Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zal ik deze Aprillia RS kopeh ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3464 - Zal ik deze Aprillia RS kopeh ?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Michiel RS- 9-4-02?15:27 Print reply
Posts: 2803
Jaahhaa NOG meer toeren
heheh, en bedankt voor de speech jordi
Tzou wel gaaf zijn als ik um heb, ik krijg zin in de meeting

Oh en het fototje doet het weer niet, kut endoria.
 
-Michiel RS- 9-4-02?23:53 Print reply
Posts: 2803
Jaah ik heb erop gereje !
Het was ff wennnen, hele andere brommer, stuk breder, stuur kan je niet echt scheef gooien daardoor is het lastig keren,maar boeit nie.
Wat wel handig is zijn die mooie kleine spiegels, zo handig voor het kijken of er een copper achter je rijdt!!
En een opbergvak achterin het kontje, enne knipperliggies, nice en klein.

Maar er waren toch bestwel veel gebreken aan dat ding:

-2 verschillende achterknipperlichten.
-2 verschillende kleine kapjes aan de voorkant bij de knipperlichten.
-al best veel kleine beschadigingetjes enzo, aantal lelijke plekken bijde ketting.
-rechterstuurhandvat staat een beetje naar beneden. (verbogen)
-voor en achterrem hebben nieuwe remblokken nodig!
-Schijfrem voor heeft in de vorm van het remblok een slijtcirkel erin van een 1 a 2 mm
-ketting zag er roestig uit.
-De stof van de zitjes waren al een beetje versleten/duidelijke slijtplekken
- 1 spiegel en 1 kuipdeel hebben LAKschade
-paar montageschroeven van de zijkappen zaten los/zagen er doorgedraaid uit.
-plek bij de achterveer is al aardig aan het roesten

En het ergste:
-Bij het schakelen van 2 naar 3 en 3 naar 4 zat er soms een vrij ! heel raar, dan moest je gewoon 2 keer tikken
-bij het terugschakelen van 3 naar 2 lukt het moeilijk en hoor je ratelende tandwielen.
-schakelpookje had veel speling op het frame.
:a

Wat was goed:
-Polini uitlaat erbij
-Frame zag er nog perfekt uit
-geen gescheurde kappen
-snelle cilinder
-startmotor en alle elektronica = ok
-alles werkte gewoon (tellers,knoppies,etc)
-cilinder liep heel mooi
-startte perfekt, heel mooi stationair
-2 bijna zo goed as nieuwe banden

Ik zit erover te denken om hem te kopen als hij wat v/d prijs afdoet, de brommer is goed op te knappen, allemaal kleine dingetjes enzo, behalve het blok, maar dat gaat me wel lukken, die tandwielen zijn los te koop zag ik.
Ik heb nog een 19 en 21mm carb liggen die erop past, en hij liep ook zo tyfes hard al! alleen maar een 14mm carpie en std uitlaat heb ik er al 100 mee gereden !! :n

Dit vin ik een rs die goedkoop te kopen is, en toch weer een perfekte brommer van te maken is! En al alle dure onderdelen erbij heeft.
Tot wat zal ik afdingen ? hij vroeg er 1100 voor, tis nu al 1050, maar het moet minder.
 
Martijn 10-4-02?00:35 Print reply
Posts: 10000
ja ongeveer 200 eypos
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 10-4-02?00:45 Print reply
Posts: 2803
Das niet duur om het hele forum ff gratis over je moeder heen te laten gaan, maar ik hoef niet
 
Slammer 10-4-02?08:32 Print reply
Posts: 333
Tis wel allemaal aluminium die RS-jes he, dus als je een bout iets verkeerd aandraaid is alles dol. Dus tis niet zo degelijk als Honda spul. Het zijn zeker wel vette brommers, alleen als jij dolle bouten had geconstateerd zul je waarschijnlijk nog wel wat mogen tappen.
 
Junkie XR 10-4-02?11:23 Print reply

Posts: 5753
Ik zou het lekker doen als ik jou was, je hebt een tuin, een garage en een tuinhuisje, dus je hebt ruimte zat om dat ding uit elkaar te halen en op te knappen. Flikker dan lekker de TSX rotzooi het huis uit en maak hier wat moois van: alle boutjes vervangen, misschien opnieuw spuiten, mooie knipperlichtjes, blok reviceren en je hebt echt een strakke brommer. Ik zou dan wel opzoek gaan naar een nieuwe 6 bak oid, maar je moet denk ik gewoon de huidige 5 bak afstellen, misschien dat ie iets verschoven is dat ie daarom zo raar schakelt.
 
Rens 10-4-02?13:45 Print reply

Posts: 6863
je kan natuurlijk ook deze kopen
[URL[t]]www.cu2.nl/aprilia-rs50cc[/t]www.cu2.nl/aprilia-rs50cc[/URL]
 
achter de maan is alles beter
Siepie Wokkel 10-4-02?13:57 Print reply
Posts: 3888
die is nep er staat ducati op. en er staat mt op de banden ik zet toch ook ie kymco dj op me mtx
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Sneks 10-4-02?14:03 Print reply
Posts: 2499
je kan er ook ipv dit ouwere blok een am6 blok opzetten die heeft wel een zesbak.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Jasper van Dijk 10-4-02?14:38 Print reply

Posts: 111
Quote:
Originally posted by: Slammer?

Tis wel allemaal aluminium die RS-jes he, dus als je een bout iets verkeerd aandraaid is alles dol. Dus tis niet zo degelijk als Honda spul. Het zijn zeker wel vette brommers, alleen als jij dolle bouten had geconstateerd zul je waarschijnlijk nog wel wat mogen tappen.

bij het oude model rs is bijna nix van alu...... bij het nieuwe model wel, zoals frame ed.
 
Blorn 10-4-02?16:38 Print reply

Posts: 13825
nou een vriend van mij heeft een Aprilia AF1 Futura, geimporteerd uit Italie.. lijkt beetje op die grijs-paarze.. die heeft ook zelf zn blok gereviceerd en als ik erop rij schop ik m ook vaak zat in zn vrij tussen de 2 en 3... en de versnellingsbak maakt ook vet veel lawaai (tis geen honda he ) die af1 komt uit '93 en heeft trouwens maar een driebak :n
 
Junkie XR 10-4-02?17:36 Print reply

Posts: 5753
een 3 bak is gelul, dat ding heeft er standaard minimaal 5 en anders heeft ie de andere 2 a 3 gewoon gemolt!!
 
RastaPasta 10-4-02?18:14 Print reply
Posts: 92
Nope $tanger, AF1 is er ook met minder dan 5 versnellingen. 3 weet ik niet zeker, maar 4 wel.
 
Nasic 10-4-02?18:28 Print reply
Posts: 890
Michel, ik kan je wel even een inzicht geven wat ik aan mijn rs heb moeten uitgeven in een jaar:

-Blok reviceren Incl. racekrukas omdat me big-end aan poeier was.(f48,- pakkingen, f160,- krukas, lagers waren nog iets duurder, maar weet ik zo niet meer)
-CDI (f275,- orgineel aprilia, ik had ook imitatie van tp kunnen kopen van f120,-)
-km-tellerkabel + wormpje aan de as (60 gulden kabel, 35 gulden worm)
-zadeldekjes (f50,-)
-startmotorrevisie (f75,-)
-bougiekabel+dop (f25,-)
-verotte bussen in de achterbrug (f50,-)
-lagers in wielen (+/-f50,-)
-Ik heb de voorvering aan moeten passen, omdat de vering gewoon 10x niks was.
-accu (f35,-)
-gashendelsysteempje (f100,- 2e hands)
-carburateur (f125,-)
-koppeling (f75,-)
-slangen en slangklemmen waren verrot.
-knipperlichtrelais (f25,- 2ehands)


Dit alles is dus kapot gegaan bij mij. Ik zal zeker wel wat vergeten zijn, want het was altijd maar sleutelen. Helaas zijn de prijzen nog in guldens, want ik ben niet zo up-to-date met de euros.

Dit was dus allemaal zoder slijtage delen, zoals remblokken, banden, ketting enz.

mijn rs had 29000km op de teller staan voor ik hem verkocht (d8 ik, weet ik niet cker)

en wat je zei over de tweede naar de derde versnelling, dat zou ik niet echt vertrouwen. een minarelli schakelt wel moeilijker dan een tsx (ik heb ook wel eens op een tsx gereden hoor), maar door iets harder te trappen in de versnellingen, zou het toch goed moeten gaan.

Een minarelli reviceren........ mja, ik vind het niet echt geslaagd. vaak haalt het niet veel uit, behalve dat je ervoor echt een lager kapot had ofzo.
 
Ducati 900SS
Sneks 10-4-02?22:27 Print reply
Posts: 2499
af1 is btw 4 bak
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved