Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - blokas laten zitten, en achterbrug+frame als geheel coaten??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #34742 - blokas laten zitten, en achterbrug+...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 31-1-2006 21:03 Print topicpost

Posts: 1554
Mijn achteras zat heel vast, en heb hem op 3 plekken moeten doorslijpen en toen pas ging het wiel eruit.

Maar nu zit ik aan de andere kant van me achterbrug met een zelfde probleem. Daar zit een as die door me achterbrug gaat en door me blokhouder. Ik heb al veel kruipolie gebruikt maar dat hielp niet. Me monoveer is er ook al tussenuit, en ik kan me achterbrug helemaal van boven tot beneden bewegen en dan zie ik me blokas meedraaien, het stilhouden dan van die blokas is niet mogelijk...
Er zitten geen lagers in dus daar is ie niet aan vastgeroest.

Die achterbrugbus is één geheel, dat vervolgens weer bestaat uit een grote bus, daartussen rubberen bus, en dan weer een kleinere ijzeren bus die net op je blokas heen past. Die 3 dingen zijn denk ik aan elkaar gelijmt oid.
Die buitenste bus zit geperst in je achterbrug, lijkt me niet dat die mee beweegt... Dus enige mogelijkheid die ik me kan bedenken is dat die binnenste bus van die bus rubber is gaan loslaten.. Of zijn er ook nog andere mogelijkheden??


Nu kan ik deze as ook misschien wel doorslijpen en er daarna in delen uitrammen. Maar dan moet ik: nieuwe as,
en nieuwe achterbrugbussen erin gaan laten persen + 2 nieuwe achterbrugbussen kopen. En dan nog maar hopen dat die vastgelaste moer op me frame onbeschadigd blijft...

Maar ik ken iemand (ook Rieju RR) die het zo heeft laten zitten ivm zelfde probleem en vervolgens ook heeft laten poedercoaten. Volgens hem was het resultaat even mooi geworden en scheelde hem het een hoop gezeur en geld door het zo te laten zitten...

Heeft er hier nog iemand ervaring met een gepoedercoat frame, en je achterbrug eraan hebben laten zitten?

Alvast bedankt

 
blowdown en een powerband te koop!

mulder 31-1-2006 21:06 Print reply

Posts: 13701
Achterbrug er zoizo uithalen als je het laten coaten is gewoon het probleem uit stellen.

 
Razor 31-1-2006 21:09 Print reply

Posts: 1554
Waarom? Hij hoeft er daarna als het goed is toch denk ik niet meer uit die as...
 
blowdown en een powerband te koop!
mblover 31-1-2006 21:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Waarom? Hij hoeft er daarna als het goed is toch denk ik niet meer uit die as...



Dan rot ie toch door slimpie...
 
Razor 31-1-2006 21:32 Print reply

Posts: 1554
ALS het aan het gene ligt dat het de binnenste ijzeren bus los heeft gelaten aan de middelste rubberen bus.. dan rot ie door op een gegeven moment..

Dat weet ik dus nog niet en daarom vroeg ondere andere, of dat de oorzaak is, of dat er nog andere mogelijk zouden kunnen zijn..



Dit bericht is gewijzigd door Razor op 31-1-2006 om 21:32 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Shoot_me 31-1-2006 21:34 Print reply

Posts: 1535
Warmstoken en rammen
 
miauw
Razor 31-1-2006 21:42 Print reply

Posts: 1554
Kan er alleen bijkomen aan de 2 uiteindes. Krijg je hem zo wel voldoende warmgestookt?

En warmstoken... tot hoe heet moet dat? roodgloeiend of zo heet nu ook weer niet?
 
blowdown en een powerband te koop!
Hondalover19 31-1-2006 23:34 Print reply

Posts: 1255
gewoon brom plat leggen of goed vast ergens tegen zetten de voorhamer nemen en houwen op dat uiteinde dan gaat die er wel uit lijm of geen lijm of die moet vastgelast zijn.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
mulder 31-1-2006 23:35 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Kan er alleen bijkomen aan de 2 uiteindes. Krijg je hem zo wel voldoende warmgestookt?

En warmstoken... tot hoe heet moet dat? roodgloeiend of zo heet nu ook weer niet?


Roodgloeiend krijg je het toch niet. Eerst maar proberen om flink heet te krijgen en dan goed te beuken.
 
Razor 31-1-2006 23:43 Print reply

Posts: 1554
@ honda lover 19: Rammen heeft geen nut aangezien de bout nog in een vastgelaste moer zit op het frame. Hij zal er dus uitgedraait moeten worden, maar ik kan alleen een kwartslag draaien maar dat komt door het feit door de uitrekking van de rubbers...

@Mulder: Ik heb hem net flink heet gestookt, het werd idd niet rood maar het heeft geen nut gehad..

Toch bedankt voor de tips..

Iemand anders?
 
blowdown en een powerband te koop!
mulder 31-1-2006 23:45 Print reply

Posts: 13701
Ik had een beetje vergelijkbaar probleem met mijn vliegwiel, we hebben daar poulitrekkers en vliegwiel trekkers op gehad. Je trok het draad er gewoon uit. Uit eindelijk is het toen alleen gelukt door hem flink heet te stoken (vliegwiel was blauw en zwart achteraf). Nu heb jij ook nog het voordeel dat je erop kan rammen. Ik vrees dat het de enige mogelijkheid is om em flink in te spuiten te verhitten en gewoon hard rammen.
 
psychopatje 31-1-2006 23:47 Print reply

Posts: 5621
ken je dr niet een iets dunner asje ofstuk draadeind op zetten en m dan er doorheen tikken??
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Razor 31-1-2006 23:52 Print reply

Posts: 1554
Het probleem is dat ik niets kan tikken... aangezien hij eerst nog 1cm in een vastgelaste moer zit op het frame.

Normaal gesproken zitten er bij vele brommers gewoon losse moeren. Die draai je er dan af, en dan zit je as nog wel steeds vast maar kan je wel gaan rammen, tikken, heet stoken en dan tikken/rammen maar dat is in dit geval dus niet mogelijk.


Iemand nog tips?
 
blowdown en een powerband te koop!
Hondalover19 31-1-2006 23:53 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
@ honda lover 19: Rammen heeft geen nut aangezien de bout nog in een vastgelaste moer zit op het frame. Hij zal er dus uitgedraait moeten worden, maar ik kan alleen een kwartslag draaien maar dat komt door het feit door de uitrekking van de rubbers...

@Mulder: Ik heb hem net flink heet gestookt, het werd idd niet rood maar het heeft geen nut gehad..

Toch bedankt voor de tips..

Iemand anders?


Ah zo zit het ineen.Met een goede grote tang op die as en een buis op die tang zetten en dan proberen te draaien.En aan die uiteinden wat zit daar dan schroefdraad ?of gewoon een blanke staaf? als er schroefdraad opzit verneuk je die toch met er nu aan de sleuren dan zouk gewoon een nieuwe as steken en deze eruit .Als blanke staaf is een ring maken met een buis op gelast .En die ring aan de zijkant gelijk houden met de as en daar 2 stripjes vastlassen ongv.2cm lang elke.Dan een goede lange buis op of over die buis met die ring zetten en eraan sleuren dan komt die wel los.Als je de as dan los hebt aan de zijkant de las wegslijpen en dan erop slaan met een hamer .Dan heb je naderhand maar een lichte beschadiging van je as (waar die is vastgelast geweest dus )

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Mr Pain 31-1-2006 23:57 Print reply
Posts: 4966
je kan er mee naar een auto garage gaan die hebben meestal wel een pers staan (voor lagers in fusee stukken persen enzo) als je je frame daar onder krijgt (moet wel lukken als ze een fatsoenlijke pers hebben) dan krijg je hem er zeker uit want ze drukken toch wel een ton of 15
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-2-2006 0:07 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
je kan er mee naar een auto garage gaan die hebben meestal wel een pers staan (voor lagers in fusee stukken persen enzo) als je je frame daar onder krijgt (moet wel lukken als ze een fatsoenlijke pers hebben) dan krijg je hem er zeker uit want ze drukken toch wel een ton of 15


kan toch niet persen omdat die as vastzit in een vastgelaste moer met eind draad?
 

Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved