Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #34689 - Honda Bromfietsen
|
Pagina 14 van 19
|
Dit topic is 9765 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
S1lv3r |
30-1-2006 12:45 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
heb jij ervaring met am6?
of praat je zomaar iedereen na?
silver dus
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 30-1-2006 om 12:40 uur.
Nee, ik baseer mijn uitspraken op topics en ik raadpleeg daarbij ook mijn algemene kennis. Daarnaast haal ik informatie uit profielen ed.
edit: Maar wat dacht je ervan om weer ontopic te gaan?
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 30-1-2006 om 12:46 uur.
|
|
|
|
Baasbas |
30-1-2006 12:57 |
Posts: 2176 |
Waarom gaat het over am6? Honda had een prima blok op de nsr50rx zitten. Dan gaan ze niet prutblokjes duur inkopen.
Maar sowieso is de hele discussie zinloos, Honda heeft 2takt allang vaarwel gezegd. En op zo'n racer wil je geen 4takt. Kijk maar naar die cbr125. Ziet er wel leuk uit, maar komt nauwelijks van z'n plek. En dat is dan nog een 125cc blokje...
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-1-2006 12:58 |
Posts: 10560 |
honda maakt nog onder andere crossmotoren en bosmaaiers met 2 tact
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Kampersjaak |
30-1-2006 13:00 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Waarom gaat het over am6? Honda had een prima blok op de nsr50rx zitten. Dan gaan ze niet prutblokjes duur inkopen.
Maar sowieso is de hele discussie zinloos, Honda heeft 2takt allang vaarwel gezegd. En op zo'n racer wil je geen 4takt. Kijk maar naar die cbr125. Ziet er wel leuk uit, maar komt nauwelijks van z'n plek. En dat is dan nog een 125cc blokje...
sowieso zinloos want minareli is van yamaha
|
|
oderint dum metuant |
|
StefanB |
30-1-2006 13:07 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Nee, ik baseer mijn uitspraken op topics en ik raadpleeg daarbij ook mijn algemene kennis. Daarnaast haal ik informatie uit profielen ed.
edit: Maar wat dacht je ervan om weer ontopic te gaan?
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 30-1-2006 om 12:46 uur.
geen eigen ervaring > zeg dan gewoon niks. je lult gewoon andere na.
am6 is niks mis mee, zo lang je der maar goede olie in hebt zitten, dan schakelen ze gewoon vrij soepeltjes hoor.
en de lagers die standaar din die blokken zitten zijn kwalitatief ook niet zo super nee, maar bedenk wel dat een am6 blokje met snelle pijp al 12k haalt ofzo, bij honda zal dat max 7/8000 zijn?
ik zou overgens meer vertrouwen hebben in rs50je dan zo'n gare rag honda mt/mb die al 250 kleuren heeft gehad, die aan z'n 5e motorblok toe is en waar al 15 man mee op z'n smoel heeft gelegen.. die dingen zijn gewoon versleten.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Saknet |
30-1-2006 13:13 |
Posts: 10355 |
hoe bedoel je we gaan offtopic
enne stefanB. zon ouwe gare mb/t ?? dacht dat dit over eventuele "nieuwe" mt/mb modellen ging?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
stelletje kankerpatienten hiero
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Kampersjaak |
30-1-2006 13:16 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hoe bedoel je we gaan offtopic
enne stefanB. zon ouwe gare mb/t ?? dacht dat dit over eventuele "nieuwe" mt/mb modellen ging?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
stelletje kankerpatienten hiero
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
lucht op h? schelden tegen het scherm
|
|
oderint dum metuant |
|
vanwalsum |
30-1-2006 13:16 |
Posts: 692 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
denk dat hond nederland echt wel heeft overwogen om brommers in nl te importeren, maar dat zal waarschijnlijk niet financieel haalbaar zijn.
en daarbij, zoals vaker gezegd, wsl komt er dan toch een am6 blok onder, omdat een geheel nieuw blok ontwerpen veel tijd en geld kost, of ze moeten met een viertakt blok komen, die wsl ook nieuw ontworpen moet worden.
Om het zinnetje dat honda er een am6 blok ondergooit kan ik zo boos worden. Ik zal je 1 voorbeeld geven. Er is in 92 ooit eens aan honda gevraagd waarom ze geen diesels gebruikten. Het antwoord hierop was dat de huidige technieken niet aan honda-eisen voldeden. Ik haal hier voldoende uit dat ze noooooit met een bagger blok aan gaan komen. Als ze iets doen, doen ze het goed of NIET. Stel dat er ooit weer honda brommers gaan komen, worden dit weer super brommers. Die in kwalitiet het kop en schouder boven de andere uitsteken.
Maar mailtje is weg...
|
|
|
|
Scarface |
30-1-2006 13:17 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
geen eigen ervaring > zeg dan gewoon niks. je lult gewoon andere na.
am6 is niks mis mee, zo lang je der maar goede olie in hebt zitten, dan schakelen ze gewoon vrij soepeltjes hoor.
en de lagers die standaar din die blokken zitten zijn kwalitatief ook niet zo super nee, maar bedenk wel dat een am6 blokje met snelle pijp al 12k haalt ofzo, bij honda zal dat max 7/8000 zijn?
ik zou overgens meer vertrouwen hebben in rs50je dan zo'n gare rag honda mt/mb die al 250 kleuren heeft gehad, die aan z'n 5e motorblok toe is en waar al 15 man mee op z'n smoel heeft gelegen.. die dingen zijn gewoon versleten.
Net alsof er nog geen gare am6 bromers zijn waarmee mensen op hun smoel zijn gegaan?
Iedere brommer heeft zijn voor en nadelen, een frame van een derbi kan net zo goed krom gaan door een schuiver dan een frame van een mt/mb. Bedenk wel dat die mt's en mb's al heel wat jaartjes ouder zijn dan een derbi en daardoor ook minder ontwikkelde frame's hebben dan een derbi.
am6 blokkjes moeten ook wel gereviceerd worden na een aantal jaar net zoals de honda blokken.
En hoe kan het toch dat er nog steeds tig honda brommertjes rondrijden na al die jaren? eerst maar eens zien hoe die am6 blokjes 20 jaar overleven inclusief brommer en dan praten we verder
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Kampersjaak |
30-1-2006 13:18 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]
Om het zinnetje dat honda er een am6 blok ondergooit kan ik zo boos worden. Ik zal je 1 voorbeeld geven. Er is in 92 ooit eens aan honda gevraagd waarom ze geen diesels gebruikten. Het antwoord hierop was dat de huidige technieken niet aan honda-eisen voldeden. Ik haal hier voldoende uit dat ze noooooit met een bagger blok aan gaan komen. Als ze iets doen, doen ze het goed of NIET. Stel dat er ooit weer honda brommers gaan komen, worden dit weer super brommers. Die in kwalitiet het kop en schouder boven de andere uitsteken.
Maar mailtje is weg...
lees het topic.
1e er zijn al nieuwe brommer. maar alleen niet in geveord.
2e ga ff verder lezen in het topic
|
|
oderint dum metuant |
|
StefanB |
30-1-2006 13:19 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hoe bedoel je we gaan offtopic
enne stefanB. zon ouwe gare mb/t ?? dacht dat dit over eventuele "nieuwe" mt/mb modellen ging?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
stelletje kankerpatienten hiero
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2006 om 13:14 uur.
tja, import van nieuwe modellen kan je zowiezo wel vergeten, meeste mensen die hier zeiken over nieuwe honda'tjes hebben net aangenoeg geld om die mb/mt rijdend te houden, nieuwe honda? denk het niet...
als zo'n gare prut derbi als 2700 eu kost, wat denken jullie wel niet dat een honda//japanse kwaliteit wel niet gaat kosten?
der is trouwens wel een goedkope honda crf/cre ripoff
HM CRE 50..
en de echte :P
hier zit dus al een am6 blokje op heh ...
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
vanwalsum |
30-1-2006 13:22 |
Posts: 692 |
zonde...
|
|
|
|
StefanB |
30-1-2006 13:24 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]
Net alsof er nog geen gare am6 bromers zijn waarmee mensen op hun smoel zijn gegaan?
Iedere brommer heeft zijn voor en nadelen, een frame van een derbi kan net zo goed krom gaan door een schuiver dan een frame van een mt/mb. Bedenk wel dat die mt's en mb's al heel wat jaartjes ouder zijn dan een derbi en daardoor ook minder ontwikkelde frame's hebben dan een derbi.
am6 blokkjes moeten ook wel gereviceerd worden na een aantal jaar net zoals de honda blokken.
En hoe kan het toch dat er nog steeds tig honda brommertjes rondrijden na al die jaren? eerst maar eens zien hoe die am6 blokjes 20 jaar overleven inclusief brommer en dan praten we verder
ik heb niks tegen honda hoor, zou het liefst zelf ook op z'n ding rijden, maarja dat spul wat nu nog rond rijd is gaar, of je moet geluk hebben..
opzich is de ns1 heel mooi brommertje hoor, deltabox frame etc, gewoon goed, zit veel degelijker in elkaar dan die derbi meuk etc.. die frames worden volgens mij in elkaar gebakken door een 14 jarige mannetje die net heeft geleert wat een mig/mag apperaat is.
maarja bedenk wel dat er vroeger geen/amper alternatief was kwa brommer... wat vroeger de mb was is nu de aerox/sr etc..
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
StefanB |
30-1-2006 13:25 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
zonde...
heb ze in italy gezien, 2 jr trug, best leuke brommertjes hoor, beetje aprilia/derbi/rieju kwa kwaliteit.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Shoot_me |
30-1-2006 13:26 |
Posts: 1535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
tja, import van nieuwe modellen kan je zowiezo wel vergeten, meeste mensen die hier zeiken over nieuwe honda'tjes hebben net aangenoeg geld om die mb/mt rijdend te houden, nieuwe honda? denk het niet...
als zo'n gare prut derbi als 2700 eu kost, wat denken jullie wel niet dat een honda//japanse kwaliteit wel niet gaat kosten?
der is trouwens wel een goedkope honda crf/cre ripoff
HM CRE 50..
afbeelding
en de echte :P
afbeelding
hier zit dus al een am6 blokje op heh ...
Die onderste is een 4 takt... En wat is de prijs van die bovenste?
|
|
miauw |
|
Dit topic is 9765 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 14 van 19
|
|