Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat is flow?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34671 - wat is flow?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jeroen B 28-1-2006 23:04 Print reply

Posts: 1929
eigenlijk zou iemand het is moeten testen op een testbank
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
DeAmOnChiLd 28-1-2006 23:05 Print reply
Posts: 875
de volgende reaktie kreeg ik bij deze vraag bij het bedrijf jan smit powerparts ( bouwen drag racers en nos installaties in op hayabussa's enzovoorts )

flow'n maakt bij 2 takt niets uit
mij 4 takt heb je veel meer aan gepolijste delen

plus zei hij je dat soort dingen pas echt gaat merken als je meer dan 50 pk hebt
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
mb-gek 28-1-2006 23:06 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen__
eigenlijk zou iemand het is moeten testen op een testbank

heeft gewoon met de hoeveelheid te maken die er langs moet
moet er veel overheen dan is dat ruwwere beter
moet er weinig overeen dan is polijsten beter


heeft temaken met het mengsel wat zich bij dat ruwe aan het oppenvlak zit wat je dus van je hoeveelheid mengsel af moet trekken

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Deon 28-1-2006 23:06 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


en izzy zegt dat de golfbaltheorie niks uithaalt, en hij weet het, want hij is btzt.

polijsten = glad = makkelijker,

voorbeeldje voor deon: alhoewel, na, laat ik het maar ff beschaafd houden


je weet toch dat je als polijstnicht scootersjonnie bent, en dan ga je altijd als de ziekte dus..
 
Bullet 28-1-2006 23:06 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeAmOnChiLd
de volgende reaktie kreeg ik bij deze vraag bij het bedrijf jan smit powerparts ( bouwen drag racers en nos installaties in op hayabussa's enzovoorts )

flow'n maakt bij 2 takt niets uit
mij 4 takt heb je veel meer aan gepolijste delen

plus zei hij je dat soort dingen pas echt gaat merken als je meer dan 50 pk hebt


bullshit
 
**My BungHole Will Speak Now**
honda_freak 28-1-2006 23:09 Print reply

Posts: 7650
Weet je wat t is.. die theorie over het filmpje, daarvan is al bewezen dat het klopt.. maar dat is alleen van belang als je het hebt over smalle en/of nauwkeurige dingen.. en de flow in je blok is nog veel en veel te ruw gecalculeerd
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
John Huijben 28-1-2006 23:09 Print reply

Posts: 2433
alsof de ruwheidswaarde van het oppervlakte van waar je mengsel overheen gaat het enigste is wat er bij flow komt kijken.
spoelrichtingen hebben er veel meer mee te maken hoor.

en dat kan wel degelijk veel invloed hebben op prestaties
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Gideon 28-1-2006 23:09 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


bullshit


onderbouw het is, want 't is opzich wel interessant ow.

deon1989: polijsten 4life.



Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 28-1-2006 om 23:11 uur.
 
SSTjoener
Deon 28-1-2006 23:11 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


onderbouw het is, want 't is opzich wel interessant ow.

deon1989: polijsten 4life.

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 28-1-2006 om 23:10 uur.


Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..
 
honda_freak 28-1-2006 23:14 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]


Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..


hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..

maar alleen al de hoeveelheid zuurstof is te veranderlijk voor een juiste berekening.. laat staan dat je ook nog moet meenenemen dat er verontreiniging in de lucht zit..

Het vloeistof over vloeistof idee is mooi, maar het werkt alleen in perfect gecontroleerde omgevingen.. en dat zijn motorblokken.. ehm.. niet

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 28-1-2006 om 23:16 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Gideon 28-1-2006 23:15 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..


heel gevoelige testbank met groooot bereik?

bullet: waar blijft je onderbouwing?
 
SSTjoener
Bullet 28-1-2006 23:16 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]


Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..


klopt, klein voorbeeldje: de vorm van je kelk (carb) kan ongeveer 5% van je totaal vermogen beinvloeden
 
**My BungHole Will Speak Now**
Gideon 28-1-2006 23:16 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


klopt, klein voorbeeldje: de vorm van je kelk (carb) kan ongeveer 5% van je totaal vermogen beinvloeden


en dat dan enkel en alleen doordat lucht betere flow heeft?

zoiets doe je dan denk ik alleen idd, wanneer het om een situatie gaat zoals hondafreak beschrijft.

gaat thomas ook doen?
 
SSTjoener
Deon 28-1-2006 23:25 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..

maar alleen al de hoeveelheid zuurstof is te veranderlijk voor een juiste berekening.. laat staan dat je ook nog moet meenenemen dat er verontreiniging in de lucht zit..

Het vloeistof over vloeistof idee is mooi, maar het werkt alleen in perfect gecontroleerde omgevingen.. en dat zijn motorblokken.. ehm.. niet

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 28-1-2006 om 23:16 uur.


Theoretisch zou je het moeten kunnen opmerken met fijngevoelige apparatuur.

Kwa zuurstof zou je het dan in een gecontroleerde geventileerde kamer moeten testen. Dus alleen de flow veranderen, ceteris paribus.

 
Jeroen B 28-1-2006 23:28 Print reply

Posts: 1929
ceteris paribus?
leg uit
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__

Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved