Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34759 - sneller
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans B 1-2-2006 15:33 Print topicpost

Posts: 920
mijn dtr trekt heel snel naar zijn 4, je moet dan redelijk lang w8e tot ie aan zn top zit, wat kan k hier aan doen?
heb ori 50cc wil wel harder optrekken hoe moet je dan je tandwiel verhouding verandere??? heb achter nu 48 of 49
is een maat verschil al resultaat?

alvast bedankt
 

Tommyofzo 1-2-2006 15:34 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
mijn dtr trekt heel snel naar zijn 4, je moet dan redelijk lang w8e tot ie aan zn top zit, wat kan k hier aan doen?
heb ori 50cc wil wel harder optrekken hoe moet je dan je tandwiel verhouding verandere??? heb achter nu 48 of 49
is een maat verschil al resultaat?

alvast bedankt


voor kleinder tand wiel
 
Hans B 1-2-2006 15:37 Print reply

Posts: 920
slijt je ketting dan sneller?

 
jd boer 1-2-2006 15:38 Print reply

Posts: 6005
wat maakt dat uit jij wil toch sneller
 
rs1sprintuhr
Tommyofzo 1-2-2006 15:42 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr racer joost
wat maakt dat uit jij wil toch sneller


maar hoe kleiner voor of grooter achter hoe harder hij oprtekt maar hoe minder snel hij gaat
 
Hans B 1-2-2006 15:44 Print reply

Posts: 920
ja dus als k 2 maten kleiner voor pak en 2 maten groter achter zal ie aanzienlijk harder optrekken?
 
Terror 1-2-2006 15:45 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
ja dus als k 2 maten kleiner voor pak en 2 maten groter achter zal ie aanzienlijk harder optrekken?



dan zal die wss te licht vertand zijn
 
Hans B 1-2-2006 15:47 Print reply

Posts: 920
ja krijg je dat weer ,, is er een mooi tandwiel verhouding die goed opelkaar af is gestemd,, bv achter iets groter als voor of andersom
 
Tommyofzo 1-2-2006 15:48 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
ja dus als k 2 maten kleiner voor pak en 2 maten groter achter zal ie aanzienlijk harder optrekken?


jah zeker maar zoals terror al zegt kan hij dan telicht izjn maar je moet het maare wat uit proberen
 
Hans B 1-2-2006 15:49 Print reply

Posts: 920
oke is goed
 
cmtheman 1-2-2006 17:09 Print reply

Posts: 2710
mijne had met 50cc voor 14 en achter 52, dat reed goed niet veel overtoeren, dus is misschien wat
 
ZAC #802, KNMV #82
MTX-speed 1-2-2006 17:22 Print reply

Posts: 1229
LET OP de volgende dingen wanneer je gaat wisselen van tandwielverhouding:
- Hoe groter je voortandwiel, hoe zwaarder de verhouding is (bij het zelfde motortoerental kun je harder rijden)
- Hoe kleiner je voortandwiel, hoe lichter de verhouding is; nadeel hiervan is, is dat de topsnelheid kleiner kan worden en de motor overtoeren kan gaan maken.
- Voor de achtertandwielen geld precies het omgekeerde

Wanneer je de meest optimale tandwielverhouding wilt zoeken moet je op de volgende dingen letten:
- Hoe rijdt de brommer op topsnelheid? Je moet ervoor zorgen dat hij door zijn powerband komt (de toerentallen waarop hij het hardste trekt). Maar de motor mag ook weer geen overtoeren gaan maken (het zogenaamde "janken". Op dat moment ben je je motortje aan het verkrachten).
- Zorg dat hij "goed oppakt" in elke versnelling. Dit wil zeggen dat hij niet, wanneer je overschakeld, in een dip terecht komt. Dit merk je wanneer het toerental maar heel langzaam opklimt. Wanneer je op topsnelheid, qua een toerental, slechts een paar duizend toeren boven je powerband draait, dan zit je goed. Met die afstelling is namelijk de topsnelheid maximaal terwijl je hij toch goed oppakt na het schakelen. Wanneer dit niet zo is zul je misschien nog wat aan je brommer af moeten stellen of eventueel de tandwielverhouding verlichten.

Even kort en duidelijk antwoord op je vraag:
Wanneer je het achtertandwiel dus ??n tandje vergroot zul je niet zo heel veel verschil merken. Wanneer je het voortandwiel met ??n tandje verlaagd zul je al meer merken.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 1-2-2006 om 17:26 uur.
 
Tombrom 1-2-2006 17:25 Print reply

Posts: 15925
ori vertanding is tog altijd ut beste bij mt is ut 13-45 dat rijd wel fijn 13-40 ook
 
KaWaReZ 1-2-2006 17:27 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
ori vertanding is tog altijd ut beste bij mt is ut 13-45 dat rijd wel fijn 13-40 ook





tgaat om een dtr... hebben andere bakratio enz
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-2-2006 17:48 Print reply

Posts: 10560
en dan nog slaat het nergens op dat de originele tandwiel verhouding het beste is . voer je je brommer op dan ben je meestal zwaarder nodig . ga je op erg zwaar terrein rijden is lichter fijner
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved