Jeroen B |
28-1-2006 23:04 |
Posts: 1929 |
eigenlijk zou iemand het is moeten testen op een testbank
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
DeAmOnChiLd |
28-1-2006 23:05 |
Posts: 875 |
de volgende reaktie kreeg ik bij deze vraag bij het bedrijf jan smit powerparts ( bouwen drag racers en nos installaties in op hayabussa's enzovoorts )
flow'n maakt bij 2 takt niets uit
mij 4 takt heb je veel meer aan gepolijste delen
plus zei hij je dat soort dingen pas echt gaat merken als je meer dan 50 pk hebt
|
|
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url] |
|
mb-gek |
28-1-2006 23:06 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeroen__
eigenlijk zou iemand het is moeten testen op een testbank
heeft gewoon met de hoeveelheid te maken die er langs moet
moet er veel overheen dan is dat ruwwere beter
moet er weinig overeen dan is polijsten beter
heeft temaken met het mengsel wat zich bij dat ruwe aan het oppenvlak zit wat je dus van je hoeveelheid mengsel af moet trekken
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Deon |
28-1-2006 23:06 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]
en izzy zegt dat de golfbaltheorie niks uithaalt, en hij weet het, want hij is btzt.
polijsten = glad = makkelijker,
voorbeeldje voor deon: alhoewel, na, laat ik het maar ff beschaafd houden
je weet toch dat je als polijstnicht scootersjonnie bent, en dan ga je altijd als de ziekte dus..
|
|
|
|
Bullet |
28-1-2006 23:06 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DeAmOnChiLd
de volgende reaktie kreeg ik bij deze vraag bij het bedrijf jan smit powerparts ( bouwen drag racers en nos installaties in op hayabussa's enzovoorts )
flow'n maakt bij 2 takt niets uit
mij 4 takt heb je veel meer aan gepolijste delen
plus zei hij je dat soort dingen pas echt gaat merken als je meer dan 50 pk hebt
bullshit
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
honda_freak |
28-1-2006 23:09 |
Posts: 7650 |
Weet je wat t is.. die theorie over het filmpje, daarvan is al bewezen dat het klopt.. maar dat is alleen van belang als je het hebt over smalle en/of nauwkeurige dingen.. en de flow in je blok is nog veel en veel te ruw gecalculeerd
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
John Huijben |
28-1-2006 23:09 |
Posts: 2433 |
alsof de ruwheidswaarde van het oppervlakte van waar je mengsel overheen gaat het enigste is wat er bij flow komt kijken.
spoelrichtingen hebben er veel meer mee te maken hoor.
en dat kan wel degelijk veel invloed hebben op prestaties
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Gideon |
28-1-2006 23:09 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
bullshit
onderbouw het is, want 't is opzich wel interessant ow.
deon1989: polijsten 4life.
Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 28-1-2006 om 23:11 uur.
|
|
SSTjoener |
|
Deon |
28-1-2006 23:11 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]
onderbouw het is, want 't is opzich wel interessant ow.
deon1989: polijsten 4life.
Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 28-1-2006 om 23:10 uur.
Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..
|
|
|
|
honda_freak |
28-1-2006 23:14 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]
Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..
hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..
maar alleen al de hoeveelheid zuurstof is te veranderlijk voor een juiste berekening.. laat staan dat je ook nog moet meenenemen dat er verontreiniging in de lucht zit..
Het vloeistof over vloeistof idee is mooi, maar het werkt alleen in perfect gecontroleerde omgevingen.. en dat zijn motorblokken.. ehm.. niet
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 28-1-2006 om 23:16 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Gideon |
28-1-2006 23:15 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..
heel gevoelige testbank met groooot bereik?
bullet: waar blijft je onderbouwing?
|
|
SSTjoener |
|
Bullet |
28-1-2006 23:16 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]
Op testbanken zou het wel te zien moeten zijn..
klopt, klein voorbeeldje: de vorm van je kelk (carb) kan ongeveer 5% van je totaal vermogen beinvloeden
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Gideon |
28-1-2006 23:16 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
klopt, klein voorbeeldje: de vorm van je kelk (carb) kan ongeveer 5% van je totaal vermogen beinvloeden
en dat dan enkel en alleen doordat lucht betere flow heeft?
zoiets doe je dan denk ik alleen idd, wanneer het om een situatie gaat zoals hondafreak beschrijft.
gaat thomas ook doen?
|
|
SSTjoener |
|
Deon |
28-1-2006 23:25 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
hoeft niet.. je hebt het over minime verschillen over een relatief verschrikkelijk groot scala aan dingen.. ALS je cil bijna perfect getuned was, je afstelling helemaal berekend is rekening houdend met luchtdichtheid, de exacte hoeveelheid zuurstof hierin etc, etc.. DAN zou het eventueel mogelijk zijn dat je door de flow goed te regelen nog net ff dat laatste beetje eruit kan halen.. maar zelfs dat betwijfel ik..
maar alleen al de hoeveelheid zuurstof is te veranderlijk voor een juiste berekening.. laat staan dat je ook nog moet meenenemen dat er verontreiniging in de lucht zit..
Het vloeistof over vloeistof idee is mooi, maar het werkt alleen in perfect gecontroleerde omgevingen.. en dat zijn motorblokken.. ehm.. niet
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 28-1-2006 om 23:16 uur.
Theoretisch zou je het moeten kunnen opmerken met fijngevoelige apparatuur.
Kwa zuurstof zou je het dan in een gecontroleerde geventileerde kamer moeten testen. Dus alleen de flow veranderen, ceteris paribus.
|
|
|
|
Jeroen B |
28-1-2006 23:28 |
Posts: 1929 |
ceteris paribus?
leg uit
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|