voor afstellen, misg moet je daar ff naar kijken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rico _--Senda-DRD--_ 2-2-2006 23:03 Print reply

Posts: 205
Nee ik kijk niet naar t porselein aan de buitenkant.De bromboer raadde mij die 9 bougie aan.

Ik heb de faq al doorgelezen en de faq op www.derbi-club.com ook.

ik rijd em ook goed warm,en vlakvoordat ik thuis ben en m'n bougie ga controleren trek ik em ff goed open,koppeling in en contact uit.uit laten rollen in z'n vrij.En bougie deruit,en hij is altijd wit,spierwit.Ik weet echt geen raad meer,wat dit kan zijn.

miss stomme vraag,maar voor de gene die een senda heeft,word jouw bougie wel anders als wit?
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
Marthin 2-2-2006 23:08 Print reply

Posts: 6164
bekijk je bougiekleur eens als je een x aantal km's hebt gereden met je brommer en hem dan normaal uitzet als je stil staat.


 
Rico _--Senda-DRD--_ 2-2-2006 23:23 Print reply

Posts: 205
Omdat die bougie wit is,ben ik bang dat ie te weinig benzine krijgt.Wat zou kunnen leiden tot een vastnaaier.Maar als ik al zoveel verschillende heb geprobeerd.Hoe kan ie dan nog steeds wit blijven.
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
Hondalover19 2-2-2006 23:28 Print reply

Posts: 1255
Misschien je kop afgevlakt?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Rico _--Senda-DRD--_ 2-2-2006 23:30 Print reply

Posts: 205
Nee,die kop is ook van airsal.Ik heb een complete nieuwe cilinder gekocht.
 
..:: DerbiThe Red Power ::..

Dit topic is 3507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved