Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat is flow?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34671 - wat is flow?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paulusje 28-1-2006 22:49 Print topicpost
Posts: 16
ey,
iedereen heeft het altijd over de flow ofzo van iets maar wat is dat precies? iets met tunen. maar hoe kun je dat veranderen?
 

suzuki gt50 28-1-2006 22:50 Print reply

Posts: 561
flow kan je verkrijgen door het oppervlak gladder te maken
bv: je mengel kan sneller over het oppervlak bewegen

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 28-1-2006 om 22:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 28-1-2006 om 22:51 uur.
 
Frysk 28-1-2006 22:51 Print reply

Posts: 34928
in het engels is het Flow
als je het in NL vertaald is het stroom
dus een goede flow is een goede doorstroom

dus een goede doorstroom van je mengel van lucht en benzine een glad oppervlakte zorgt voor een goede flow

Dit bericht is gewijzigd door Speeder op 28-1-2006 om 22:53 uur.
 
giggitybyte
Jeroen B 28-1-2006 22:52 Print reply

Posts: 1929
flow is
tjah hoe leg je dat uit :P
de stroom benzine/lucht naar je cilinder vanuit je carburateur naar de cilinder dat die er via een mooie gladde weg heen kan gaan en dat er niet allerlei obstakels zijn zodat het mengsel er langzamer langzamer langs gaat
mischien dat een ander het wat beter uit kan leggen
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
paulusje 28-1-2006 22:53 Print reply
Posts: 16
en hoe verander je dan die flow?
 
Mr Pain 28-1-2006 22:54 Print reply
Posts: 4966
stroom, als ik boven de pot bungel is er altijd zo'n lekkere Floww
 
honda_freak 28-1-2006 22:54 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
flow kan je verkrijgen door het oppervlak gladder te maken
bv: je mengel kan sneller over het oppervlak bewegen

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 28-1-2006 om 22:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 28-1-2006 om 22:51 uur.


aan de andere kant kan je t beter ook weer niet te glad maken, want vloeistof glijd beter over vloeistof, dus als je een ietwat ruw oppervlakte hebt blijft daar vloeistof in achter en dan heb je ook een betere doorstroming..

de volgende vraag is of het echt wat uitmaakt op het vermogen van je brommer.. uhh niet merkbaar nee.. je kan beter gewoon goed leren afstellen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Mr Pain 28-1-2006 22:54 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulusje
en hoe verander je dan die flow?


meer bier!

 
hondamt8 28-1-2006 22:55 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


meer bier!



klopt

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
honda_freak 28-1-2006 22:55 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


meer bier!



 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Jeroen B 28-1-2006 22:56 Print reply

Posts: 1929
vooral op je gasreactie maar op standaart setup niet
zoek op het forum maar is op golfbal effect
een bijv gepoleist oppervlakte gelijdt minder goed dan een iets ruwere oppervlakte waar een laagje olie op komt een ''filmpje''

 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Gideon 28-1-2006 22:58 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulusje
en hoe verander je dan die flow?


gladmaken, polijsten. (niet teveel ofzo, want dan wil het juist weer niet)
 
SSTjoener
honda_freak 28-1-2006 22:59 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen__
vooral op je gasreactie maar op standaart setup niet
zoek op het forum maar is op golfbal effect
een bijv gepoleist oppervlakte gelijdt minder goed dan een iets ruwere oppervlakte waar een laagje olie op komt een ''filmpje''



het golfbal effect is ook niet echt helemaal juist.. het 'echte' golfbal effect gaat erom dat doordat je de lucht om de bal turbulent maakt, deze lucht meer energie heeft en dus pas later los laat, hierdoor is het 'gat' in de lucht achter de bal kleiner en heb je minder last van weerstand..

Maar je kan er idd op zoeken.. de term is vaak voorgekomen in discussie over flow..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Deon 28-1-2006 22:59 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


gladmaken, polijsten. (niet teveel ofzo, want dan wil het juist weer niet)


daar zijn de meningen over verdeeld

de ??n zegt poleisten
de ander opruwen(golfbaltheorie)
 
Gideon 28-1-2006 23:01 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]


daar zijn de meningen over verdeeld

de ??n zegt poleisten
de ander opruwen(golfbaltheorie)


en izzy zegt dat de golfbaltheorie niks uithaalt, en hij weet het, want hij is btzt.

polijsten = glad = makkelijker,

voorbeeldje voor deon: alhoewel, na, laat ik het maar ff beschaafd houden
 
SSTjoener
mb-gek 28-1-2006 23:02 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]


daar zijn de meningen over verdeeld

de ??n zegt poleisten
de ander opruwen(golfbaltheorie)

makkelijker gezegt maakt geen reet uit
wass al niet voor de ts lijkt me als die het begrip flow nog niet herkende

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 2264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved