Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - moment op de bouten van cylinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34767 - moment op de bouten van cylinderkop
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 10450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 1-2-2006 22:55 Print reply

Posts: 10560
kameraad heeft ook een lam en een kwartslag terug mentaleit .
draait hij ze kopbouten vast knapt zijn cilinderkop aan stront
was van een honda mb
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hondalover19 1-2-2006 23:41 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
heb ook nieuwe gekocht

kreng was idd duur

maar goed dan heb je ook wel wat


heb je zoveel betaald dan?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Arjanus 1-2-2006 23:49 Print reply

Posts: 9074
voor een goeie ben je zo 100 euri kwijt (verschil wat voor een grootte )

btw ik draai alles handvast en draai bijna nooit wat kapot

alleen die goedkope kutbouten, kwal. 4.6 ofzo, draai je kapoet

 
lieber nurburgring als ehering
Hondalover19 1-2-2006 23:52 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
voor een goeie ben je zo 100 euri kwijt (verschil wat voor een grootte )

btw ik draai alles handvast en draai bijna nooit wat kapot

alleen die goedkope kutbouten, kwal. 4.6 ofzo, draai je kapoet




Dat deed ik vroeger ook zo maar dat ligt gewoon aan jezelf .Ik wil nu preciezer werken dus doe ik alles met de momentsleutel.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Arjanus 2-2-2006 0:05 Print reply

Posts: 9074
ok , maar als een blok nog onder een brommer/moto/auto zit kun je er niet altijd (lees: vaak niet) bij met een meestal grote momensleutel

alleen bij kopbouten enz van me auto doe ik wel ff voorzichtig met momentsleutel
 
lieber nurburgring als ehering
nielsje 89 2-2-2006 9:56 Print reply
Posts: 304
maar je moet dus de bouten alleen heel licht vast zetten? ik heb hier nooit wat over gehoord. maar als je hem gewoon zo vastzet met een moersleutel, tot hij wat weerstand geeft, dan is dat toch ook goed? keb geen zin/geld om zo'n dure sleutel te kopen!
 
wreed
mulder 2-2-2006 9:57 Print reply

Posts: 13701
Wat is handvast?
 
Jarco 2-2-2006 10:36 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Wat is handvast?



gewoon "handvast draaien" niet te los en niet te vast.


 
mulder 2-2-2006 10:41 Print reply

Posts: 13701
Allemaal een beetje vage omschrijving
 
Hardstyle 2-2-2006 10:43 Print reply

Posts: 1077
Hoe zit zo'n moment sleutel er dan uit? Als ik op google kijke zijn t gewoon ratels..

En hoe werkt die dan? slaat/draait die door als je de (zegmaar) 24Nm heb bereikt?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-2-2006 10:46 Print reply

Posts: 10835
de meeste kan je van te voren instellen op de gewenste waarde (door aan het handvat te draaien zoals bij deze )en dan tikt hij als je die waarde bereikt hebt, je kan hem dan wel nog verder doordraaien als je wilt.


Je hebt er ook met een wijzertje en dan moet je steeds kijken op hoeveel Nm je zit met aandraaien

van zo'n sleutel met wijzer kan ik geen foto vinden

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 2-2-2006 om 10:48 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Uncle BLAM 2-2-2006 12:01 Print reply

Posts: 1025
TIP :

als je g??n geld hebt voor een momentsleutel kun je ook een buisje nemen van een meter, die om je ratelsleutel schuift
je boort er aan het uiteinde een gaatje in (een meter van het draai punt)
en hangt daar een trekveer aan
als je met de trekveer de buis en dus de sleutel aantrekt en hij wijst 1kg aan trek je 1 kg X 1 meter = 1 kg/m
neem je de helft van de buis (buis van een halve meter):
2 kg X 1/2 meter = 1 kg/m

elke keer dat je de buis halveert verdubbelt de trekkracht om ??n kg/m te krijgen ...
(de meeste momentsleutels beginnen op 3 kg/m, is vaak al te veel)

1 kgm = 9.81 NM
 
een BF teller is sneller
Harm 2-2-2006 12:02 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
TIP :

als je g??n geld hebt voor een momentsleutel kun je ook een buisje nemen van een meter, die om je ratelsleutel schuift
je boort er aan het uiteinde een gaatje in (een meter van het draai punt)
en hangt daar een trekveer aan
als je met de trekveer de buis en dus de sleutel aantrekt en hij wijst 1kg aan trek je 1 kg X 1 meter = 1 kg/m
neem je de helft van de buis (buis van een halve meter):
2 kg X 1/2 meter = 1 kg/m

elke keer dat je de buis halveert verdubbelt de trekkracht om ??n kg/m te krijgen ...
(de meeste momentsleutels beginnen op 3 kg/m, is vaak al te veel)

1 kgm = 9.81 NM

Tip: Die trekveren hebben ze op school meestal wel

 
http://www.durtikkers.tk
bart de scootergek 8-2-2006 15:30 Print reply

Posts: 8916
kick dit topic even, vandaag op school iets leuks gekregen. cilindervervorming onder de krachten van de kop, zit leuk plaatje bij. voor alle mensen die niet geloofde dat de cilinder zou vervormen en dat te strakke kopbouten voor extra slijtage zorgden:



rode lijn is zeg maar hoe de cilinder afwijkt van de groene lijn, ik geloof dat het max iets van 15um is. maar dat is genoeg voor slijtage, en ohja, bij een 1 cilinder is het dus aan alle kanten gelijk.
 
Honda RC-33
senda80cc 8-2-2006 15:43 Print reply

Posts: 3434
bij kamaraat van mij was het ok had een 70cc aluminium had hij ok te strak aangedraait omdat de kop steeds bleef lekke maar toen had hij zo een warmlopen maar wel alleen bij de kanten van de 4 tapeinden
 
Keep on rockin' in a free world

Dit topic is 10450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved