Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer doet beetje vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34633 - Brommer doet beetje vaag
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 28-1-2006 12:11 Print reply

Posts: 2987
ik zou beginnen met je spruitstuk pakking
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Remco RS 28-1-2006 12:12 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
ik zou beginnen met je spruitstuk pakking

want?
 
scooterkiller 28-1-2006 12:13 Print reply

Posts: 2987
daar lekt die waarschijnlijk ergens.

controleer het gedeelte tussen de cilinder en de carb op lekkages
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Remco RS 28-1-2006 12:14 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
daar lekt die waarschijnlijk ergens.

controleer het gedeelte tussen de cilinder en de carb op lekkages

op die manier, ja idd.. en anders voet en koppakking eens bekijken
 
scooterkiller 28-1-2006 12:14 Print reply

Posts: 2987
koppaking zal wel goed zijn, voetpakking zou kunnen maar doe dat als laatste scheelt een hoop werk
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Remco RS 28-1-2006 12:15 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
koppaking zal wel goed zijn, voetpakking zou kunnen maar doe dat als laatste scheelt een hoop werk

owja kut, die zijn van ijzer bij die oudere dingen
 
Yordi_vdB 28-1-2006 12:17 Print reply

Posts: 1005
Als z'n koppakking lek zou zijn zou je dat wel horen, dan hoor je een soort piepend/knarsend geluid bij je cilinder vandaan komen, dus de koppakking zal het wel niet zijn.
 
dag lieve kroepoekjes van me
scooterkiller 28-1-2006 12:17 Print reply

Posts: 2987
als je voetpakking trouwens lekt dan moet je dat kunnen zien want dan zweet die ergens
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Remco RS 28-1-2006 12:20 Print reply

Posts: 11463
als ie vies is zie je dat niet

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 28-1-2006 om 12:20 uur.
 
scooterkiller 28-1-2006 12:23 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
als ie vies is zie je dat niet

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 28-1-2006 om 12:20 uur.



Dan gaat hij haar maar eerst is ff in bad doen
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Remco RS 28-1-2006 12:24 Print reply

Posts: 11463

 
Yamaha DT80 28-1-2006 12:41 Print reply
Posts: 35
ahahaha, ja volgens mij is het een dell'ortho spaco cabrateur
vlotte bakje lekt soms wel iets, maar kan wel is kijken, vervang ik meteen alle pakkingen
 
Yordi_vdB 28-1-2006 12:50 Print reply

Posts: 1005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yamaha DT80
ahahaha, ja volgens mij is het een dell'ortho spaco cabrateur
vlotte bakje lekt soms wel iets, maar kan wel is kijken, vervang ik meteen alle pakkingen


Zou het dan niet kunnen dat je vlotterbak telkens helemaal leeg stroomt, noja stroomt, dat er op den duur niks meer inzit, en door het kicken dat er dan weer bij komt? (zomaar iets hoor)
 
dag lieve kroepoekjes van me
onex 28-1-2006 12:53 Print reply

Posts: 464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


kan je kijken of die valse lucht heeft door met deo te spuiten gaat dan harder lopen



thanx, we kunnen ook normaal met elkaar omgaan
 
Mike de klerk 28-1-2006 13:10 Print reply
Posts: 211
Als het probleem aan je compressie zou liggen in je cilinder zou je er meer last van moeten hebben dat hij slecht loopt als hij warm is. Alles zet dan een beetje uit en openeningen worden groter waardoor je meer compressie verliest dan als hij koud is. Vervang hiervoor je koppakking, of draai je kop wat strakker aan, maar niet te strak .

Je koppeling kun je testen door hem te starten, en te remmen met je voorrem. En kijken of hij snel uitvalt. Ik neem aan dat hij de weerstand van je voorrem niet aankan en dat hij uitvalt. Als hij best lang blijft doorlopen of gekoppeld gewoon helemaal blijft lopen als je remt met je voorrem, dan is het tijd je koppelingsplaten te vervangen. Maar hier zal het wel niet aan liggen.

Bougie wel eens bekeken? HIj mag zowiezo nooit nat zijn. Als hij tijdens het kicken nat word en hij weer wat opdroogd en dan toch uiteindelijk start heeft het iets met overtollig benzine aanvoer te maken. Maar omdat je zegt dat hij hoger in touren gaat lopen zal het idd wel aan teveel lucht liggen. Als hij dan valse lucht trekt moet hij stationaar ook wel boven +/- de 3000 RPM uitkomen.

En wat bedoel je met "Ik kan wel gewoon een stukje rijden maar als die dan wil uitvallen en snel de shoke in druk, valt die als nog uit
". Rijd hij dan goed? gewoon power, of heeft je brommer aanzienlijk minder power als je je gas opentrekt? Als dat het geval is krijgt hij veelste veel lucht t.o.v. je benzine.

Check of dat je gasschuif helemaal terug valt als je geen gasgeeft. Je kunt dit controleren door je luchtfilter eraf te halen en met je gas te spelen. Er moet een klein spleetje open blijven staan in je carburateur. Je kun tje gasschuif ook horen tikken als hij terug valt (als het goed is)

Dit waren zomaar dingen die ik zelf ervaren heb. Dus het kan ook aan andere dingen leggen. Maar dit kan je helpen berederen waar het probleem ligt.

suc6!
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved