StefanB |
2-2-2006 20:12 |
Posts: 2591 |
3 moet absoluut niet gesloten worden, anders kan je kruk lager niet gesmeerd worden, 1e is een half gesloten lager, aan de andere kant is ie open..
waarom? geen idee
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Schrabbekerke |
2-2-2006 20:13 |
Posts: 1812 |
1 is aan de binnenkant open, dit is een Z lager (als ik het goed heb). Waarschijnlijk omdat er wel is troep oid in de olie kan zitten die dan in de bak kan komen.. Bij de balansas heb je hier minder last van, die zit een stuk hoger.
|
|
|
|
Mitchelll |
2-2-2006 20:14 |
Posts: 25 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
1 is aan de binnenkant open, dit is een Z lager (als ik het goed heb). Waarschijnlijk omdat er wel is troep oid in de olie kan zitten die dan in de bak kan komen.. Bij de balansas heb je hier minder last van, die zit een stuk hoger.
D8 ik ook maaaar waarom kan et dan wel bij het krukas lager komen ..
is niet logisch
|
|
|
|
Schrabbekerke |
2-2-2006 20:14 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mitchelll
[...]
D8 ik ook maaaar waarom kan et dan wel bij het krukas lager komen ..
is niet logisch
Omdat dat lager dan gesmeerd wordt met de blokolie.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
2-2-2006 20:18 |
Posts: 4322 |
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. Bij de revisie druk ik er altijd overal kale lagers in, ook bij de koppeling, zoveel nut heeft die bliksealing niet.
|
|
gaat lang goed |
|
StefanB |
2-2-2006 20:20 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
1 is aan de binnenkant open, dit is een Z lager (als ik het goed heb). Waarschijnlijk omdat er wel is troep oid in de olie kan zitten die dan in de bak kan komen.. Bij de balansas heb je hier minder last van, die zit een stuk hoger.
wat is dat voor bs? heb jij 2 vulgaten op je carter dan? 1 voor de koppeling en 1 voor de versnellingsbak? zit gewoon verbonden hoor
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Mitchelll |
2-2-2006 20:21 |
Posts: 25 |
Klopt want is ook gwn open je kan er doorgeen kijken ( op de randen )
tis nog geen eens een seal
maja vond et gwn raar ...
en btw lekker voor je lagers koppelingsplate zooi tusse je lagers
|
|
|
|
Mitchelll |
2-2-2006 20:22 |
Posts: 25 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
wat is dat voor bs? heb jij 2 vulgaten op je carter dan? 1 voor de koppeling en 1 voor de versnellingsbak? zit gewoon verbonden hoor
Idd onderin loopt een kanaaltje
|
|
|
|
MT70-nolimit |
2-2-2006 20:24 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mitchelll
en btw lekker voor je lagers koppelingsplate zooi tusse je lagers
zal wel mee vallen hoor, tis niet zo dat bij elke keer dat jij je koppeling los laat er stukken van je platen af vliegen, het zijn meer kleine stukjes gruis, die na verloop van tijd toch wel bezinken in je carter.
|
|
gaat lang goed |
|
Schrabbekerke |
2-2-2006 20:27 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
wat is dat voor bs? heb jij 2 vulgaten op je carter dan? 1 voor de koppeling en 1 voor de versnellingsbak? zit gewoon verbonden hoor
Weet ik, hoor je mij dat zeggen dan?
|
|
|
|
Mitchelll |
2-2-2006 20:29 |
Posts: 25 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
zal wel mee vallen hoor, tis niet zo dat bij elke keer dat jij je koppeling los laat er stukken van je platen af vliegen, het zijn meer kleine stukjes gruis, die na verloop van tijd toch wel bezinken in je carter.
Lager van je balansas word gesmeerd door spatsmering dus dat denk ik niet
Vandaar dat die open is waarschijnlijk
en et krukaslager vanwege smering
Dit bericht is gewijzigd door Mitchelll op 2-2-2006 om 20:30 uur.
|
|
|
|
christianos |
2-2-2006 20:35 |
Posts: 20445 |
uik denk dat het lager van de koppeling dicht is aan 1 kant omdat er vlak boven een tandwiel met schuine kantjes draait, die dichting is denk ik alleen voor de zekerheid dat de tandjes niet in het lager komen
*suggestie hoor*
|
|
|
|
Mitchelll |
2-2-2006 20:38 |
Posts: 25 |
bij de balansas zit het nog dichterbij ...
|
|
|
|
hondamt8 |
2-2-2006 20:57 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
uik denk dat het lager van de koppeling dicht is aan 1 kant omdat er vlak boven een tandwiel met schuine kantjes draait, die dichting is denk ik alleen voor de zekerheid dat de tandjes niet in het lager komen
*suggestie hoor*
dat is gelul, die tandjes kunnen daar nooit komen... verders heb ik geen iedee waarom ze dat gedaan hebben... alle lagers in een mt/mb/de rest van de 50 en 80cc meuk word gesmeerd door spatsmering.... aangezien je een liter blok olie in je blok ketst dus je hebt als het waaren maar een klein klatje onderin... je tandwielen pakken de olie op en gooien het rond.
die zooi wat van de koppelingsplaten af komt en ijzerslijpsel enz.. dat zweeft in je olie.. er zitten speciale dopes in de olie die dat zwevend houden... als het te veel word gaat het wel bezinken enz... daarom olie met enige regelmaat verversen.. kost toch niets...
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Deon |
2-2-2006 21:02 |
Posts: 9656 |
Iemand heeft daar gewoon een keer een Z lager ingezet, is het zo moeilijk te begrijpen?
|
|
|
|