crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-2-2006 22:55 |
 Posts: 10560 |
kameraad heeft ook een lam en een kwartslag terug mentaleit .
draait hij ze kopbouten vast knapt zijn cilinderkop aan stront 
was van een honda mb
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hondalover19 |
1-2-2006 23:41 |
|
Arjanus |
1-2-2006 23:49 |
 Posts: 9074 |
voor een goeie ben je zo 100 euri kwijt (verschil wat voor een grootte )
btw ik draai alles handvast en draai bijna nooit wat kapot
alleen die goedkope kutbouten, kwal. 4.6 ofzo, draai je kapoet
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Hondalover19 |
1-2-2006 23:52 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
voor een goeie ben je zo 100 euri kwijt (verschil wat voor een grootte )
btw ik draai alles handvast en draai bijna nooit wat kapot
alleen die goedkope kutbouten, kwal. 4.6 ofzo, draai je kapoet
Dat deed ik vroeger ook zo maar dat ligt gewoon aan jezelf .Ik wil nu preciezer werken dus doe ik alles met de momentsleutel.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Arjanus |
2-2-2006 0:05 |
 Posts: 9074 |
ok , maar als een blok nog onder een brommer/moto/auto zit kun je er niet altijd (lees: vaak niet) bij met een meestal grote momensleutel
alleen bij kopbouten enz van me auto doe ik wel ff voorzichtig met momentsleutel
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
nielsje 89 |
2-2-2006 9:56 |
Posts: 304 |
maar je moet dus de bouten alleen heel licht vast zetten? ik heb hier nooit wat over gehoord. maar als je hem gewoon zo vastzet met een moersleutel, tot hij wat weerstand geeft, dan is dat toch ook goed? keb geen zin/geld om zo'n dure sleutel te kopen!
|
|
wreed |
|
mulder |
2-2-2006 9:57 |
 Posts: 13701 |
Wat is handvast?
|
|
|
|
Jarco |
2-2-2006 10:36 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Wat is handvast?
gewoon "handvast draaien" niet te los en niet te vast.
|
|
|
|
mulder |
2-2-2006 10:41 |
 Posts: 13701 |
Allemaal een beetje vage omschrijving
|
|
|
|
Hardstyle |
2-2-2006 10:43 |
 Posts: 1077 |
Hoe zit zo'n moment sleutel er dan uit? Als ik op google kijke zijn t gewoon ratels..
En hoe werkt die dan? slaat/draait die door als je de (zegmaar) 24Nm heb bereikt?
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
2-2-2006 10:46 |
 Posts: 10835 |
de meeste kan je van te voren instellen op de gewenste waarde (door aan het handvat te draaien zoals bij deze )en dan tikt hij als je die waarde bereikt hebt, je kan hem dan wel nog verder doordraaien als je wilt.
Je hebt er ook met een wijzertje en dan moet je steeds kijken op hoeveel Nm je zit met aandraaien
van zo'n sleutel met wijzer kan ik geen foto vinden
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 2-2-2006 om 10:48 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Uncle BLAM |
2-2-2006 12:01 |
 Posts: 1025 |
TIP :
als je g??n geld hebt voor een momentsleutel kun je ook een buisje nemen van een meter, die om je ratelsleutel schuift
je boort er aan het uiteinde een gaatje in (een meter van het draai punt)
en hangt daar een trekveer aan
als je met de trekveer de buis en dus de sleutel aantrekt en hij wijst 1kg aan trek je 1 kg X 1 meter = 1 kg/m
neem je de helft van de buis (buis van een halve meter):
2 kg X 1/2 meter = 1 kg/m
elke keer dat je de buis halveert verdubbelt de trekkracht om ??n kg/m te krijgen ...
(de meeste momentsleutels beginnen op 3 kg/m, is vaak al te veel)
1 kgm = 9.81 NM
|
|
een BF teller is sneller |
|
Harm |
2-2-2006 12:02 |
|
bart de scootergek |
8-2-2006 15:30 |
 Posts: 8916 |
kick dit topic even, vandaag op school iets leuks gekregen. cilindervervorming onder de krachten van de kop, zit leuk plaatje bij. voor alle mensen die niet geloofde dat de cilinder zou vervormen en dat te strakke kopbouten voor extra slijtage zorgden:
rode lijn is zeg maar hoe de cilinder afwijkt van de groene lijn, ik geloof dat het max iets van 15um is. maar dat is genoeg voor slijtage, en ohja, bij een 1 cilinder is het dus aan alle kanten gelijk.
|
|
Honda RC-33 |
|
senda80cc |
8-2-2006 15:43 |
 Posts: 3434 |
bij kamaraat van mij was het ok had een 70cc aluminium had hij ok te strak aangedraait omdat de kop steeds bleef lekke maar toen had hij zo een warmlopen maar wel alleen bij de kanten van de 4 tapeinden
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|