Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderbus

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34764 - cilinderbus
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 1-2-2006 17:55 Print topicpost

Posts: 4789
ik zat es te denken, ik weet dat je cilinderbussen kan persen in cilinders, maar zou je bijvoorbeeld ook in een 55mm cilinder, een bus met binnendiameter 39mm kunnen laten persen? (dus dan ga je van 102cc naar 50cc in mijn geval)

en dan kan je volgens mij de poorten maken zoals je wilt (vlinderpoort enzo..)

klopt dat? wie weet er meer van?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

phil is chil 1-2-2006 18:02 Print reply

Posts: 483
zou denk wel kunnen maar houd rekening dat je poorten zon de helft langer worden
 
<3 the massive
MT70-nolimit 1-2-2006 18:03 Print reply

Posts: 4322
nieuwe bus erin is wel te doen maar waar jij het over heb is wel een heel eind
 
gaat lang goed
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-2-2006 18:03 Print reply

Posts: 10560
denk dat je dan beter bij zown import cilinder , de oude bus eruit kunt persen en hier dan en nieuwe dichte indoet .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joostvdw 1-2-2006 18:05 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil
zou denk wel kunnen maar houd rekening dat je poorten zon de helft langer worden


poorten de helft langer? je kan toch gewoon zelf bepalen hoe groot je poorten worden ?

@crossgek, et gaat over mn vespa en mn idee is dus, om mijn oude vast gelopen 102cc een kleinere bus erin te laten persen, zodat ik een snelle 50 kan maken (met vlinderpoort)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 1-2-2006 18:15 Print reply

Posts: 20445
Joostvdw 1-2-2006 18:22 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
whatsjoe!

http://www.2stroke-t...bc22126b0db3b330ca2b


NICE

dankje, ff doorlezen, mss komt er wel een naam naar voren waar ik het kan laten doen...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Pingu 1-2-2006 18:26 Print reply
Posts: 1842
Pers dan geen 39mm bus erin maar meteen een grotere..

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Joostvdw 1-2-2006 18:35 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Pers dan geen 39mm bus erin maar meteen een grotere..



waarom?

ik wil juist 50cc en gebruik alleen maar die oude 102cc omdat die relatief grote spoelkanalen door de huls heeft
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Almer 1-2-2006 19:20 Print reply

Posts: 3325
Ik denk niet dat je er veel mee bereikt in over zo'n grote schaal, en he is zeker dat je de oude cilinder dan niet meer kunt gebruiken. Verder denk ik niet dat er bussen bestaan met die afmetingen, of je moet zelf een bus maken maar dit valt ook niet mee lijkt me. Ook worden je spoelkanalen een stuk langer, wat me ook best wel een nadeel lijkt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved