Als het probleem aan je compressie zou liggen in je cilinder zou je er meer last van moeten hebben dat hij slecht loopt als hij warm is. Alles zet dan een beetje uit en openeningen worden groter waardoor je meer compressie verliest dan als hij koud is. Vervang hiervoor je koppakking, of draai je kop wat strakker aan, maar niet te strak .
Je koppeling kun je testen door hem te starten, en te remmen met je voorrem. En kijken of hij snel uitvalt. Ik neem aan dat hij de weerstand van je voorrem niet aankan en dat hij uitvalt. Als hij best lang blijft doorlopen of gekoppeld gewoon helemaal blijft lopen als je remt met je voorrem, dan is het tijd je koppelingsplaten te vervangen. Maar hier zal het wel niet aan liggen.
Bougie wel eens bekeken? HIj mag zowiezo nooit nat zijn. Als hij tijdens het kicken nat word en hij weer wat opdroogd en dan toch uiteindelijk start heeft het iets met overtollig benzine aanvoer te maken. Maar omdat je zegt dat hij hoger in touren gaat lopen zal het idd wel aan teveel lucht liggen. Als hij dan valse lucht trekt moet hij stationaar ook wel boven +/- de 3000 RPM uitkomen.
En wat bedoel je met "Ik kan wel gewoon een stukje rijden maar als die dan wil uitvallen en snel de shoke in druk, valt die als nog uit
". Rijd hij dan goed? gewoon power, of heeft je brommer aanzienlijk minder power als je je gas opentrekt? Als dat het geval is krijgt hij veelste veel lucht t.o.v. je benzine.
Check of dat je gasschuif helemaal terug valt als je geen gasgeeft. Je kunt dit controleren door je luchtfilter eraf te halen en met je gas te spelen. Er moet een klein spleetje open blijven staan in je carburateur. Je kun tje gasschuif ook horen tikken als hij terug valt (als het goed is )
Dit waren zomaar dingen die ik zelf ervaren heb. Dus het kan ook aan andere dingen leggen. Maar dit kan je helpen berederen waar het probleem ligt.
suc6!
|