Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mijn nieuwe motortje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 715 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3474 - Mijn nieuwe motortje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Junkie XR 9-4-02?15:17 Print topicpost

Posts: 5753
Ja, het verloren schaap is weer terug naar Honda, ik kon het niet laten. Zoals sommigen al wisten is het een Honda NX 250 geworden, een donkerblauwe uit '92, amerikaans model met een heerlijk vloeistofgekoeld 250cc viertakt DOHC blok. Het vermogen is 19kw, maar d'r schijnt een opvoerkitje voor te bestaan. Nou, hier ff wat foto'tjes:


Damn, wat ben IK knap zeg!!


STOEEEEEEEEEERRRRR!!


Mijn tijdelijke schijfremslot


Geen commentaar


Lekker kontje.
 

Blukaap 9-4-02?16:32 Print reply

Posts: 10006
Het is echt net een brommer, maar dan toch wel een goed mooie .
 
Bastila is lief
SPARKLE 9-4-02?16:44 Print reply
Posts: 1332
Paas mij je Mito!!

Dit ding is wel leuk en praktisch verder, maar Mito blijft ownen
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Woeter 9-4-02?16:48 Print reply

Posts: 2832
Eh leuk ding hoor, maar wat houd DOHC eigenlijk in??
 
Junkie XR 9-4-02?16:47 Print reply

Posts: 5753
No problem, voor 1450 euro is ie voor jou, dan heb je er bij: werkplaats handboek, remblokjes achter nieuw (heb ik 2 weken geleden vervangen), remblokjes voor nieuw (maar nog niet erin gezet). Een nieuwe accu erbij, originele kentekenplaat houder. En nog wat kleine dingetjes, voor 100 euro kan je optioneel de helm van de foto erbij kopen. Zitten 2 vizieren bij (donker en licht), zit geen krasje op en koste nieuw 700 piek. Maar staat perfect bij de Mito. Roept u maar, als je vragen heb kan je ook mij nog bellen ook. Voor meer info moet je in sales kijken, want daar staat een topic over m'n mito. En anders heb ik een van die kut mod's op m'n dak! Shit, ben er zelf ook een, da's waar ook
Zou er als ik jou was wel een 180cc kitje op gooien, dan rijd het pas lekker!!

Quote:
Eh leuk ding hoor, maar wat houd DOHC eigenlijk in??

Double Over Head Chambre; dubbele bovenliggende nokkenas.

[This message is edited by $tranger on 9-4-02 16:52]
 
SIWWN 9-4-02?17:05 Print reply
Posts: 7079
"Double Over Head Chambre"

bijna goed, maar het is Camshaft
 
Sneks 9-4-02?17:21 Print reply
Posts: 2499
leuk dingetje lijkt me vooral erg praktisch.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 9-4-02?17:27 Print reply
Posts: 2340
Leuk dinkkie, maar het zal niet mijn motor worden!

Zit die voorband niet de verkeerde kant op, of hoort dat zo?
 
Rens 9-4-02?18:06 Print reply

Posts: 6863
Gefeliciteerd met je aankoop je vond het wel spannend geloof ik de eerste keer dat je een flink stuk kon rijden op je NX,
ik zie dat je nu foto`s hebt gemaakt, dat had ik gister ook willen doen maar dat wilde je niet vanwege een bepaald onderdeel wat je niet zo mooi vond

Ik rijd trouwens niet altijd zo hard binnen de bebouwde kom hoor ik moest ff showen dat er nu nog meer power in m`n mtxje zit.

Tis jammer dat we niet in een andere wijk waren of industrie gebied dan hadden we ff kunnen sporten enzo.
Wat zeiden die 2 gasten in die auto eigelijk tegen je?

 
achter de maan is alles beter
Zeta-boy 9-4-02?19:20 Print reply

Posts: 2066
Mooi ding man!! Derde keer dat ik dat zeg. Dus je moet het onderhand wel weten.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Nick - Administrator 9-4-02?21:03 Print reply

Posts: 4967
Ej Jordi zwaar bruut ding man!!
Past goed bij je

Gaat zo'n ding nou hard?
Rijd wel stuk relaxter dan zo'n hoogtoering 2takt ding natuurlijk
 
Rens 9-4-02?21:14 Print reply

Posts: 6863
Je hield me niet bij he jordi geef het maar toe :

 
achter de maan is alles beter
Steve_ZHC 10-4-02?09:54 Print reply

Posts: 2716
WOW, zo'n ding vind ik ?cht vet, als ik die mooie stempel op m'n roze papiertje heb dan wil ik er ook zo1 (eigenlijk een Dominator (kan niet, 650cc) of een enduro ofsow, wel Honda of Kawasaki 250cc 4takt).

Op brommers rulz 2takt, maar als je niet bij elke pomp wil staan tanken, dan moet je toch 4takt nemen vind ik, rijdt idd veel chiller...

En dat DOHC schijnt bloedjesnel te wezen toch?
 
Junkie XR 10-4-02?11:15 Print reply

Posts: 5753
4 takt is echt een must, da's waar, voor brommers alleen niet omdat je dan compleet geen vermogen hebt. Dan moet je ook minimaal een 125cc hebben. Maar dit rijd echt B3AST-achtig lekker. Heb er 140 mee gehaald en daar doet ie niet moeilijk over, en als je al 100 rijd trekt het wel ff wat lekkerder weg als m'n mito.

Over of ie lelijk is kan je lang discusieren, maar het rijdt gewoon beestachtig lekker.

Btw, je komt weleens een 25kw 650cc nx (dominator) tegen, stond er laatst een op marktplaats. Maar vergeet niet dat het al een stuk minder wendbaar is en absoluut niet sneller. Ik zie dit wel als de ideale beginnersmotor.
 
Nick - Administrator 10-4-02?19:17 Print reply

Posts: 4967
lelijk? Ik vin um niet lelijk hoor!
Maar misschien komt het wel omdat er zo'n lekker ding op zit
 
Zeta-boy 10-4-02?19:29 Print reply

Posts: 2066
Hahahaha, zie je nou wel dat je gevoelens hebt voor mannen nickie trekpikkie Nee maan die motor ziet er echt superleuk uit. Ik zou best dat motortje willen hebben als eerste motor. Alleen heb ik al een motor en zelfs met meer vermogen. Btw, vandaag een info pakket binnen gekregen van een rijschool voor motorrijlessen.

Quote:

Hierbij zend ik U de informatie en de inschrijfformulieren voor de 2-daagse motoropleiding


Theoriegedeelte:
2 avonden theorieles van 18.00 uur tot 22.00 uur. Met daaropvolgend de dag erna een theorie examen.

Praktijkgedeelte:
2 hele dagen motorrijden van 8 uur per dag, is totaal 16 lesuren. Met de dag erop het praktijkexamen.


De kosten voor deze spoedopleiding zijn 730 euro.
Het is mogelijk om een intest te doen van een uur (kosten 38 euro) om te bepalen of de twee daagse motoropleiding geschikt voor U zal zijn.


2e mogelijkheid is het standaard voordeelpakket van 6 praktijklessen en een praktijkexamen. Theoriegedeelte zoals bij de 2 daagse motoropleiding.
De kosten hiervoor zijn 365 euro.
Losse motorrijlesssen zijn 38 euro per vol lesuur van 60 minuten.

Deze aanbiedingen gelden zowel voor de zware als de lichte categorie.

Hopend dat wij U voldoende informatie
hebben gegeven en wachtend op U reactie

Met vriendelijke groet.

Verkeersopleidingen Centrum Hurkens
Voor meer informatie belt U naar 0164-254904 of
06-53666603



Ziet er leuk uit dacht ik zo. Ik ga btw wel voor de 2de optie. Lekker snel klaar en goedkoop.

Edit: Ik heb vandaag een garagehandboek gehaald in de bibliotheek voor mijn xl. Even wat leuke gegevens op een rijtje:
drooggewicht: 132 kg
eencilinder met enkele bovenliggende nokkenas
Boring: 89,0 mm
Slag:80,0 mm
cilinderinhoud: 497 cc
max vermogen: 32,5 pk of 23,5 kw bij 6250 rpm
max koppel: 40,6 Nm bij 5000 rpm
compressiedruk bij aantrappen: 12,5 kg/cm2 of te wel 175 psi

[This message is edited by Zeta-boy on 10-4-02 20:04]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??

Dit topic is 1147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved